Prečo kúpiť |
---|
Dobré spracovanie Veľký vnútorný priestor Dobrá výbava Dobrá spoľahlivosť Cestovné komfort |
O vozidle
Nissan Primera vyrábaný od roku 2002 je treťou generáciou tohto vozidla strednej triedy japonskej automobilky. Pôvodná Primera nahradila vozy Bluebird a priniesla koncepciu s pohonom vpredu. Hoci išlo o veľmi nenápadný automobil, bol medzi znalcami pomerne vyhľadávaný, a to pre svoje až prekvapivo špičkové jazdné vlastnosti a vodičské zábavné správanie. Dynamické boli aj motory, ktoré sa navyše vyznačovali priaznivou spotrebou. Lenže tretia generácia akoby zrazu úplne otočila. Podvozok síce zdedil pokročilé zavesenie multi-link pri zadnej náprave, je však celkovo viac naladený na komfortné správanie a zábavu si s vozidlom vodič neužije. To však neznamená, že by jazdné vlastnosti boli zlé, naopak. Z Primery sa však skôr ako športový sedan pre nadšencov stal klasický rodinný automobil strednej triedy. Aby však nezapadol do šedi priemeru triedy, vyrukoval Nissan s radikálnou zmenou dizajnu. Z usadlej Primery sa tak zrazu stal vzhľadovo neokukaný a atraktívny automobil. Nissan ponúkal dve karosárske verzie – liftback a combi. Prvé dve generácie Primery sa nemohli chváliť príliš veľkým vnútorným priestorom, patrili k menším vozidlám svojej triedy. To tretí Primera s celkovo vyššou stavbou to bohato vynahradila. Miesta má posádka vo všetkých smeroch naozaj dosť a nad hlavou si na nedostatok nebudú sťažovať ani cestujúci na zadných sedadlách. Vcelku priemerný batožinový priestor predchádzajúcich verzií povyrástol na solídne hodnoty, ktoré síce netrhajú rekordy, ale budú väčšinou dostatočné. Liftback pojme 450 litrov a combi 465 litrov nákladu. U combi je to ale skresľujúce hodnota, pod zdvojenou podlahou sa nachádza ešte ďalší rozmerný úložný priestor.
Výbava
Tretia generácia Primery dostala do vienka vcelku dobrú základnú výbavu, na trhu nie je núdza o lepšie vybavené kúsky. Už od základu tu bol multifunkčný displej – hoci v najjednoduchších prevedeniach čiernobiely. Aj na ňom sa však môže zobrazovať obraz zo zadnej parkovacej kamery, ktorá bola neobvyklou, ale praktickou novinkou.
Design
Tretia generácia Nissanu Primera bola doslova dizajnovú revolúciou. Doterajšie prevedenie auta bolo totiž veľmi nenápadné a konzervatívne, tretia Primera však na zákazníkov zaútočila veľmi nezvyklým a výrazným vzhľadom. Primera tak zostáva neprehliadnuteľným a originálnym vozom.
Spotreba
Spotreba motorov Primery tretej generácie je mierne vyššia ako u ďalších konkurentov, a nereaguje tak na úspornosť predchádzajúcich generácií. Na vine je fakt, že zatiaľ čo agregáty prešli len postupnou evolúciou, tretia Primera výrazne povyrástla a sťažkla. Ani u turbodieselov sa nepodarilo dostať spotrebu nízko. Hoci sú samozrejme rozumne úsporné, súperi jazdia úspornejšie.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti prvých dvoch generácií Primery patrili k absolútnej špičke triedy. Tretia generácia síce zdedila pokročilú techniku podvozku, ale posunula sa viac k dôrazu na pohodlie. Auto je tak síce veľmi poslušné a stabilné, ale v zákrutách prichádzajú výraznejšie náklony a vodič si už toľko zábavy za volantom neužije.
Bezpečnosť
Robustný a veľký Nissan Primera tretej generácie je dodnes bezpečným vozidlom. V nárazových testoch Euro NCAP získal hodnotenie štyroch hviezdičiek a má tiež dobrú bezpečnostnú výbavu. Aj dobré jazdné vlastnosti prispievajú k solídnej úrovni bezpečia posádky.
Praktickosť
Z hľadiska objemu batožinového priestoru síce nepatrí Primera medzi rekordérov triedy, avšak miesta je tu pre väčšinu potrieb dostatok. Liftback má 450 litrov miesta, kombi ponúkne 465 litrov, avšak hodnota u kombi trochu mätie. Pod podlahou sa totiž nachádza ešte ďalší rozmerný úložný priestor, ktorý celkovú kapacitu vylepšuje. Interiér vozidla je priestorný a posádka tu má dostatok miesta vo všetkých smeroch.
Komfort
Oproti prvým dvom generáciám Primery je tá tretia viac zameraná na komfort. Jazda je celkovo ladnejšia vozidlo po kvalitnej ceste doslova pláva. Lenže podvozku sa veľmi nepáčia výmole, ktoré sa nielen ozývajú výraznými rázmi, ale sú v kabíne aj cítiť.
Prevádzkové náklady
Z hľadiska prevádzkových nákladov je Primera tretej generácie vcelku štandardným automobilom svojej triedy. Spotreba motorov je síce mierne vyššia ako u niektorých súperov, ľahký deficit však Primera doháňa solídnou spoľahlivosťou.