




Prečo kúpiť |
---|
Výborné jazdné vlastnosti Priestranný interiér Bohatá výbava Vysoká úroveň komfortu Výborné odhlučnenie |

O vozidle
Štvrtá generácia Opelu Astra (J) bola predstavená koncom roku 2009 a predstavuje ďalšiu snahu automobilky porovnať sa s konkurenciou zvučnejších mien. Opäť platí, že auto trpí skôr vnímaním značky ako takej, aj štvrtá Astra je veľmi vyvážený a atraktívny automobil. Jeho dizajn hrá na momentálne obľúbenú dynamickejšiu a oblú nôtu, Astra štvrtej generácie je jedným zo vzhľadovo najatraktívnejších vozidiel svojej triedy. Pomáha tomu aj fakt, že v nižšej strednej triede patrí k najväčším autám, s dĺžkou 4 419 mm prekonáva hatchback drvivú väčšinu súperov. To dáva vozidlu vyvážené proporcie. Vozidlo je opäť dostupné v päťdverovom prevedení, trojdverovom GTC a variante kombi. Sedan (zatiaľ) chýba a kupé – kabriolet bol vyradený z ponuky, v podstate bol nahradený samostatným modelom Cascada s plátennou skladacou strechou.
Astra opäť poteší širokou ponukou motorov, tentoraz sa však vyplatí dôkladná starostlivosť pri ich výbere. Nenáročným vodičom budú stačiť aj základné motorizácie, či už v benzínovom alebo naftovom prevedení. Atmosférická 1.4 dáva výkon 74 kW, vznetová tisíctristovka 70 kW. Vhodnejšou voľbou sú však silnejšie prevedenia, v prípade turbodieselov 1.7 CDTI, v prípade benzínových motorov atmosférická 1.6 alebo preplňovaná 1.4. Tieto motory poskytnú solídnu dynamiku a priaznivú spotrebu paliva. Naopak za očakávaním trochu zaostáva motor 1.6 Turbo so 125 kW alebo 132 kW s vyššou spotrebou. Výkonný dvojlitrový turbodiesel ponúkne 121 kW a z hľadiska pomeru dynamiky a spotreby, ide určite o najvhodnejšiu motorizáciu pre relatívne ťažkú Astru. Tá sa môže chváliť naďalej veľmi komfortným podvozkom a istými jazdnými vlastnosťami a to aj napriek tomu, že stále používa jednoduchú zadnú nápravu. Špecialitou Opelu je však predná náprava HiPerStrut, ktorá zlepšuje stabilitu prednej nápravy a minimalizuje nežiaduce prejavy hnacích síl v riadení. Jazdnými vlastnosťami tak patrí Astra na špičku triedy, navyše je možné do auta prikúpiť v tejto triede nezvyčajne aktívny podvozok, ktorý jej vlastnosti ešte vylepší.
Posádka má vo vozidle dostatok miesta, čo platí predovšetkým pre cestujúcich vpredu, najmä vzadu by predsa len mohlo byť v oblasti kolien a priehlavkov viac priestoru. Na danú veľkosť auta je priemerná aj kapacita batožinového priestoru, ktorá u hatchacku robí 370 litrov. Kombi pojme 500 litrov nákladu.
Výbava




Astra patrí k nadpriemerne vybaveným modelom svojej triedy, navyše úroveň výbavy oproti predchádzajúcej generácii opäť o niečo pokročila. Už základné prevedenie má vonkajšie prvky ako nárazníky alebo kľučky a zrkadlá vo farbe karosérie, štandardom je štvorica airbagov (hoci konkurencia ponúka aj viac) a klimatizácia. Výrazným krokom vpred je druhý stupeň výbavy, u ktorého pribúda napríklad tempomat.
Design




Štvrtá generácia Opelu Astra patrí k vzhľadovo najatraktívnejším vozidlám nižšej strednej triedy a to platí pre všetky karosárske prevedenia. Dynamické linky sú zároveň veľmi príťažlivé, podpisujú sa na tom predovšetkým celkovo veľmi vyvážené proporcie auta. Aj hatchback je totiž na svoju triedu až neobvykle dlhý, čo umožnilo dosiahnuť charakteristicky výrazný sklon zadného okna.
Spotreba




Ponuka moderných pohonných jednotiek v Astre je naozaj bohatá a väčšina motorov dokáže s palivom zaobchádzať vcelku striedmo. Pri základných motorizáciách (napríklad dieselu 1.3 CDTI) sa však nedá počítať s tým, že by spotreba dosahovala udávané hodnoty (4,1 litra) v praxi. Silnejšie motory sa k údajom výrobcu priblížia viac. To však neplatí pre preplňovanú tisícšesťstovku. Spotreba paliva naozaj nie je jej prednosť, navyše motor zaostáva za očakávaním aj z dynamického hľadiska.
Jazdné vlastnosti




V nižšej strednej triede sa stala pomerne obvyklou viacprvková zadná náprava, tá však modelu Astra H chýba. No na agilných a istých jazdných vlastnostiach to nič nemení, je až prekvapivé, ako dobre dokáže Astra držať krok s konkurenciou s vyspelejším zavesením.
Bezpečnosť




Astra H získala už v roku 2004 plné päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, čo v tej dobe nebolo v danej triede vozidiel vôbec obvyklé. Astra tak dodnes patrí k autám s nadpriemernou úrovňou aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.
Praktickosť




Astra H získala už v roku 2004 plné päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, čo v tej dobe nebolo v danej triede vozidiel vôbec obvyklé. Astra tak dodnes patrí k autám s nadpriemernou úrovňou aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.
Komfort




Priestranný a komfortný interiér je veľkou prednosťou Astry a to aj napriek tomu, že vzadu môžu mať cestujúci s miestom drobné problémy. Vpredu je ponuka priestoru veľkorysá. Istý podvozok je zároveň veľmi komfortný a pohodlie ešte vylepší príplatkový aktívny podvozok. Komfort zvyšuje aj veľmi dobrá výbava vozidla a celkovo atraktívny vzhľad kabíny.
Prevádzkové náklady




Štvrtá Astra patrí medzi novšie automobily, pri ktorých by sa prevádzkové náklady mali obmedzovať na pravidelné servisné prehliadky a palivo. Motory sú vcelku úsporné, i keď konkurencia dokáže byť v obdobných prevedeniach ešte o niečo sporivejšia – je to dané predovšetkým vyššou hmotnosťou Astry.