Prečo kúpiť |
---|
Výborné turbodiesely Možnosť pohonu všetkých kolies Často veľmi bohatá výbava Lákavý dizajn Kvalitný a komfortný interiér |
O vozidle
Aj z hľadiska jazdných vlastností patrí Insignia na špičku segmentu. Podvozok auta je riadne tvrdý, takže v zákrutách sú náklony minimálne a vozidlo skvele vedie stopu. Insignia dokonca dobre maskuje svoju vysokú hmotnosť a je výborne ovládateľná. Na nerovnostiach ale auto trochu znervóznie, je to dané práve tvrdším podvozkom. Filtrovanie nerovností je tak síce veľmi dobré, ale jazdný komfort aj napriek tomu trochu trpí. Riešením je hľadať auto s príplatkovým adaptívnym podvozkom Flex Ride, ktorý jazdný komfort výrazne vylepší a obmedzí odskakovanie náprav na minimum.
Základnou pohonnou jednotkou pre Insigniu je tisícšesťstovka Ecotec s výkonom 85 kW. To je však, podobne ako silnejšia tisícosemstovka s výkonom 103 kW, motor, ktorý nezodpovedá dynamickým tvarom auta, a dobre poslúži len kľudným vodičom. Insignia sa ale páči skôr tým dynamicky založeným, takže na trhu jasne prevládajú preplňované motory. Tisícšesťstovka turbo má výkon solídnych 132 kW a aj pri ťažkom aute vie krotiť spotrebu paliva. Silnejší preplňovaný dvojliter s výkonom 162 kW už je dosť dynamický, napriek tomu nad ním stoja ešte dve motorizácie. Obe šesťvalcové – motor 2,8 V6 Turbo má výkon 191 kW, a v prevedenie OPC je potom naladený dokonca na ohromujúcich 239 kW. V takom prevedení už má Insignia štandardne pohon všetkých kolies, ktorý sa dá zvoliť k celej rade motorizácií. Najobľúbenejšími motormi sú však pri Insignie turbodiesely – kombinácia silného dieselu, karosérie kombi a pohonu všetkých kolies patrí k najbežnejším. Pritom sa častejšie stretneme so silnejšími motormi – základný dvojliter s výkonom 81 kW je vzácnejší. Bežnejší je motor 2,0 CDTI vo variante s výkonom 96 kW. Ešte lepší je potom ten istý motor vyladený na 118 kW, ktorý prináša aj solídnu dynamiku. Tá by mohla byť lepšia, lenže Insignia je jednoducho veľmi ťažká. Dynamickejší chúťky tak uspokojí na dvakrát preplňovaný motor 2,0 CDTI BiTurbo s výkonom veľmi solídnych 143 kW.
Výbava
Insignia je už v základnej výbave veľmi dobre vybavený automobil, ale na trhu ojazdených áut sa často stretneme aj so skutočne špičkovo vybavenými exemplármi. Súvisí to s tým, že sú obľúbené drahšie modely s pohonom všetkých kolies a silnejšími turbodieselami, do nich sa dodáva celý rad vymožeností, a majitelia boli navyše často ochotní priplatiť aj za vyslovene luxusné prvky.
Design
Opel Insignia je nielen po stránke vzhľadu jedným z najatraktívnejších modelov strednej triedy. Jeho dynamické a mohutné tvary sa presne triafajú do súčasného vkusu zákazníkov a v určitých výbavách a farebných kombináciách vie Insignia budiť naozaj solídnu pozornosť. To sa s mnohým iným zástupcom triedy nestane. Špičkovo prepracovaný je aj interiér.
Spotreba
Insignia je väčšinou vybavená dostatočne silnými motormi, ale vysoká hmotnosť auta je predsa len poznať. Navyše často sa vozidlo vyskytuje v konfigurácii s pohonom všetkých kolies, čo znamená trochu vyššiu spotrebu paliva. Slabšie turbodiesely ju však napriek vysokej hmotnosti vedia celkom dobre krotiť.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Insignie patria k špičke triedy. Navyše je výhodou možnosť vyberať si prevedenie s pohonom predných, alebo všetkých kolies. V zákrutách auto výborne drží stopu a platí to aj pre predokolku, ktorá má veľmi dobre nastavený stabilizačný systém. Náklony sú minimálne, a riadenie rýchle a priame, hoci spätná väzba by mohla byť lepšia.
Bezpečnosť
Insignia prešla nárazovými testami Euro NCAP hneď dvakrát. Najprv ešte v roku 2008 podľa staršej metodiky a potom už v roku 2009 podľa nových regulí. V oboch prípadoch získal veľký Opel maximálne päťhviezdičkové hodnotenie. Nakoniec, nie je divu, bezpečnostná výbava je špičková a mohutnosť karosérie jasná na prvý pohľad.
Praktickosť
Ak v niektorej oblasti Insignia za svojimi súpermi mierne zaostáva, je to praktickosť. Veľký voz nie je vo vnútri tak priestorný, ako by sa dalo čakať. Pri kombi s dĺžkou 4,9 metra je situácia o niečo lepšia, avšak aj tu nájdeme priestornejšieho súpera. Pritom veľkosť batožinového priestoru je solídna – sedan pojme 500 litrov, liftback 530 a kombi 540 litrov, navyše s dvojitou podlahou, pod ktorú sa zmestia ďalšie drobnejšie predmety.
Komfort
Insignia vie ponúknuť aj špičkový jazdný komfort. Za týmto účelom ale ideálne hľadajte prevedenie s príplatkovým podvozkom Flex Ride, ktorý výrazne zlepšuje filtrovanie nerovností. To je dobré aj pri štandardnom relatívne tvrdo naladenom modeli, avšak nezaobíde sa bez odskakovania náprav. Interiér je veľmi komfortný, hoci by mohol byť priestornejší. Osobitnú pochvalu si zaslúžia sedadlá.
Prevádzkové náklady
Insignia je moderné vozidlo s množstvom pomerne zložitej techniky. Aj keď sa motory snažia spotrebu krotiť, často je trochu vyššia, napríklad aj kvôli pohonu všetkých kolies. Celkovo budú prevádzkové náklady Insignie mierne vyššie, a to aj napriek tomu, že sa zatiaľ vozidlo javí ako spoľahlivé.