Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny vzhľad Veľký vnútorný priestor Bohatá výbava Dobrý jazdný komfort |
O vozidle
Zmeny sa odohrali taktiež pod kapotou Murana, hoci z počiatku boli len kozmetické. Opäť je pohonná jednotka spojená vždy s bezstupňovou prevodovkou CVT, ktorá poskytuje komfortné správanie, a rýchlu reakciu na pokyny od plynového pedálu. Vďaka dobrému odhlučneniu pritom agregát, ktorý prevodovka vytáča do vysokých otáčok, nikdy neobťažuje svojím hlukom. O pohon sa od začiatku opäť staral tri a pol litrový vidlicový šesťvalec pôvodom z modelu 370Z, tentoraz naladený na výkon 188 kW. Dynamika je veľmi dobrá, ale stále tu zostáva aj vysoká spotreba paliva. S tou niečo Nissan urobil až v roku 2011, kedy konečne do Murana uviedol silný turbodiesel. Agregát 2.5 dCi má výkon 140 kW a pre pohon veľkého SUV bohato postačuje, hoci samozrejme dynamicky za benzínovým šesťvalcom trochu zaostáva. Spotreba paliva je však výrazne priaznivejšia.
Výbava
Druhé prevedenie Nissanu Murano sa predáva už v troch stupňoch výbavy. Avšak aj to základné je veľmi bohaté, takže nie je potrebné byť pri výbere vozidla príliš pozorný. Vyššie stupne výbavy majú aj naozaj veľmi komfortné a luxusné prvky, navyše ich ceny neboli pri nových vozidlách o mnoho vyššie ako pri základnom prevedení, a tak sa s bohato vybavenými automobilmi stretnete vcelku bez problémov.
Design
Dizajn druhej generácie Nissanu Murano vychádza z tej prvej, od ktorej auto preberá svalnaté futuristické tvary. Najviac sa zmenilo poňatie čela, ktoré je teraz veľmi originálne, a možno až príliš futuristické. Druhé Murano kvôli tomu prišlo o trochu svojej nadčasovosti.
Spotreba
Pod kapotou druhej generácie Murana sa konečne objavil preplňovaný vznetový motor. Stalo sa tak však až v roku 2011 a tieto prevedenia na trhu ojazdených vozidiel zatiaľ nájdete len zriedka. Spotreba sa tu drží v rozumných medziach, stále je však vyššia. Pri šesťvalcovom benzínovom prevedení došlo oproti predchádzajúcej generácii k zníženiu spotreby, stále je však veľmi vysoká.
Jazdné vlastnosti
Murano druhej generácie chce byť predovšetkým komfortným crossover SUV. Preto je podvozok naladený mäkko a jazdné vlastnosti sú trochu v pozadí. Auto je výrazne nedotáčavé, a do zákrut skladá hmotu neochotne, držanie stopy tiež nie je príliš dobré. Aspoň riadenie je presné a dobre komunikatívne, takže vodič môže včas zasiahnuť.
Bezpečnosť
Ani druhá generácia veľkého luxusného crossoveru od Nissanu nikdy nárazové testy Euro NCAP neabsolvovala. Úroveň bezpečia tak môžeme hodnotiť podľa bohatej bezpečnostnej výbavy aj mohutnej konštrukcii auta. Oboje by malo cestujúcim zabezpečiť dobrú ochranu.
Praktickosť
Praktická stránka nebola nikdy doménou Murana, a v druhej generácii sa to potvrdzuje napríklad tým, že má ešte menší batožinový priestor ako tá prvá. Len 402 litre je podpriemerná hodnota, avšak sklopením sedadiel sa kapacita výrazne zväčší.
Komfort
Druhá generácia veľkého SUV od Nissanu sa sústreďuje predovšetkým na jazdný komfort. A až na jednu výnimku sa mu darí komfort udržiavať na úplne špičkovej úrovni. Tou výnimkou sú výrazné rázy od kolies pri prejazde veľkých výmoľov. Inak však bohatá výbava, veľa miesta, pohodlné sedadlá a kvalitné odhlučnenie zaisťujú posádke vysokú úroveň pohodlia.
Prevádzkové náklady
Aj pri Murane druhej generácie je treba počítať s relatívne vysokými prevádzkovými nákladmi. Kúpou turbodiesela ich síce je možné držať v rozumných medziach, aj tak sú však servis a prevádzkové náklady finančne náročnejšou záležitosťou. A to aj napriek tomu, že Murano patrí k spoľahlivým autám.