Prečo kúpiť |
---|
Úsporné motory Dobré jazdné vlastnosti Slušný jazdný komfort Dobrý vnútorný priestor |
O vozidle
Tretia generácia Opelu Corsa, označovaná písmenom C, sa začala predávať v roku 2000. Najprv ako trojdverový hatchback, od roku 2001 bolo k dispozícii päťdverové prevedenie. Corsu môžeme považovať za nenápadného favorita v triede malých automobilov. U nás pochopiteľne neťahá tak ako Fabia, jej meno nemá taký zvuk ako u FIesty alebo Pola a dizajn nemá šmrnc Punta alebo francúzskych mini, no celkovo ide o veľmi vyvážený a solídny automobil, ktorý užívateľa dokáže príjemne prekvapiť. Priestornosť je celkovo na dobrej úrovni a batožinový priestor pojme ľahko nadpriemerných 280 litrov nákladu. Interiér pôsobí celkovo priaznivým dojmom, hoci je celkovo skôr jednoduchší, to isté vlastne platí aj pre vonkajší dizajn, ktorý je oproti generácii B trochu usadlejší.
Vcelku bohatá bola ponuka pohonných jednotiek. Základný litrový trojvalec s výkonom 43 a neskôr 44 kW je pravda trochu slabý a vyhovie snáď len vyložene v mestskej premávke. Nepoteší jeho nekultivovaný chod, na druhej strane je spoľahlivý a príjemne sporivý. Slová o spoľahlivosti a úspornosti platia aj o druhom výkonovom stupni, zážihovej štvorvalcovej tisícdvestovke, ktorej 55 kW už je na pohon vozidla vcelku dostatočných a pritom opäť zostávajú relatívne nízke nároky na palivo. Neskôr tento motor nahradilo úplne nové prevedenie s výkonom 59 kW, to môže byť ideálnou pohonnou jednotkou. Zážihová tisícštyristovka s výkonom 66 kW už totiž môže byť trochu nespoľahlivá, je nutné u nej dodržiavať interval výmeny rozvodového remeňa po 60 000 kilometroch. To isté platí aj pre športové prevedenie Corsa GSi, ktoré dostalo tisícosemstovku s výkonom 92 kW. Prekvapivo bohatá bola aj ponuka turbodieselov. Najprv sa pod kapotou objavil motor 1.7 DTI s výkonom 55 kW a neskôr aj slabšie prevedenie DI s výkonom 48 kW. Oba motory z produkcie Isuzu nevynikajú dynamikou, ale spotreba je celkom priaznivá, hoci u konkurencie môže byť nižšia. Aj spoľahlivosť je skôr priemerná, navyše tieto agregáty príliš zaťažujú prednú nápravu. To platí aj pre výkonný a moderný common-railový 1.7 CDTi s výkonom 74 kW. Z dieselov je ideálnou voľbou tisíctristovka CDTi s výkonom 51 kW z dielní talianskeho Fiatu. Roky preukázali jej trvanlivosť a spotreba je doslova minimalistická.
Výbava
Horšou stránkou Corsy je výbava, ktorá je väčšinou skôr chudobnejšia. Je to dané tým, že automobil sa vo svojej dobe pomerne aktívne zúčastnil cenovej vojny v segmente malých vozidiel a na výbave sa celkovo šetrilo. Lepšie vybavené verzie sú vzácnejšie, väčšinou sú k zohnaniu horšie vybavené základné prevedenia s litrovým trojvalcom.
Design
Opel Corsa C je vzhľadovo možno až príliš nenápadný malý automobil. Dizajn je celkom jednoduchý a konzervatívny, predchádzajúce prevedenie B bolo podstatne krajšie. Nakoniec dobrá správa je, že vzhľad auta príliš nezastaráva.
Spotreba
V podstate všetky motory pod kapotou Corsy C sú príjemne úsporné, ale taktiež záleží na spôsobe ich používania. Trojvalec sa pre dlhšie cesty nehodí, turbodiesely DI a DTI zase nie je dobré trápiť požiadavkami na dynamiku. Pokojná jazda sa vždy odvďačí príjemnou spotrebou. Najlepšie sú z tohto hľadiska motory 1,2 a 1.3 CDTi.
Jazdné vlastnosti
Corsa C má veľmi dobré jazdné vlastnosti, za ktoré vďačí tuhšiemu naladeniu podvozku a celkovo modernej technike. Auto veľmi dobre drží stopu a v zákrutách sa príliš nenakláňa, pritom v zásade nijako netrpí cestovný komfort.
Bezpečnosť
Tretia Corsa prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2002 so solídnym výsledkom štyroch hviezdičiek. Ako u množstva ostatných malých vozov tej doby je napokon dnes nutné počítať s tým, že bezpečnostná výbava nedosahuje súčasnú úroveň a celkovo malé vozidlá neochránia posádku tak dobre ako väčšie autá.
Praktickosť
Autá segmentu B sa vzhľadom k svojim rozmerom nemôžu chváliť ktovieakou priestornosťou, pravda Corsa C patrí v tomto smere k lepším zástupcom svojej triedy. Priestoru je tu teda príjemný dostatok, ani batožinový priestor nie je zlý, jeho 280 litrov patrí k ľahkému nadpriemeru triedy a doby.
Komfort
Tretia Corsa má slušné jazdné vlastnosti dané tuhším odpružením, napriek tomu cestovný komfort nijako výrazne netrpí a stále ho môžeme v danej triede považovať za nadpriemerný. Vzhľadom k dobrej vnútornej priestrannosti je tak Corsa pre cestovanie príjemným autom.
Prevádzkové náklady
Corsa C je technicky stále pomerne jednoduchý automobil a väčšina opráv by nemala byť nákladná. Na druhej strane je spoľahlivosť skôr priemerná, ceny náhradných dielov sú však väčšinou príjemné. Vo väčšine prípadov sú tiež priaznivé náklady na palivo.