Prečo kúpiť |
---|
Variabilný interiér Dobrý vnútorný priestor Solídny jazdný komfort Kvalitné spracovanie |
O vozidle
Z hľadiska jazdného prejavu nepatrí Note k premiantom. Samotný jazdný komfort sa zlepšil až pri modernizovaných vozidlách vyrábaných od roku 2009, do tej doby ako by podvozku chýbala izolácia. Upokojila sa aj nervozita vozidla, napriek tomu nemožno Note úplne pochváliť. Náklony v zákrutách sú vyššie a vzhľadom na jazdné vlastnosti nepoteší neveľmi dobré vedenie stopy. Navyše riadenie je dosť odťažité a chýba mu aj potrebná presnosť. Aktívneho vodiča teda Note nepoteší, avšak ani tých, ktorý sa o jazdné zážitky veľmi nestarajú, nenadchne. Dôvodom je nevyhnutnosť dosť často kontrolovať smer jazdy.
Pod kapotou Notu je situácia celkom jednoduchá. Na výber sú dva zážihové motory a niekoľko variantov turbodiesela 1,5 dCi. Už základná tisícštyristovka s výkonom 65 kW pre vozidlo postačuje, prekvapí plynulým záťahom v celom spektre otáčok, a spotrebu drží v rozumných medziach. Silnejšia tisícšesťstovka s výkonom 81 kW je vzhľadom ku schopnostiam podvozku snáď až zbytočná. Turbodiesely začínajú svojím výkonom na dostatočných 63 kW, silnejšia verzia s výkonom 76 kW je vzácnejšia. Po modernizácii posilnilo základné prevedenie na 66 kW a podobne ako silnejší motor dostalo filter pevných častíc. Silnejší motor bol neskôr z ponuky vyradený.
Výbava
Pri základných prevedeniach Notu nájdeme v podstate len obyčajnú bežnú výbavu s dvojicou airbagov, a klimatizáciou v druhom stupni výbavy. Avšak pri prevedeniach predávaných po modernizácii od roku 2009 sa výbava výrazne vylepšila, a v základe sa od roku 2010 objavili aj bočné a hlavové airbagy, rádio s prehrávačom a zvukovým vstupom, a s niektorými motorizáciami rovno aj klimatizácia. Tá je potom štandardom od druhého stupňa a väčšina vozidiel je ňou vybavená.
Design
Nissan Note je medzi malými MPV autom, ktoré sa snaží najviac tváriť ako klasický hatchback. Po menšej Mikre preberá niektoré veselšie a originálnejšie detaily, celkovo sa však snaží pôsobiť skôr solídnym a konzervatívnym dojmom. Tento pocit prevláda aj v interiéri, ktorému však nechýba nápad.
Spotreba
Spotreba Notu sa drží v rozumných medziach, predovšetkým turbodiesely sú naozaj úsporné, ale nevyskytujú sa tak často. Základná benzínová tisícpäťstovka má tiež slušnú spotrebu, no medzi súpermi nájdeme celkovo aj úspornejšie autá.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti nie sú veľkou prednosťou Notu. Auto sa v zákrutách výraznejšie nakláňa, a stopu veľmi ochotne nedrží. Navyše vozidlo vyžaduje pri jazde častejšie korekcie smeru, čo nepresné a odťažité riadenie veľmi neuľahčuje.
Bezpečnosť
V bariérových testoch Euro NCAP získal Nissan Note v roku 2006 skóre štyroch hviezdičiek z piatich možných. Je to solídny výsledok, ktorý odráža predovšetkým dobrú bezpečnostnú výbavu. Z hľadiska pevnosti karosérie má Note predsa len trochu medzery.
Praktickosť
Komfort
Note sa snaží posádke ponúknuť solídny jazdný komfort, a zatiaľ čo z hľadiska pohodlia sedadiel aj solídne spracovaného interiéru sa mu to darí, v samotnom tlmení nerovností sú drobné nedokonalosti – predovšetkým vozidlá do roku výroby 2009 sú nervóznejšie.
Prevádzkové náklady
Note má väčšinou rozumnú spotrebu a ani ďalšie prevádzkové náklady by nemali prekračovať rozumnú mieru. Vzhľadom k tomu, že nejde o úplne bežný automobil, môže byť servis mierne náročnejší než pri bežnejších autách.