![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Presné riadenie a radenie Dobré jazdné vlastnosti Úsporné motory Lákavý dizajn Dobrý vnútorný priestor |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11527_430x0x75.jpg)
O vozidle
Po stránke jazdných vlastností aj pohodlia malý automobil prekvapí. Má dobrú stabilitu a v zákrutách sa chová čitateľne a celkom hravo, ocenenie si zaslúži presné riadenie a tiež radenie. Auto sa však v zákrutách dosť nakláňa, čo je dané relatívne komfortným naladením podvozku. Ten tak aspoň zvláda celkom dobre filtrovať nerovnosti, a krotí inak vrodenú nervozitu malého vozidla.
O pohon Agily sa môže starať jeden z trojice motorov. Základom je trojvalec s objemom 1 liter a výkonom 48 kW. Na malé auto je už toto dostačujúca pohonná jednotka s rozumnou hospodárnosťou. Lepšie vodičské zážitky ale prinesie štvorvalec s objemom 1,2 litra so solídnym výkonom 63 kW. Jeho spotreba rastie oproti trojvalci len minimálne a dynamika aj celkový komfort sú podstatne vyššie. Na rozdiel od Suzuki sa do malého Opelu dodával aj vznetový motor. Štvorvalec 1,3 CDTI s výkonom 55 kW je ale celkom vzácnym zjavom. Pochváliť sa môže naozaj nízkou spotrebou paliva, na druhú stranu je otázkou, či tá vyváži vyššiu cenu i náklady na údržbu motora.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Výbava Agily patrí väčšinou k tej základnejšej, síce boli k dispozícii aj celkom bohato vybavené modely, tie sú však veľkou vzácnosťou. Lacnejšie prevedenia svojou výbavou nijako nenadchnú, často môže chýbať klimatizácia aj celá rada ďalších inokedy bežných prvkov.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Dizajn Opelu Agila je vydarený, auto vyzerá veľmi sympaticky a moderne. Oproti konzervatívnejšie zameranému Suzuki je Agila veselšia, líši sa tak prevedenie prednej časti vozidla, ako zadných partií. Veľmi vydarené je aj celkové prevedenie interiéru, ktoré pôsobí tiež moderne a vcelku originálne.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Motory pre pohon Opelu Agila boli zvolené veľmi dobre, s malým autom si hravo poradí aj najslabší trojvalec. Všetky agregáty sa môžu v praxi pochváliť príjemne nízkou spotrebou paliva, preto nie je veľa dôvodov pre kúpu najúspornejšieho turbodiesela.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Agila má veľmi solídne jazdné vlastnosti. Auto sa síce v zákrutách celkom nakláňa, avšak jeho správanie je veľmi dobre čitateľné a Agila ochotne drží stopu. Riadenie je pritom príjemne presné a tuhé, a aj radenie si zaslúži pochvalu, takže vodič má vozidlo celkovo veľmi dobre pod kontrolou.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Opel Agila nárazovými testami Euro NCAP neprešiel, avšak jeho súrodenec Suzuki Splash áno. V roku 2008 získalo japonské miniauto štvorhviezdičkové hodnotenie. Suzuki má však navyše vpredu oproti Opelu v základe bočné airbagy, takže vie posádku ochrániť o niečo lepšie.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Medzi malými autami nájdeme aj praktickejšie autá, avšak Agila na tom rozhodne nie je zle. Mierne vyššia stavba karosérie dovoľuje posadiť cestujúci viac vzpriamene, a tak je tu dostatok miesta aj pre kolená vzadu. Batožinový priestor s objemom 225 litrov je pre danú triedu štandard, po sklopení je kapacita slušných 1050 litrov.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Aj napriek malému rázvoru náprav a vyššej stavbe karosérie nie je Opel Agila pri jazde žiadnym uskákaným vozidlom. Komfort tlmenia je prekvapivo dobrý a auto si s rozbitou cestou poradí s gráciou. Dobré je aj odhlučnenie motora a posádka má k dispozícii solídny priestor.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Opel Agila je vcelku jednoduchý a dobre spoľahlivý automobil s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Začína to už pri samotných motoroch, ktoré sú dynamické a úsporné, ceny servisu aj náhradných dielov sa tiež pohybujú vo viac než prijateľných medziach.