O vozidle
Globalizácia a zjednodušovanie výrobných procesov sa prejavujú aj v palete motorov. Diesely v nej budete hľadať márne, ani na európskych trhoch o ne nie je u malých vozov príliš veľký záujem a vyrábať ich pre rozvojové trhy, kam Micra smeruje najčastejšie, nemá vôbec zmysel. Ale žiadna škoda. Nissan si v prípade svojho najmenšieho modelu vystačí so skvelým trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra. Jeho bežná verzia dáva výkon veľmi solídnych 59 kW a ľahkému modelu Micra poskytuje veľmi dobrú dynamiku pri zachovaní priaznivej spotreby paliva. Pre fajnšmekrov je určený motor 1,2 DIG-S. Ide o motor s rovnakým konštrukčným základom, avšak doplnený o mechanický kompresor (namiesto normálnejšieho turbodúchadla) a so značne prepracovanými technickými detailmi. Tento agregát ponúka vynikajúci výkon 72 kW a pritom jeho spotreba dokáže byť aj v praxi dokonca nižšia ako u základného motora. Ide však o zriedkavejšiu motorizáciu, a to jednak kvôli tomu, že jej predaj odštartoval neskôr, a tiež kvôli vyššej pôvodnej cene vozidla.
Je trochu škoda, že výborným motorom tu sekunduje trochu gumenejšia prevodovka. Tento nedostatok však možno napraviť voľbou verzie s automatickou prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom. Je síce pravdou, že potom si posádka naozaj do sýtosti užije zvuku motora, odhlučnenie Micry nie je príkladné a CVT z logiky svojho fungovania motor častejšie vytáča. Čo sa týka podvozku, je Micra komfortnejšia a trochu stratila na istote predchádzajúceho prevedenia.
Výbava
Základná výbava Nissanu Micra sa sústreďuje predovšetkým na bezpečnostné prvky. Nájdeme v nej už spomínaných šesť airbagov či stabilizačný systém, za klimatizáciu alebo autorádio je už potrebnéné priplácať (klimatizácia je u silnejšieho motora štandardom). Vyššie úrovne výbavy však prinášajú aj rad príjemne komfortných prvkov.
Design
Vzhľad štvrtej generácie Nissanu Micra je trochu umiernenejší než v predchádzajúcom prevedení. Nájdeme tu síce spoločné prvky, ale veselý dizajn sa zmenil skôr v bacuľatý. A hoci je auto stále celkom originálne, na predchádzajúcou generáciou predsa len zaostáva.
Spotreba
Doménou Micry sú úsporné motory. Márne by ste za týmto účelom pod kapotou hľadali vznetové agregáty, tie Micra neponúka. Dvojica trojvalcov s objemom 1,2 litra je však príjemne úsporná a pružná zároveň. Kompresorom preplňovaný motor s výkonom 72 kW potom vďaka sérii pokročilých technických riešení prekvapí na svoj výkon až neuveriteľne nízkou spotrebou. Lenže Nissan si za neho necháva poriadne zaplatiť, takže na trhu ho príliš často nenájdete.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Micry štvrtej generácie už nie sú tak agilné ako u predchádzajúceho modelu. A to aj napriek tomu, že naladenie podvozku je celkovo tuhšie. Vozidlo je síce stále dobre čitateľné a ovládateľné, chýba mu však trocha zábavnosti predchádzajúceho prevedenia.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP získal Nissan Micra štvrtej generácie opäť štvorhviezdičkové skóre. Vzhľadom na množstvo zjednodušení, ktorými vozidlo medzigeneračne prešlo, je to dobrý výsledok. Pomáha k nemu aj štandardne veľmi bohatá bezpečnostná výbava, už najlacnejšia Micra má rovných šesť airbagov.
Praktickosť
Nissan Micra štvrtej generácie dostal o niečo priestornejší interiér ako predchádzajúce prevedenia. Prejavuje sa to predovšetkým na zadných sedadlách v priestore nad hlavou. Batožinový priestor si polepšil na slušný objem 265 litrov, avšak prišiel o variabilitu v podobe posuvnej zadnej lavice u predchádzajúcej generácie.
Komfort
Tuhší podvozok Micry neznamená zlý jazdný komfort. Auto prekvapivo dobre tlmí rázy od výtlkov a výmoľov, inak je trochu nepokľudnejšie ako predchádzajúce prevedenia. Pochvalu si nezaslúži ani odhlučnenie, a posádku nenadchne ani celkové prevedenie interiéru. Micra pritom nie je zďaleka najlacnejšie vozidlo segmentu a mnohí súperi ponúknu komfortnejšie poňatie.
Prevádzkové náklady
Aj u Micry štvrtej generácie platí, že ide o prevádzkovo veľmi nenáročný automobil. Oba ponúkané motory sa môžu pochváliť priaznivou spotrebou paliva a aj cez množstvo úsporných prvkov by mala aj štvrtá Micra zostať relatívne spoľahlivým vozidlom.