Prečo kúpiť |
---|
Pokročilý pohon všetkých kolies Drsnejší vzhľad Dobrý vnútorný priestor Dobrá výbava |
O vozidle
Nissan X-TRAIL patrí po boku Land Roveru Freelander alebo Subaru Forester k drsnejším zástupcom kategórie kompaktných SUV. Môže sa tak pochváliť prekvapivo dobrými schopnosťami v teréne, na ceste pritom za svojimi „civilizovanejšími“ súpermi takmer nezaostáva. Na jeho veľmi dobrých jazdných schopnostiach sa podieľa predovšetkým pokročilý pohon všetkých kolies All Mode 4x4. Ten je vo svojich reakciách dynamickejší a presnejší ako u cestne zameraných konkurentov bežnejšia spojka Haldex. Vodičovi umožňuje systém, ktorý v trochu dokonalejšom variante používa aj športový Nissan GT-R, voliť z troch režimov jazdy. Ovládačom (alebo vo verzii pred faceliftom – tlačidlami) sa dá vybrať len pohon predných kolies, automatika, ktorá priraďuje zadné kolesá pri strate adhézie samočinne, a permanentný pohon všetkých kolies s rozdelením krútiaceho momentu v pomere 57:43 medza prednú a zadnú nápravu. Slušným terénnym schopnostiam X-TRAIL zodpovedá aj vzhľad auta. Nissan sa aj u svojho menšieho SUV rozhodol staviť na drsnom výzore a mohutnej stavbe. X-TRAIL je tak skvelou voľbou pre tých, ktorí hľadajú SUV s skutočným off-roadovými charakterom.
Výbava
V dobe svojho aktuálneho modelového života patril Nissan X-TRAIL medzi tie drahšie vozidlá vtedy sa rozvíjajúceho segmentu kompaktných SUV. To sa prejavovalo aj na výbave vozidla, ktorá bola bohatšia ako u rady lacnejších súperov. X-TRAIL si naviac záujemcovia často obstarávali so silnejšími motormi a vo vyšších výbavách, takže o dobre vybavené kúsky nie je v bazároch núdze.
Design
Nissan X-TRAIL prvej generácie je na svoju kategóriu vcelku mohutné SUV, ktoré dáva najavo, že pochádza z rodu pravoverných off-roadov. Výrazne hranaté tvary budia rešpekt a X-TRAIL vyzerá ako naozajstný tereňák. Navyše nadväzujúce druhá generácia vôbec nezmenila štýl a autá od seba rozozná len poučený jedinec.
Spotreba
Relatívne vysoká spotreba benzínových motorov je asi najväčším kameňom úrazu Nissanu X-TRAIL, avšak vcelku ľahko napravitelným. Diesely jazdia s rozumnou spotrebou, hoci v kategórii nájdeme aj úspornejšie autá, ktoré majú svojím charakterom bližšie bežným hatchbackom.
Jazdné vlastnosti
Podvozok Nissanu X-TRAIL zvláda dobre tak tlmenie nerovností, ako aj držanie stopy. Výrazný rozdiel je však v jazdnom správaní auta s vypnutým alebo zapnutým pohonom všetkých kolies. Pri zapnutom prednom pohone sa nedotáčavosť dostavuje skoro, postačí však automatické pripájanie zadných kolies a vozidlo je razom v zákrutách o poznanie neutrálnejšie a ochotnejšie meniť smer.
Bezpečnosť
Nissan X-TRAIL prvej generácie získal v nárazových testoch Euro NCAP štvorhviezdičkové hodnotenie a vzhľadom k jeho robustnej stavbe a dobrej bezpečnostnej výbave ho môžeme považovať za solídne bezpečný automobil aj dnes. Na bezpečnosti sa podieľa aj pokročilý a inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý zaistí lepšiu stabilitu na horšie zjazdných cestách.
Praktickosť
Vcelku jednoduché a hranaté tvary karosérie sa u Nissanu X-TRAIL pozitívne premietajú do ponuky vnútorného priestoru. Posádka tak má dostatok miesta, snáď len vzadu nie je šírka pre tri osoby úplne ideálna, nad hlavou však nebudú mať problémy ani vysoký cestujúci. Batožinový priestor má solídny objem 410 litrov.
Komfort
Dobrý vnútorný priestor a kvalitne odladený podvozok poskytujú posádke veľmi solídny jazdný komfort. Filtrovanie nerovností slovenských ciest nerobí X-TRAILu najmenšie ťažkosti. X-TRAIL sa pritom nestratí ani v ľahkom teréne, kde tiež ponúkne prekvapivý komfort.
Prevádzkové náklady
Benzínové motory v Nissane X-TRAIL sa vyznačujú vyššou spotrebou paliva, tie naftové zasa nutnosťou častejšie navštíviť servis. Servisné úkony budú naviac drahšie ako u niektorých súperov. Inak by však mal byť X-TRAIL spoľahlivým a s dobre postaraným vznetovým motorom aj rozumne úsporným vozidlom.