Prečo kúpiť |
---|
Dobrý vnútorný priestor Nízke ceny Jednoduchá technika Dobrý výhľad z vozidla Úsporné motory |
O vozidle
Opel Agila patrí k relatívne neobvyklým minivozům. Jeho jednoducho tvarovaná karoséria pripomína krabicu a vďaka vyššej stavbe ponúka vo vnútri celkom prekvapujúce množstvo miesta pre posádku aj batožinu. Agila, ktorá je dvojčaťom Suzuki Wagon R +, vzhľadom nezaujme ani zvonku ani zvnútra. Tu je však aspoň palubná doska prehľadne usporiadaná, tvrdé plasty tu nikoho neprekvapia, pritom spracovanie nie je na danú triedu zlé. Výbava je ale veľmi základná, pri najobyčajnejších verziách môže chýbať aj posilňovač riadenia. Agila tak vyhovie predovšetkým naozaj nenáročným motoristom, odráža sa to aj v jej priaznivých cenách na trhu. Za volantom sa sedí trochu vyššie, takže vodič má veľmi dobrý prehľad o dianí okolo vozidla, a parkovanie je ľahké. Na druhú stranu vzpriamenejší posed za volantom nemusí vyhovovať každému, rovnako ako trochu kratšie sedáky. Sedadlá samotné sú však primerane tvrdé. Interiér má dostatok miesta predovšetkým na výšku, cestujúci vzadu však nebudú šomrať ani v prípade priestoru pre kolená. Prekvapí aj batožinový priestor s kapacitou 240 litrov, čo je na triedu najmenších áut naozaj veľmi dobrý výkon. Delené operadlá možno sklápať, takže prepravná kapacita Agily môže aj veľmi výrazne stúpnuť, jednoduchý tvar karosérie umožní vnútorný objem využiť naozaj dokonale.
Jazdné vlastnosti sú naopak slabinou Agily, podvozok nepôsobí príliš isto a auto sa v zákrutách výrazne nakláňa. Radíme teda voliť opatrné tempo. Samotný jazdný komfort je na danú kategóriu celkom solídny, vo vyšších rýchlostiach je však potrebné počítať s väčším aerodynamickým hlukom.
O pohon Agily sa starajú celkom úsporné a prevádzkovo nenáročné motory. Základom je litrový trojvalec s výkonom 43, a neskôr aj 44 kW, ktorý stačí pre bežné jazdenie, vo vyšších rýchlostiach už však rýchlo stráca dych. Preto sú lepšou voľbou silnejšie motory 1,2 litra, ktoré navyše nemajú o mnoho vyššiu spotrebu paliva. Tisícdvestovka mala výkon 55 kW, od roku 2004 sa dodávala jej modernejšia verzia s výkonom 59 kW, a s ešte lepšou spotrebou paliva. Zriedkavo môžete pod kapotou tohto malého Opelu naraziť na turbodiesel 1,3 CDTi s príjemným výkonom 51 kW. Agregát z dielní talianskeho Fiatu vie byť v malom aute naozaj veľmi úsporný.
Výbava
Výbava Opelu Agila je naozaj minimálna, platí to predovšetkým pre najbežnejšie prevedenie so základným trojvalcom. Tieto verzie postrádajú dokonca aj posilňovač riadenia a niekedy aj ABS, ktoré je tu vlastne vedľa airbagu vodiča jediným bezpečnostným prvkom. Zriedkavo možno naraziť aj na dobre vybavené kúsky, no napríklad klimatizáciu budete zháňať len ťažko.
Design
Opel Agila celkom jasne patrí medzi automobily s veľmi účelným dizajnom, po estetickej stránke však určite nezaujme. Vysoká a úzka karoséria nemá príliš lákavé proporcie a na Agile sa pomaly, ale isto už prejavuje jej vek.
Spotreba
Opel Agila je vybavený maloobjemovými a príjemne úspornými motormi. Základný trojvalec síce trochu stráca dych mimo mesto, ale aj ten pre pohon auta stačí, aj silnejšie agregáty sú pritom príjemne úsporné. Najšetrnejší je turbodiesel, ktorý je však zároveň najvzácnejšou motorizaciou.
Jazdné vlastnosti
Opel Agila sa nemôže pochváliť príliš dobrými jazdnými vlastnosťami. Mäkko naladený podvozok umožňuje v zákrutách vysokej karosérii veľké náklony a ovládateľnosť auta nie je ideálna. Stopu opúšťa Agila pomerne skoro.
Bezpečnosť
Bezpečnostná výbava malého Opela je naskrz len veľmi základná, a hoci vozidlo neprešlo nárazovými testami Euro NCAP, môžeme sa domnievať, že ochrana posádky bude na dnešné pomery celkom slabá. Deformačné zóny sú tu malé a istotu nedodávajú ani jazdné vlastnosti.
Praktickosť
Na pomery svojej triedy minivozidiel je Opel Agila nebývalo praktickým autom. Interiér má dostatok miesta predovšetkým na výšku, cestujúci vzadu však nebudú šomrať ani v prípade priestoru pre kolená. Prekvapí aj batožinový priestor s kapacitou 240 litrov, čo je na triedu najmenších áut naozaj veľmi dobrý výkon. Delené operadlá možno sklápať, takže prepravná kapacita Agily môže aj veľmi výrazne stúpnuť, jednoduchý tvar karosérie umožní vnútorný objem využiť naozaj dokonale.
Komfort
Hoci je podvozok naladený mäkko, ktovieaký jazdný komfort od Agily očakávať nemožno. Malé auto je totiž na ceste trochu nervózne, hlučnosť je mierne vyššia a sedadlá, ktoré majú síce primeranú tvrdosť, by si zaslúžili dlhšie sedáky. Navyše ani vyšší posed nemusí vyhovovať každému.
Prevádzkové náklady
Agila sa môže chváliť aj veľmi nízkymi prevádzkovými a servisnými nákladmi. Začína to už pri priaznivej spotrebe paliva, Agila je navyše technicky jednoduchý a celkom spoľahlivý automobil s lacnými náhradnými dielmi. Opravy sú tiež finančne nenáročné.