Prečo kúpiť |
---|
Veľmi dobré jazdné vlastnosti Vysoká úroveň pohodlia Pevná karoséria a vysoká bezpečnosť Bohatá výbava Priaznivé ceny ojazdených áut |
O vozidle
Opel Astra H bol už treťou generáciou hatchbacku nižšej strednej triedy tohto mena. Neprávom je často podceňovaným vozidlom svojej kategórie, nemá tak zvučné meno ako Golf a bravúrne jazdné vlastnosti ako Focus, ale celkovo ide o veľmi kvalitný a vyvážený automobil, ktorý navyše na trhu ojazdených vozidiel poteší priaznivou cenou. Okrem klasického päťdverového prevedenia sa Astra H predávala aj v priestrannom prevedení kombi, trojdverovej verzii GTC alebo kupé-kabrio variante TwinTop. Od roku 2007 sa tiež predávalo prevedenie sedan, to však nie je veľmi populárne. Vo všetkých prevedeniach sa môže tretia generácia Astry pochváliť dynamickým a atraktívnym vzhľadom, naproti tomu zbytočne nebudí pozornosť. Hodnotne pôsobí aj interiér s dobrým spracovaním a pohodlnými sedadlami. Veľmi neobvyklé sú však páčky ukazovateľov smerových svetiel a stieračov, ktoré sa automaticky vracajú do svojej stredovej polohy.
Astra je celkovo vyváženým automobilom, ktorý ponúka dostatok priestoru, je vcelku spoľahlivý a aj bezpečný. Kladom sú tiež jazdné vlastnosti. Závažných nedostatkov nenájdeme u Astry H príliš, auto skôr trpí celkovým horším imidžom značky. Okrem výbavy je bohatá aj ponuka motorov, z ktorých sa môže väčšina chváliť spoľahlivou prevádzkou. Trochu nevhodnými motormi sú základné turbodiesely – 1.3 CDTI s 55 kW a prípadne 1.7 CDTI s 59 kW, ktoré sú pre Astru príliš slabé a nepomôžu ani usporiť palivo. Silnejšie prevedenie, teda 1.7 CDTI 74 kW alebo 1.9 CDTI 110 kW (podobne ako tisíctristovka, motor pôvodom od Fiatu) ponúknu slušnú dynamiku a nízku spotrebu. Zle na tom nie sú ani zážihové motory, výbornou voľbou sú dynamické prevedenia 1.6 a 1.8 litra. Vzhľadom k istému podvozku, ktorý je aj s jednoduchou zadnou nápravou schopný konkurovať súperom s viacprvkami, Astre pristane aj silnejšie prevedenie 2.0 Turbo so 125 kW a 147 kW. Ostrá verzia OPC, ktorá ponúkne naozaj dynamické zážitky z jazdy, má ešte silnejšie prevedenie dvojlitra s výkonom 176 (neskôr 177) kW. Ibaže, ako to u takých vozoch býva, je dôležité brať zreteľ na spôsob, akým s nimi zaobchádzali predchádzajúci majitelia.
Astra je aj na svoju triedu bezpečným a dobre vybaveným automobilom. Napokon, generácia H sa spočiatku predaja nepodhodnocovala cenou, podobne je to tak i u prevedenia. O to viac potešia ceny ojazdených vozidiel.
Výbava
Na svoju triedu je Astra nadpriemerne dobre vybavené vozidlo, zaujímavosťou je, že napríklad verzia sedan má aj v základnom prevedení elektrické otváranie veka kufru. Vyššej výbave vozidla pridávajú aj lákavejšie optické úpravy vozidla, pritom už základná verzia má napríklad nárazníky lakované vo farbe karosérie. Z hľadiska pomeru výbavy a ceny vychádzal veľmi dobre druhý stupeň výbavy Enjoy, ktorý patrí v praxi k najbežnejším a ktorý zahŕňa klimatizáciu, alebo vyhrievané a elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá.
Design
Tretia Opel Astra sa vyznačuje ostro rezanými líniami a celkovo dynamickým prejavom. To platí predovšetkým pre trojdverové prevedenie, klasický päťdverový hatchback (aj kombi) pôsobí trochu všednejším dojmom. Astre svedčí rad optických doplnkov, ktorými boli vybavené drahšie prevedenia vozidla.
Spotreba
Bohatá ponuka pohonných jednotiek je v nižšej strednej triede povinnosťou, to, že je motorová paleta naozaj vyvážená je skôr výnimka. U Astry H to tak je a všetky motory sa môžu pochváliť vcelku priaznivou spotrebou, najviac pochopiteľne ušetria turbodiesely. Neplatí to ale pre najslabšie prevedenia, ktoré predsa len vyžadujú častejšie plné zošliapnutie plynu, čo sa prejavuje na spotrebe.
Jazdné vlastnosti
V nižšej strednej triede sa stala pomerne obvyklou viacprvková zadná náprava, tá ale modelu Astra H chýba. Avšak na agilných a istých jazdných vlastnostiach to nič nemení. Je prekvapujúce, ako dobre dokáže Astra držať krok s konkurenciou s vyspelejším zavesením.
Bezpečnosť
Astra H získala už v roku 2004 plné päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, čo v tých časoch nebolo v danej triede vozidiel vôbec obvyklé. Dodnes tak Astra patrí k vozom s nadpriemernou úrovňou aktívnej i pasívnej bezpečnosti.
Praktickosť
Astra má vcelku jednoduchú stavbu karosérie, ktorá poskytuje dostatok miesta pre všetkých cestujúcich. Navyše aj batožinový priestor je priestorný, vo verzii GTC má 340 litrov, päťdverový hatchback pojme 375 litrov. Sedan odvezie veľmi solídnych 490 litrov rovnako ako ďaleko praktickejší kombík.
Komfort
Podobne ako súperi v tejto triede sa i Astra snaží ponúknuť posádke v bežných prevedeniach čo najlepší jazdný komfort, na športové jazdné výkony a tuhý podvozok je tu prevedenie verzie OPC. Veľmi pohodlné sú sedadlá, u ktorých je však potrebné dávať pozor na praskajúce švy.
Prevádzkové náklady
Astra tretej generácie patrí k nadpriemerne spoľahlivým vozidlám, čo spolu s nízkou spotrebou väčšiny motorov znamená, že je to prevádzkovo vcelku nenáročný automobil. Ceny náhradných dielov zodpovedajú priemeru.