Prečo kúpiť |
---|
Nevtieravý vzhľad Úsporné motory Dobrá ponuka miesta Dobrá výbava Jazdný komfort Spoľahlivosť |
O vozidle
Mitsubishi Colt vyrábané v rokoch 2002–2012 je veľmi netypickým nositeľom svojho mena. Mitsubishi totiž pod týmto menom dlhú dobu ponúkalo klasický hatchback, ktorý bol skrátenou verziou modelu Lancer. Auto tak spadalo do kompaktnej triedy, hoci patrilo medzi najmenšie vozidlá tohto segmentu. V prípade úplne nového modelu však išlo Mitsubishi úplne inou cestou. Moderný Colt je vyvinutý v spolupráci s koncernom Daimler a stojí na technike, ktorú používal neveľmi úspešný automobil Smart ForFour. Colt je teda klasickým zástupcom triedy malých vozidiel segmentu B. Spoločná je však iba technika pod kabátom, dizajn aj interiér vozov sa líšia. Oproti súperom ponúka netradične vysokú jednopriestorovú stavbu karosérie, ako by sa jednalo o maličké MPV. To prináša výhodu v podobe naozaj dobrého vnútorného priestoru. V Colte sa naviac sedí celkom nízko, takže vyššia stavba dáva dostatok priestoru aj vysokým cestujúcim. Celkovo je v Colte na danú kategóriu nadštandardné množstvo miesta, menšia dĺžka sa však prejavuje v podpriemernom objeme kufra. Naopak nadštandardná je väčšinou výbava vozidla, ktorá zodpovedá tomu, že vozidlo sa predávalo relatívne draho. Interiér auta má nápaditý dizajn, podobne ako exteriér. Platí to v podstate pre všetky karosárske verzie, ktoré sú dostupné. Okrem päťdverového hatchbacku je tu síce takmer rovnako vysoký, ale kratší a trochu športovejšie tvarovaný trojdverový model CZ3 a tiež kupé-kabrio verzia CZC. Colt prešiel v roku 2008 faceliftom, ktorý síce nezmenil techniku, ale výrazne zmenil tvár vozidla. Dostal totiž agresívny predok z modelu Lancer, a tak pôsobí trochu dynamickejším dojmom.
Paleta motorov Coltu viacmenej zodpovedá očakávaniam. Základom je trojvalec s objemom 1,1 litra, ktorý sa však vyznačuje nadštandardným výkonom 55 kW a dobrou kultivovanosťou. Na základnú pohonnú jednotku je aj prekvapivo dynamický a pre pohon Coltu plne dostačuje. Aj preto je na trhu ojazdených vozidiel tou zďaleka najčastejšou jednotkou. Druhou voľbou je vyložene silný motor 1,3 s výkonom 70 kW, ktorý už robí z malého Coltu naozaj svižné vozidlo. Kupé-kabrio variant mohol mať ešte silnejšiu tisícpäťstovku s výkonom 80 kW. Naopak pre športové verzie bežného hatchbacku bol určený preplňovaný motor 1,5 litra s výkonom 110 kW. Turbodiesel o zhodnom objeme a výkone 70 kW je potom veľa vzácnym motorom. Aj bežné benzínové modely sú totiž príjemne úsporné, a tak veľa dôvodov pre voľbu dieselu nebolo.
Výbava
Mitsubishi Colt patrilo k drahším autám svojho segmentu. Cena bola však vyvážená dobrou výbavou, hoci napríklad za klimatizáciu si bolo nutné v základnom prevedení priplatiť. Voz bol však v predaji aj v rôznych akčných balíčkoch a letmý pohľad do ponuky autobazárov odhalí, že klimatizáciu a rad ďalších komfortných prvkov majú prakticky všetky ponúkané autá.
Design
Mitsubishi Colt sa môže pochváliť zaujímavým dizajnom, ktorým trochu vybočuje zo zvyklostí svojej triedy. Vyššia stavba, v podstate jednopriestorová karoséria a elegantné linky zaujmú nejedného záujemcu. Po modernizácii v roku 2008 sa k tomu pridáva aj atraktívny a agresívny vzhľad, ktorý priniesla nová prova podľa vzoru modelu Lancer.
Spotreba
Colt má pod kapotou prekvapivo výkonné a dynamické motory, ktoré však nie sú príliš náročné z hľadiska prísunu paliva. Medzi konkurenciou síce nájdeme modely s nižšou spotrebou, avšak na druhej strane oproti týmto vozidlám väčšinou ponúkne lepšiu dynamiku. Voľba je teda na zákazníkovi.
Jazdné vlastnosti
Kolesá v každom rohu a vcelku dlhý rázvor znamenajú dobrú smerovú stabilitu Coltu, v zákrutách auto tiež sedí celkom dobre, avšak kvôli vyššej stavbe a komfortnejšiemu odpruženiu sa výraznejšie nakláňa. Vodiča do hry príliš nevtiahne ani riadenie s veľmi účinným posilňovačom.
Bezpečnosť
V nárazových skúškach Euro NCAP si Mitsubishi Colt v roku 2005 vyslúžilo štvorhviezdičkové hodnotenie. Bezpečnostná výbava je už štandardne vcelku dobrá a obsahuje štyri airbagy. Aj vďaka dobre čitateľným jazdným vlastnostiam možno Colt považovať za bezpečný automobil.
Praktickosť
Praktická stránka Mitsubishi Colt má takpovediac rub a líce. Na jednej strane stojí až nečakane dobrý vnútorný priestor, ktorý je daný vysokou stavbou karosérie a vcelku nízko položenými sedadlami. Sedí sa teda nízko a miesta nad hlavou je dosť aj pre dlháňov, ani v oblasti kolien sa cestujúci vzadu nebudú sťažovať. Tu je zase poznať celkom dlhý rázvor. Druhou stranou mince je však batožinový priestor. Ten má pri päťdverovom prevedení podpriemerný objem 220 litrov, u trojdverového miniatúrnych 155 litrov. Kupé-kabrio CZC ponúkne 460 litrov, po zložení strechy potom 190 litrov.
Komfort
Mitsubishi Colt je vo svojej triede veľmi komfortným vozom, avšak ide na to trochu inak ako napríklad etalóny v celkovej kvalite pruženia. Nerovnosti síce zvláda filtrovať veľmi dobre, avšak mierna nervozita je tu miestami poznať. K celkovo dobrému komfortu však výrazne prispieva vzdušná a priestranná kabína.
Prevádzkové náklady
Mitsubishi Colt je vcelku nadpriemerne spoľahlivý automobil a spotreba väčšiny motorov sa tiež drží v rozumných medziach. Servis pri Mitsubishi však vyjde trochu drahšie ako pri bežnejších vozidlách tejto kategórie. Aj tak sa celkové prevádzkové náklady držia na rozumnej úrovni.