Prečo kúpiť |
---|
Dobré terénne vlastnosti Bohatá výbava Veľký vnútorný priestor Spoľahlivosť Mohutný vzhľad |
O vozidle
V interiéri Pathfinder sa môže posádka kvôli nízkym oknám a celkovo veľmi robustnej stavbe vozidla cítiť možno trochu stiesnene. Avšak v skutočnosti je miesta dostatok. Snáď len nad hlavou je ho trochu menej ako pri niektorých súperoch, ale kontakt so stropom hrozí len naozaj vysokým jedincom. Interiér posádku rozmaznáva veľkou kopou komfortných prvkov výbavy. Pathfinder v mnohom nezaostáva ani s luxusnejším modelom Murano. Pochvalu si zaslúži tiež skvele prístupný a výborne využiteľný batožinový priestor, pod ktorého podlahou sa skrýva ešte tretia rada sedadiel.
O pohon sa väčšinou postará vcelku kultivovaný a silný turbodiesel 2,5 dCi. Jeho výkon je najprv 126 a neskôr 128 kW. Pre pohon relatívne veľkého auta motor postačuje, avšak nemožno očakávať ktovieaké šprintérske pokusy. Aj po diaľnici Pathfinder vcelku bez problémov zvláda vyššie tempo, než je u nás povolené. Spotreba dieselu sa tiež drží v prijateľných medziach. Pri najnovších prevedeniach po roku 2010 posilnil turbodiesel na solídnych 140 kW, čo autu dodalo trochu elánu, a ešte sa pritom podarilo mierne znížiť spotrebu. Ešte silnejšou alternatívou je potom trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 170 kW, a ohromným krútiacim momentom 550 Nm. S týmto motorom má Pathfinder aj veľmi solídnu dynamiku, a spotreba pritom oproti menšiemu motoru tak výrazne nerastie.
Výbava
Pathfinder je často k dostaniu vo veľmi dobrej výbave, ktorá veľakrát nezaostáva za atraktívnejším SUV Murano. Samozrejme lepšie vybavené exempláre je treba trochu viac hľadať, staršie modely mávajú predsa len výbavu mierne obyčajnejšiu. Aj tak však Pathfinder uspokojí nároky aj tých najrozmaznanejších šoférov.
Design
Dizajn Pathfinder síce nemusí byť po chuti každému, však dosť mohutné tvary s prísne hranatým poňatím bezpochyby vzbudzujú pozornosť. Pathfinder vyzerá dosť drsne a vyvoláva rešpekt, je to jedno z vizuálne najmohutnejších SUV.
Spotreba
Oproti klasickým off-roadom sa darí Pathfinderu celkom dobre krotiť spotrebu paliva. Jazdné odpory sú vďaka modernejšej konštrukcii trochu nižšie. Najväčší podiel na rozumnej spotrebe však majú moderné turbodiesely. Aj tak je však spotreba samozrejme vyššia ako pri normálnych autách.
Jazdné vlastnosti
Aj jazdné vlastnosti Pathfinderu sú prekvapivo dobré a civilizované. Auto sa síce v zákrutách trochu viac nakláňa, ale vedenie stopy je veľmi dobré a ťažký automobil sa aj v zákrutách drží zubami nechtami. Pochopiteľne limity sa dostavujú oveľa skôr než napríklad pri veľkých sedanoch, v rámci SUV je však Pathfinder prekvapením.
Bezpečnosť
V bariérových bezpečnostných testoch organizácie Euro NCAP si Nissan Pathfinder v roku 2006 vyslúžil skóre štyroch hviezdičiek. A to aj napriek svojej naozaj mohutnej stavbe a bohatej bezpečnostnej výbave. Na vine je menšia stabilita niektorých častí interiéru vpredu, čo zrejme Pathfinder zdedil po pick-upe Navara.
Praktickosť
Hoci pôsobí trochu stiesnene, ponúka Pathfinder posádke viac než dostatok miesta. Veľkú pochvalu si potom zaslúži priestorný a výborne využiteľný batožinový priestor. Ten má štandardný objem 515 litrov, pod podlahou tretiu radu sedadiel, a nájdeme tu veľa prvkov pre usporiadanie menších nákladov. Tie veľké je možné zase ľahko vďaka hranatej karosérii naskládať až po strop. Po sklopení sedadiel odvezie Pathfinder až 2091 litrov nákladu.
Komfort
Pathfinder ponúka posádke naozaj veľmi dobrý komfort. Auto sa aj cez výrazné nerovnosti prenáša s istotou, a posádka o nich vlastne vôbec nevie. Veľmi dobrá je aj akustická pohoda, odhlučnenie predovšetkým motora a podvozku je opäť ukážkové. A pochvalu si zaslúžia veľké a pohodlné sedadlá.
Prevádzkové náklady
Nissan Pathfinder je spoľahlivý a trvanlivý automobil, ale podobne ako pri ostatných veľkých SUV je pri ňom treba počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. A to napriek tomu, že spotreba sa drží v tej lepšej časti spektra triedy. Servis a náhradné diely sú samozrejme trochu náročnejšie.