




Prečo kúpiť |
---|
Dobré jazdné vlastnosti Priestorný, variabilný a komfortný interiér Jazdný komfort Úsporné motory Vydarený dizajn |

O vozidle
Opel Meriva druhej generácie prevzal od tej prvej snáď len samé pozitíva a pridáva k tomu ešte o niečo priestornejší interiér, a predovšetkým celkovo vizuálne i pocitovo atraktívnejšie prevedenie. Druhá generácia Merivy má atraktívny dizajn, ktorého špeciálnym prvkom sú zadné dvere otvárané proti smeru jazdy. Opel toto riešenie propaguje ako veľmi praktické, v praxi však mnoho výhod neprinesie, naopak niekedy môže nastupovanie skomplikovať. Dvojica dverí otváraná proti sebe je totiž praktická v podstate len vtedy, ak je okolo vozidla dostatok miesta a dvere možno otvoriť úplne. Potom je naozaj prístup na zadné sedadlá príjemnejší a ľahší. Lenže v stiesnených priestoroch podzemných garáží skôr zadné dvere hrozia nechceným kontaktom s okolitými vozmi.
Oproti predchádzajúcej generácii Meriva narástla a patrí k najväčším autám segmentu malých MPV, však Opel sa ju tiež snaží radiť do triedy kompaktných vozidiel. Čiastočne po práve, niektorá technika vychádza z väčšieho MPV Zafira, iná bola prevzatá z predchádzajúcej generácie Merivy. Vnútorný priestor vďaka výraznejšiemu nárastu vonkajších rozmerov tiež narástol, stále však platí, že je Meriva celkom úzka a tretí cestujúci vzadu uprostred má len málo priestoru. Ostatní cestujúci majú však miesta kráľovsky a môžu si užívať tentoraz veľmi pohodlný a komfortný interiér. Opäť zaslúži pochvalu sedadlá za ich pohodlie a oporu tela. Zachované zostali možnosti variability, zadné sedadlá tak možno posúvať, zložením toho prostredného a posunutím krajných vpred vznikne veľmi pohodlné štvormiestne usporiadanie s lakťovou opierkou aj vzadu. Batožinový priestor pojme štandardne 400 litrov batožiny a sklopením zadných sedadiel vzniká rovná ložná plocha. S využitím až po strop sem potom možno naskladať až 1500 litrov nákladu. Oproti predchádzajúcej generácii to nie je taký skok, ako by sa dalo podľa nárastu rozmerov očakávať. Je to dôkaz toho, že druhá Meriva je podstatne robustnejší automobil, ktorý kladie veľký dôraz aj na bezpečnosť. A tiež na čo možno najlepšie odhlučnenie.
Jazdné vlastnosti Merivy sa opäť radia na samotnú špičku triedy. Podvozok je veľmi istý, auto sa v zákrutách príliš nenakláňa a nedotáčavosť sa dostavuje skutočne dosť neskoro. Opäť platí, že aj riadenie je smerom k vodičovi pomerne chápavý a presné, s Merivou je teda veľmi príjemné jazdiť. Pod kapotou sa až na základný motor objavujú isté preplňované agregáty. Základom je jednotka 1,4 s výkonom 74 kW, ktorá by v predchádzajúcej generácii bola plne dostačujúca, pri ťažšej druhej generácii je to však len solídny základ. Druhým krokom je motor 1,4 Turbo s výkonom 88 kW a najsilnejším benzínom je ten istý agregát vyladený na 103 kW. Aj benzínové motory sú prekvapivo úsporné. Menej paliva si však žiadajú turbodiesely. Pri nich je základom 1,3 CDTi s iba 55 kW, čo je pre Merivu druhej generácie veľmi dýchavičný motor. Ani silnejšie prevedenie so 70 kW výkonu neprinesie ktovieakú dynamiku. Z hľadiska praktického využitia motorov sú tak lepšie väčšie jednotky 1,7 CDTi s výkonom 74, 81 alebo 96 kW. Najslabší variant tisícsedemstovky možno ako jediný kombinovať s automatickou prevodovkou.Výbava




Druhá generace Merivy dostala také podstatně lepší výbavu než ta první, přesto v základních provedeních najdeme jenom čelní airbagy, boční jsou až v dražších modelech. Klimatizace je standardem také až od druhého stupně. Dobře vybavené kousky ovšem není těžké sehnat.
Design




Zatiaľ čo prvá Meriva bola vcelku konzervatívnym malým MPV, druhá generácia sa môže pochváliť naozaj dynamickým a lákavým dizajnom. To platí tak pre vonkajšok, ako pre vnútro vozidla, ktoré je aj zostavené z kvalitných materiálov. Opel si na estetike Merivy dal záležať a je to jedno z najkrajších vozidiel segmentu.
Spotreba




Okrem základného zážihového motora sú všetky jednotky pod kapotou Merivy preplňované. Vzhľadom k vyššej hmotnosti vozidla prekvapí, že ani benzínové motory nie sú nijako smädné a nie sú ovplyvnené jazdným štýlom. Turbodiesely sú opäť tradične úspornejšie a dokážu stlačiť spotrebu naozaj nízko.
Jazdné vlastnosti




Po predchádzajúcej generácii zdedila druhá Meriva aj vynikajúce jazdné vlastnosti. Auto je neobyčajne isté a stabilné, vodič má navyše všetko pod kontrolou. Aj napriek vyššej stavbe sú náklony v zákrutách vcelku malé, a nedotáčavosť sa prejavuje až pri naozaj prudkých prejazdoch zákrutami.
Bezpečnosť




V nárazových testoch Euro NCAP si Opel Meriva druhej generácie vyslúžil plné skóre piatich hviezdičiek. Stalo sa tak v roku 2010 a dnes by mu pätica nepatrila len preto, že by vozidlo len o málo nesplnilo limit v oblasti ochrany chodcov. Posádku chráni Meriva skvele, podieľa sa na tom tak veľmi robustná konštrukcia auta, ako aj dobrá bezpečnostná výbava.
Praktickosť




Od predchádzajúcej generácie zdedila druhá Meriva veľmi praktický interiér s až nečakanou úrovňou variability. Je tu tak možné vytvoriť veľmi pohodlné štvormiestne usporiadanie s lakťovou opierkou aj vzadu, celkovo je interiér príjemne priestorný a komfortný. Batožinový priestor pojme štandardne 400 litrov nákladu.
Komfort




Aj vysoká úroveň jazdného komfortu zostala pri druhej generácii Merivy zachovaná. Občas ju môžu kaziť len zbytočne veľké liate kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami, ale ani v takom prípade nie je správanie auta nijako kritické. Pochvalu zasluhujú špičkové sedadlá a celkovo veľmi komfortné a kvalitné prevedenie interiéru.
Prevádzkové náklady




Rovnako ako pri predchádzajúcej generácii, aj pri tej druhej pre Merivu platí, že je to spoľahlivý automobil s prekvapivo nízkymi nárokmi na palivo. Prevádzkové náklady sa tak pohybujú v priaznivých medziach, len je treba pri novšom modeli počítať s trochu vyššími cenami náhradných dielov ako pri staršom aute.