O vozidle
Opel Vectra tretej generácia (C) zaznamenal oproti predchádzajúcim dvom výrazný skok. Úplne nový bol jeho dizajnový výraz a auto významne povyrástlo, takže naozaj príjemne prekvapí bohatou ponukou vnútorného priestoru. Opel s týmto modelom tiež nasadil smer k výraznému rastu kvality, čo sa prejavuje na zvýšenej spoľahlivosti aj celkovo hodnotnejších materiáloch a lepším spracovaním interiéru. Tretia Vectra sa však takisto dopustila jedného zdanlivo nepodstatného, ale v skutočnosti veľmi otravného prechmatu. Tým je riešenie páčok pod volantom. Spustenie smerových svetiel totiž neznamená aretáciu páčky v patričnej polohe, tá sa vždy vráti do polohy neutrálnej, podobne ako to funguje u ostatných vozidiel s trojblikom. Ten je u Opla tiež prítomný, či svetlá bliknú len trikrát alebo budú signalizovať až do opätovného narovnanie kolies, určí intenzita stlačení páčky. Do modernizácie v roku 2005 bolo ovládanie smerových svetiel naozaj veľmi citlivé, takže sa stávalo, že vodič nechtiac smerovky pustil, ani po modernizácii pravda tento spôsob ovládania nie je vôbec pohodlný. Pre mnohých je to zásadný dôvod, prečo sa Oplu Vectra vyhnúť.
Rozsah motorizácií pre Opel Vectra je tradične široký, na to sme u európskych výrobcov áut strednej triedy zvyknutí. Základná tisícšesťstovka s výkonom 74 (po modernizácii 77) kW je však len pre úplne pokojného vodiča, je lepšie voliť niektorý zo silnejších motorov. Benzínová paleta je prekvapivo široká, pokračuje motorom 1.8 s výkonom 90 alebo 103 kW, štvorvalec 2,2 litra má 108 alebo 114 kW. Dvojliter turbo disponuje veľmi solídnym výkonom 129 kW. Výkonovo napokon môže ísť Vectra ešte vyššie, zariadi to niektorá zo šesťvalcových motorizácií pod kapotou. Nepreplňovaný motor 3,2 litra má výkon 155 alebo po modernizácii 160 kW. Preplňovaný šesťvalec 2,8 litra sa potom ponúkal najprv vo verziách so 169 kW a v špičkovom prevedení OPC dostal výkon 188 kW. Po facelifte v roku 2005 sa výkon výrazne zdvihol. Na 184 kW u obyčajnejšieho prevedenia a na 206 u OPC. Vznetové motory zastupujú agregáty DTI alebo modernejšie CDTi. Motory DTI sú dva - dvojliter so 74 kW a 2,2 litra s výkonom 92 kW. Obidva vyznačujú vyššou hlučnosťou. To motory CDTi sú pokojnejšie a paleta je trochu širšia. Štvorvalec 1,9 litra má výkon 74, 88 alebo 110 kW. Najsilnejšiu možnosť potom predstavuje šesťvalec 3,0 litra s výkonom 132 alebo 137 kW. Čo sa karosárskych prevedení týka, je Vectra k zohnaniu ako sedan, liftback GTS alebo praktické kombi Caravan.
Výbava
Tretia generácia Vectry je väčšinou k zohnaniu ako solídne vybavený automobil, ktorému nebudú chýbať obvyklé komfortné prvky. Výnimočne sa môžeme stretnúť aj s naozaj dobre vybavenými autami, u Vectry sú ale špičkové prevedenia relatívne zriedkavé.
Design
Opel Vectra tretej generácie sa z hľadiska vzhľadu drží štýlu, ktorý Opel u svojich vozidiel využíval vlastne len celkom krátko. Výrazné obliny a mäkké krivky predchádzajúceho prevedenia tu vystriedali veľké rovné plochy a celkovo hranatejšie poňatie. To celkom dobre maskuje rozmery auta. Vectra pôsobí solídne a elegantne a vzhľad príliš nestarne.
Spotreba
Ako obvykle platí, že so vznetovými motormi je Vectra čoby veľký voz strednej triedy až prekvapivo úsporná. S benzínovými agregátmi už je to trochu horšie, veď Vectra oproti druhej generácii pribrala zhruba 120 kilogramov. Motory na to síce reagujú nárastom výkonu, ale aj spotreba je mierne vyššia.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti tretej Vectry sú opäť oproti predchádzajúcim generáciám pokrokom vpred, auto je ďaleko istejšie a lepšie drží stopu. Športový prejav však možno očakávať len od prevedenia OPC, u ktorého však zostáva platiť nešvár Vectry – nie príliš komunikatívne a menej presné riadenie. Auto je tiež citlivejšie na prejazd priečnych nerovností.
Bezpečnosť
Tretia Vectra prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2002 a získala skóre štyroch hviezdičiek z piatich možných. Celkovo robustné auto s dobrou bezpečnostnou výbavou poskytuje posádke dostatočne dobrú ochranu pri havárii, nezáludné jazdné vlastnosti sú tiež kladným príspevkom k bezpečnosti.
Praktickosť
Opel Vectra tretej generácie patrí k veľmi priestranným autám, automobilka navyše u kombi siahla k predĺženiu rázvoru a celkovej dĺžky, takže tento variant lepšie konkuruje obriemu kombi Ford Mondeo. Batožinový priestor sedanu a liftbacku pojme 500 litrov nákladu, kombi potom 530 litrov, navyše má príjemne nízku nakladaciu hranu.
Komfort
Vectra patrí medzi komfortnejšie vozidlá svojej triedy, ale u tretej generácie to tak trochu nepochopiteľne platí len pre prevedenia do modernizácie. Po nej podvozok trochu pritvrdil a jazdný komfort sa mierne zhoršil. Na druhej strane je tu lepšie nastavená citlivosť páčok smerových svetiel, ktoré aj tak dokážu byť naďalej veľmi otravné.
Prevádzkové náklady
Tretia Vectra patrí k solídne spoľahlivým automobilom svojej triedy a veku. Závady sa môžu vyskytovať u prevodoviek, hnevá tiež displej palubného počítača. Vzhľadom k úsporným motorom a priaznivým cenám náhradných dielov a servisných úkonov by sa ale prevádzka Vectry C nemala nijako výrazne predražiť.