O vozidle
Od roku 1995 sa vyrábala druhá generácia modelu strednej triedy Opel Vectra. Tá mala napraviť trochu pošramotenú reputáciu prvej generácie. Minimálne v prvých rokoch výroby sa jej to však nedarilo, autá trpeli radom detských chorôb. Aj preto je pri zháňaní jazdenky lepšie hľadať modely vyrobené po facelifte, ku ktorému došlo v roku 1998. Tie sú spoľahlivejšie a majú tiež o niečo modernejšie techniku . Vectra druhej generácie (označenie B) je elegantným automobilom s dizajnom, ktorý však predsa len už úplne nezaprie svoj vek. Z estetického hľadiska je veľmi zaujímavé predovšetkým prevedenie spätných zrkadiel, ktoré akoby vystupujú z kapoty. Vectra je k dispozícii ako sedan, liftback alebo kombi. Všetky karosárske varianty sú priestorné, čo je dané aj celkovou konštrukciou vozidla, ktorá pochádza z obdobia, kedy sa nekládol taký dôraz na bezpečnosť. Miesto tu tak nezaberajú mohutné výstuhy. Najviac miesta pochopiteľne poskytne kombík. Vozidlo je naladený na vcelku komfortnú nôtu a jazdné vlastnosti sú priemerné.
Poteší dynamika mnohých motorov, ktorá je daná aj dosť nízkou pohotovostnou hmotnosťou jednotlivých verzií. Zastaranú základnú tisícšesťstovku s výkonom 55 kW je však lepšie vynechať, je slabá a spotreba nie je nijako priaznivá. To šestnásťventilové prevedenie motora s výkonom 74 kW je podstatne lepšou voľbou, ponúka solídnu dynamiku a spotreba sa dokáže držať v priaznivých medziach. To isté platí aj pre silnejší motor 1,8 litra s výkonom 85 kW alebo neskôr jeho vylepšenú verziu s výkonom 92 kW. To je zrejme ideálny pohonná jednotka pre Vectru. Silnejší dvojliter so 100 kW, ktorý bol neskôr nahradený motorom 2,2 litra so 108 kW, už má vyššiu spotrebu. Ešte vyššia je potom pri šesťvalcoch – motory 2,5 litra majú výkon 125 alebo 143 kW, v športovej verzii i500. V posledných dvoch rokoch sa vyrábal silnejší šesťvalec s objemom 2,6 litra pod označením GSi, to je však veľmi vzácna záležitosť. Turbodiesely tú z počiatku zastupoval agregát 1,7 TD s výkonom 60 kW. Je slabý a nekultivovaný, preto bol v roku 1996 nahradený dvojlitrom DI s rovnakým výkonom. Tento motor sa tiež neskôr dočkal výkonnejšej a modernejšej verzie DTI sa 74 kW. Ten je podstatne lepšou vznetovu voľbou. Najsilnejším motorom je 2,2 DTI s výkonom 92 kW.
Výbava
Z hľadiska výbavy nemožno od Vectry druhej generácie očakávať ktovieaké vymoženosti. Pravdou však je, že čím novšie modely, tým väčšia je šanca naraziť na dobre vybavený automobil. Postupom času sa vylepšovala predovšetkým bezpečnostná výbava.
Design
Vectra druhej generácie bola vo svojej dobe elegantným vozidlom s modernými prvkami. Dnes už je na nej vek poznať, avšak niektoré detaily stoja vcelku za to aj po mnohých rokoch. Predovšetkým čelné partie s jemne zaoblenými tvarmi sú elegantné dodnes.
Spotreba
Vectra druhej generácie bola vo svojej dobe elegantným vozidlom s modernými prvkami. Dnes už je na nej vek poznať, avšak niektoré detaily stoja vcelku za to aj po mnohých rokoch. Predovšetkým čelné partie s jemne zaoblenými tvarmi sú elegantné dodnes.
Jazdné vlastnosti
Vectra B patrí medzi komfortnejšie naladené rodinné vozidlá strednej triedy. To sa podpisuje na jazdných vlastnostiach, ktoré rozhodne nie sú zákerné, avšak nepatrili k špičke ani v dobe vzniku modelu. Športové zvezenie však vedia ponúknuť modely GSI a i500.
Bezpečnosť
Opel Vectra druhej generácie absolvoval nárazové testy Euro NCAP rovno dvakrát. Prvýkrát v roku 1997 získal tri hviezdičky, avšak jedna mu bola dodatočne prečiarknutá kvôli neuspokojivej ochrane hrudníka vodiča. V roku 2001 auto, ktoré nepriznalo mnoho konštrukčných zmien, získalo opäť tri hviezdičky, tentoraz bez dodatočných škrtov. Zlepšená bezpečnosť je dosiahnutá predovšetkým výrazne vylepšenou bezpečnostnou výbavou.
Praktickosť
Vectra druhej generácie je pohodlný a priestorný automobil, pri ktorom si zákazníci môžu vybrať typ karosérie, ktorý im vyhovuje najviac. Okrem sedanu a kombi sa vyrábal aj liftback. Batožinový priestor všetkých verzií má objem okolo 500 litrov, čo je určite dostačujúca hodnota.
Komfort
Podvozok Vectry druhej generácie vedel celkom dobre filtrovať nerovnosti a celkovo je komfortný, vzhľadom k veku vozidla a stavu podvozkových skupín však môže byť táto schopnosť predsa len trochu obmedzená. Po investíciách do niektorých opráv sa však môže Vectra chváliť solídnym komfortom.
Prevádzkové náklady
Druhá Vectra sa snažila napraviť trochu pošramotenú povesť prvej generácie, avšak z hľadiska spoľahlivosti sa to predovšetkým vozidlám z prvých ročníkov nepodarilo. Spoľahlivosť je tak skôr ľahko podpriemerná. Náhradné diely aj servisné úkony sú však k dispozícii za rozumné ceny.