Prečo kúpiť |
---|
Malé rozmery Ľahká ovládateľnosť Spoľahlivá a jednoduchá technika Nízke ceny Nízka spotreba paliva |
O vozidle
Nissan uviedol v roku 1992 na trh druhú generáciu svojho malého modelu Micra. Oproti prvému hranatému prevedenie tu nezostal kameň na kameni, auto prešlo radou zmien a v mnohom dospelo. Micra dostala bacuľaté tvary, ktoré sú z dnešného hľadiska skôr konzervatívnejšie, ale vtedy boli veľmi páčivé a oslovovali predovšetkým ženy. Micra stavila na jednoduchú konštrukciu, a koncepciu s kolesami čo možno najviac v rohoch karosérie. Vďaka tomu sa môže chváliť aj dnes prekvapivo dobrými jazdnými vlastnosťami, a výbornou ovládateľnosťou. Prispieva k tomu aj nízka hmotnosť Micry. V podstate ide o vlastnosti, ktoré sa prenášajú od tohto modelu až k súčasným prevedeniam japonského minivozidla.
Z dnešného pohľadu rozhodne nie je druhá Micra moderným vozidlom, ale vo svojej dobe učarovala nielen verejnosti, ale aj novinárom. Auto sa tak ako prvé japonské vozidlo mohlo pýšiť titulom Európske auto roka – titul získala Micra v roku 1993. Okrem jazdných vlastností a dizajnu sa porote páčil aj prekvapivo dobrý vnútorný priestor, ktorý je daný už spomínanou jednoduchou konštrukciou auta. V dobe, kedy bezpečnosť nehrala takú úlohu, sa mohlo akékoľvek miesto pod karosériou využiť pre posádku. To však znamená, že z dnešného pohľadu nie je Micra vôbec bezpečným vozidlom. Už vo svojej dobe získal automobil v nárazových testoch Euro NCAP obyčajné dve hviezdičky, a to aj po facelifte. Micra tak dnes splní predovšetkým úlohu nenáročného lacného vozidla pre mestskú premávku. V ňom nemusia nedostatky v bezpečnosti tak vadiť.
O pohon Micry sa starajú predovšetkým maloobjemové štvorvalce. Litrový motor mal z počiatku výkon 40 kW, po modernizácii v roku 2000 potom posilnil na 44 kW. Pre pohon len asi 800 kilogramov ťažkého autíčka aj taká porcia výkonu stačí, a Micra je predovšetkým v meste svižná a pritom príjemne úsporná, jazdiť sa s ňou dá zhruba za päť a pol litra. Silnejší motor 1,3 s výkonom 55 kW je preto vzácnejšou motorizaciou, to isté platí pre novší motor 1,4 s výkonom 60 kW, dodávaný od roku 2000. Ešte menej bežným variantom je potom prevedenie s dieselom 1,4 od Peugeotu. Agregát má výkon 42 kW, a v inak celkom kultivovanej, hoci hlučnej, Micre pôsobí dosť hrubo.
Výbava
Výbava malého Nissanu je naozaj len základná, v podstate v nej nenájdeme takmer žiadne zaujímavosti a vymoženosti. Jedinou výnimkou môže byť bezstupňová automatická prevodovka N-CVT, ktorá sa do niektorých kusoch dodávala.
Design
Druhá generácia Nissanu Micra pôsobí aj dnes prekvapivo sympatickým dojmom, hoci jej bacuľaté zaoblené tvary môžeme dnes považovať za skôr konzervatívnejšie. Vek auta lepšie maskujú varianty po facelifte, ktoré sú nezriedka vybavené nárazníkmi lakovanými vo farbe karosérie.
Spotreba
Ľahučká Micra s maloobjemovými motormi sa môže pochváliť naozaj priaznivou spotrebou paliva. V podstate všetky ponúkané motory sú úsporné, najpríjemnejší je z tohto hľadiska základný litrový motor. Veľmi úsporný je aj diesel, ten je však vzácnou motorizaciou.
Jazdné vlastnosti
Malá a ľahká Micra sa môže pochváliť aj na dnešnú dobu veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Je to dané konštrukciou s kolesami v každom rohu karosérie. Micra tak sedí v zákrutách veľmi dobre a skvele drží zvolenú stopu.
Bezpečnosť
Nissan Micra druhej generácie rozhodne nepatrí k bezpečným automobilom, napokon vzhľadom na vek jeho konštrukcie ani nemožno v tejto oblasti ktovieaké výkony očakávať. Vo výbave je štandardom iba airbag vodiča. V nárazových testoch získala Micra v roku 1997, a opakovane v roku 2000 iba dve hviezdičky.
Praktickosť
Malá Micra je prekvapivo priestorná, čo je dané predovšetkým konštrukčným vekom vozidla, pri ktorom nezaberajú miesto výstuhy karosérie. Na druhú stranu, batožinový priestor má objem iba 206 litrov, po sklopení sedadiel sa sem zmestí až 960 litrov nákladu.
Komfort
Na svoju dobu poskytoval Nissan Micra aj slušný jazdný komfort, agilný podvozok sa postaral aj o dobré tlmenie nerovností. Z dnešného pohľadu sú ale autá podstatne ďalej, a Micra pokrivkáva predovšetkým v oblasti odhlučnenia a samozrejme tiež výbavy.
Prevádzkové náklady
Z hľadiska prevádzkových nákladov je Nissan Micra druhej generácie veľmi príjemným vozidlom, a to aj napriek jeho vysokému veku. Jednoduchá technika je v Micre nadštandardne spoľahlivá, opravy nenáročné a ceny úkonov aj náhradných dielov dnes už veľmi priaznivé. Nízka je aj spotreba paliva.