![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Dynamické motory Pohodlné sedadlá s dobrým bočným vedením Dobré jazdné vlastnosti Presné riadenie |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11761_430x0x75.jpg)
O vozidle
Japonská automobilka Nissan sa v poslednej dobe pasovala do úlohy špecialistu na vozidlá vyplňujúci rôzne okrajové segmenty trhu. Klasické modely ako napríklad kompaktný hatchback, alebo sedan a kombi strednej triedy nevyrába, zato to skúša s veľmi netradičnými automobilmi. Jedným takým je aj Nissan Juke, v podstate priekopník kategórie malých štýlových SUV. Je jedným z prvých vozidiel tejto kategórie a Nissan túto premiéru sprevádzal ešte naozaj nezvyklým a dosť originálnym dizajnom. Ten sa vyznačuje veľmi svalnatými tvarmi, úzkymi oknami a celkovo veľmi dynamickým výrazom. Dynamický výraz sa prejavuje aj v interiéri, tu štandardne nájdeme pohodlné športové sedadlá s veľmi dobrým bočným vedením. Niektoré detaily v interiéri síce pôsobia trochu lacno, ale celkovo je aj tu vzhľad veľmi originálny a štýlový. Narazíme tu ale aj na jeden nedostatok – predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách majú celkom málo miesta, a to tak pre kolená, ako hlavne nad hlavou, rekordy netrhá ani batožinový priestor. Juke je jednoducho skôr štýlovým autom pre dvoch a ideálne ešte do mestskej premávky, hoci pochopiteľne ani ďalekých ciest sa nebojí. Zaujímavosťou je, že použitá platforma B0 je napríklad aj základom väčšieho, podstatne lacnejšieho, a praktickejšie zameraného rumunského SUV Dacia Duster.
Dizajn naznačuje, že Juke by mohol byť jazdné zábavným automobilom. A jazdný prejav to len potvrdzuje. Podvozok je celkom slušne pritvrdený, aj napriek vyššej stavbe sa Juke v zákrutách nakláňa len málo, a stopu drží naozaj s veľkou vervou. Len trakcia prednej nápravy pri silnejších prevedeniach by mohla byť lepšia, to však môže zmeniť kúpa verzie s pohonom všetkých kolies. Veľmi príjemne prekvapí riadenie, ktoré je presné a komunikatívne. Juke tak aj napriek vyššej stavbe a hmotnosti, schopnosťami v zákrutách prekonáva väčšinu malých vozov, a dokonca aj celý rad kompaktných hatchbackov. Na druhú stranu trochu nepríjemné je radenie pri zážihových motoroch – páka má v kulise veľmi nepresný chod.
O pohon malého dynamického SUV sa starajú dynamické motory. Výnimkou je len základná tisícšesťstovka s výkonom 69 kW pri akčnom prevedenie Visia. Inak má bežne tisícšesťstovka výkon slušných 86 kW, vždy je kombinovaná iba s pohonom predných kolies, a na výber je manuálna, alebo CVT prevodovka. Preplňované prevedenie DIG-T má výkon veľmi slušných 140 kW, a okrem pohonu predných kolies je ho možné kombinovať aj so systémom 4x4. Opäť možno mať aj prevodovku CVT, ktorá však trochu krotí temperament motora. Preplňovaná tisícšesťstovka existuje aj v továrenskej úprave Nismo s výkonom zvýšeným o 7 kW. Na výber je buď verzia iba s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou, alebo štvorkolka, avšak s bezostupňovým ústrojenstvom CVT. Turbodiesely potom zastupuje agregát 1,5 dCi s výkonom 81 kW, tentoraz len výhradne s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá sa vyznačuje v tomto prípade presnejším radením.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Medzi malými autami určite patrí Juke k najlepšie vybaveným kúskom, chýbať tu od základných prevedení nebude šesť airbagov, väčšina modelov má klimatizáciu a ďalšie vymoženosti. Vyššie výbavy vedia ponúknuť napríklad vyhrievané sedadlá, tempomat, alebo systém Nissan Connect s päťpalcovým displejom a parkovacou kamerou. Pritom táto výbava nemusí byť úplne neobvyklá.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Dizajn Nisssanu Juke je naozaj originálny, a je najvýraznejším prvkom automobilu. Je jasné, že existuje veľká skupina, ktorej sa Juke nebude páčiť, ale svalnaté tvary malému autu pristanú a robia z neho neprehliadnuteľný dopravný prostriedok. Medzi malými autami asi iný takto originálne tvarovaný automobil nenájdete.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nissan Juke používa vcelku moderné motory, ktoré však nemajú úplne najnižšiu spotrebu paliva. Dôvodom je napríklad vyššia hmotnosť auta a tiež sprevodovanie. Jednotlivé prevody sú celkom krátke, a vo vyšších rýchlostiach sa tak motory držia zbytočne v otáčkach, čo síce prospieva dynamike jazdy, ale nie spotrebe.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Veľkou prednosťou Nissanu Juke sú jeho jazdné vlastnosti. Podvozok je celkom slušne pritvrdený, aj napriek vyššej stavbe sa Juke v zákrutách nakláňa len málo a stopu drží naozaj s veľkou vervou. Len trakcia prednej nápravy pri silnejších prevedeniach by mohla byť lepšia, to však môže zmeniť kúpa verzie s pohonom všetkých kolies. Veľmi príjemne prekvapí riadenie, ktoré je presné a komunikatívne. Juke tak aj napriek vyššia stavbe a hmotnosti, schopnosťami v zákrutách prekonáva väčšinu malých vozov, a dokonca aj celý rad kompaktných hatchbackov.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Malý Juke má veľmi robustný a tuhú karosériu, a tiež slušnou bezpečnostnú výbavu, čo sa v nárazových testoch Euro NCAP v roku 2011 prejavilo pozitívne – ziskom plného počtu piatich hviezdičiek.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Praktická stránka je naopak veľkou slabinou Nissanu Juke, prejavuje sa tu jeho výrazne štýlový charakter. Vo svalnatej karosérii totiž nie je veľa miesta, cestujúci vzadu sa tak budú trochu tiesniť. A hoci je Juke väčší ako malé vozidlá, batožinový priestor s kapacitou iba 207 litrov je podpriemerný aj na túto triedu.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jazdný komfort nie je ktovieakou prednosťou Juku, ak túžite po lepšom než skákavom prejave na našich rozbitých cestách, voľte verziu s pohonom všetkých kolies, ktorá má vyspelejšiu zadnú viacprvkovú nápravu. Tá dokáže predsa len nerovnosti lepšie filtrovať.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Juke používa celkom obyčajnú veľkosériovú techniku , a tak nebude problém s jeho servisom. Prevádzkové náklady však budú oproti bežným malým vozidlám, a zrejme aj kompaktným hatchbackom, vyšší kvôli vyššej spotrebe paliva i niektorým špecifikám vozidla. Na druhú stranu by mal byť Juke spoľahlivým autom.