Prečo kúpiť |
---|
Bohatá ponuka verzií Nízka spotreba Dobrý vnútorný priestor Solídna výbava Jazdný komfort |
O vozidle
Nisssan Qashqai je automobilom, ktorý doslova zachránil existenciu japonskej automobilky na európskom trhu. Po nevýrazných modeloch, ako novšia Primera alebo kompaktná Almera, sa totiž Nissanu konečne podaril predajný hit. Qasqai vlastne Almeru v kompaktnom segmente nahradil, od obdobia jeho vzniku v ponuke Nissanu klasický hatchback golf-klasse nenájdeme. Qashqai je totiž tak trochu netypickým crossoverom kompaktnej triedy, automobil na pomedzí bežných hatchbackov a klasických kompaktných SUV. Má teda vyššiu stavbu aj svetlú výšku, štandardne sa dodáva s pohonom iba predných kolies, ale celkom bežné sú aj verzie s náhonom na všetky štyri. Konštrukcia auta znamená slušnú vnútornú priestrannosť a verziu s pohonom štyroch kolies majitelia ocenia pri jazde v zhoršených poveternostných podmienkach alebo ľahšom teréne. Qashqai sa tiež od bežnej produkcie odlišuje vzhľadovo, hoci tu nenájdeme pre skutočne klasické SUV typickú akcentovanú mohutnosť. Naopak Qashqai sa so svojou celkom konzervatívne tvarovanou karosériou trafil do vkusu bežného konzumenta, autu pritom nechýbajú pohľadné a originálne detaily, ktoré jeho vzhľad ozvláštňujú. Práve vďaka kombinácii všetkých týchto faktorov je obľúbeným vozidlom tých, ktorí netúžia po vozidle zaradenom do niektorej z presne daných škatuliek, ale zároveň nechcú nápadne vybočovať. Okrem klasického prevedenia sa neskôr vo výrobe (s faceliftom v roku 2009) objavila aj predĺžená verzia Qashqai +2 s rázvorom pretiahnutým o 13,5 centimetra a dĺžkou zväčšenou o 20 centimetrov. Táto verzia prináša ešte viac miesta v už tak dobre priestrannom a kvalitne spracovanom interiéri, navyše je tu tretia rada sedadiel, takže Qashqai +2 poberie až sedem cestujúcich.
O pohon kompaktného Nissanu sa môže postarať vcelku široká paleta motorov, z ktorých väčšina je aj celkom úsporná. Platí to napríklad pre základnú tisícšesťstovku s 84 kW, ktorá tiež neprekvapí, ale zároveň neurazí svojou dynamikou. Benzínový dvojliter so 104 kW je už predsa len smädnejší a dynamický prejav nie je oveľa lepší. Turbodiesely zastupovali spočiatku jednotky 1.5 dCi so 78 kW a 2.0 dCi so 110 kW, obidva logicky z produkcie Renaultu, s ktorým má Nissan alianciu. Slabšie motory sú k dispozícii len s pohonom predných kolies, silnejšie voliteľne aj ako 4 x 4. S modernizáciou v roku 2009 mierne povyrástol výkon základného benzínu na 86 kW, dvojliter bol naopak mierne znížený na 103 kW. Slabší turbodiesel posilnil na 81 kW, silnejšia verzia zostala takpovediac "na svojom". Neskôr sa pod kapotu dostal aj nový motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW, ktorý možno rovnako ako dvojlitre kombinovať s pohonom všetkých kolies.
Výbava
Záujemca môže Nissan Qashqai lákať aj na veľmi dobrú výbavu už od základných stupňov výbavy. Je tu šesť airbagov, hmlovky, manuálna klimatizácia, kompletná elektrická výbava vrátane nastavovania zrkadiel a ďalšie príjemné drobnosti. Vyššie stupne dokážu pridať veľmi komfortné prvky ako navigačný systém, tempomat alebo parkovacia kamera.
Design
Nissan Qashqai je vzhľadovo pomerne konzervatívny automobil, ktorý však prináša niečo trochu iné, než je v kompaktnej triede obvyklé. Elegantný, hoci trochu usadlý vzhľad nestarne a auto bude vyhovovať predovšetkým tým, ktorí chcú trochu iné auto, ale nutne nepotrebujú takzvane vybočovať z davu.
Spotreba
Až na benzínový dvojliter sa môžu pohonné jednotky pod kapotou Qashqaia pochváliť veľmi dobrou spotrebou paliva, skrátka sa dokáže držať aj základná benzínová tisícšesťstovka. Vznetové motory sú pochopiteľne výrazne úspornejšie a poteší fakt, že spotreba oproti klasickým hatchbackom rovnakej veľkosti rastie len nepatrne.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Nissanu Qashqai sú v podstate nezáludné. Podvozok je istý, avšak pomerne skoro sa dostavuje nedotáčavosť. U verzií s pohonom iba prednej nápravy je nutné počítať s tým, že bude nedotáčavosť výraznejšia a celkovo je kvôli vyššej stavbe auta mierne iná ovládateľnosť. Varianty s pohonom všetkých kolies naopak vodiča podržia aj za zhoršeného stavu zjazdnosti vozovky.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP získal Nissan Qashqai plný počet piatich hviezdičiek, písal sa vtedy rok 2007. Auto má tuhú konštrukciu kabíny a môže sa tiež pochváliť veľmi dobrou bezpečnostnou výbavou, v ktorej okrem čelných a bočných airbagov nechýbajú ani tie hlavové. Vyššiu bezpečnosť zaistí aj verzia s pohonom všetkých kolies.
Praktickosť
Na pomery kompaktnej triedy je Qashqai veľmi praktické auto, vďaka svojej vyššej stavbe ponúka v interiéri dostatok miesta a aj batožinový priestor s objemom 410 litrov je veľmi solídny. Navyše je k dispozícii aj sedemmiestny predĺžený variant, ktorý prinesie ešte o trochu viac priestoru, pre batožinu je tu dokonca 450 litrov.
Komfort
Vyššia stavba vozidla i zvýšený podvozok sú u Qashqaia nielen preto, aby zlepšili priechodnosť v ľahšom teréne, ale tiež aby zabezpečili dostatok pohodlia posádke. Miesta je v interiéri dosť, navyše vnútro auta je podarené a kvalitne spracované. Podvozok tiež zvláda dobre filtrovať nerovnosti a len tak niečo ho nerozhodí, napokon odhlučnenie by mohlo byť trochu lepšie.
Prevádzkové náklady
Qashqai patrí k solídne spoľahlivým vozidlám, len ceny niektorých náhradných dielov môžu byť trochu vyššie ako u bežnej konkurencie. Dobrá spotreba takmer všetkých motorov, hlavne teda tých vznetových, nakoniec drží prevádzkové náklady na rozumnej úrovni.