Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Ľahké nastupovanie Dobrý prehľad o dianí okolo vozidla Variabilný interiér Dobrá bezpečnosť |
O vozidle
Peugeot 1007 je veľa netradičným automobilom, určeným predovšetkým pre mestskú a prímestskú premávku. Patrí do kategórie minivozidiel, je však väčší ako kolínsky typ 107, a to tak na dĺžku, ako predovšetkým na výšku. Do výšky prekonáva väčšinu bežnej automobilovej produkcie a napodobňuje rôzne MPV. Z boku však okamžite zaujmú obrovské dvere, ktoré sú na každej strane len jediné. Práve rozmerné dvere sú spolu s vysokou stavbou špecialitou automobilu. Sú totiž posuvné a otvárajú sa elektricky. To má svoj dôvod, dvere sú totiž relatívne ťažké a Peugeot cielil 1007 na slečny a dámy a tiež starších vodičov. Manipuláciu s rozmernými dverami sa tak snažil maximálne uľahčiť. To sa podarilo, posuvné dvere sú navyše skvelé pre parkovanie v stiesnených priestoroch a výsledný obrovský nástupný otvor zaisťuje komfortné nastupovanie nielen na sedadlá vpredu, ale aj na tie zadné. Na druhú stranu je elektrické otváranie dverí trochu pomalé, procedúra trvá asi päť sekúnd, čo rozhodne neuľahčuje rýchle vystupovanie.
V interiéri je prekvapivo dosť miesta prakticky vo všetkých smeroch, aj keď kvôli krátkemu rázvoru (ten je dokonca menší než pri 107) je tu trochu menej miesta na kolená. Celkovo však 1007 svojou prepravnou kapacitou naozaj príjemne prekvapí. Batožinový priestor má síce pomerne skromný základný objem 178 litrov, po sklopení zadnej lavice (tá je aj posuvné) možno však získať až 1048 litrov pre náklad. Navyše možno po sklopení sedadla spolujazdca prepravovať aj nezvyčajne dlhé predmety – dĺžka tu dosahuje 2,1 metra v úrovni palubnej dosky, po čelné sklo potom dokonca až 2,6 metra. Len nakladacia hrana je dosť vysoko. Čo sa spracovania týka, nie je na tom 1007 vôbec zle, veď aj v čase svojej aktívnej kariéry patrila k naozaj drahým malým autám. Použité materiály sú teda kvalitné a aj nadštandardne trvanlivé. Jazdný prejav auta tiež nie je vôbec zlý. Podvozok je naladený skôr komfortne a s filtráciou nerovností si dobre poradí, no zároveň sa vozidlo napriek vysokej stavbe v zákrutách prehnane nenakláňa a krátky rázvor umožňuje oblúky vykružovat s nečakanou razanciou. Podvozok je stabilný a istý.
O pohon 1007 sa môže postarať jeden zo štyroch ponúkaných motorov. Základom je tisícštyristovka s výkonom 54 kW, ktorá je však vhodná zrejme len do vyslovene mestskej premávky. 1007 totiž nie je na pomery svojej triedy žiadna ľahká váha. Ani silnejšia tisícšesťstovka s výkonom 80 kW neprináša ktovieakú dynamiku, hoci tu je prejav motora trochu krotený robotizovanou prevodovkou 2Tronic s automatickou spojkou, a možnosťou radenia páčkami pod volantom. Na výber sú aj dve vznetové prevedenia – slabšie 1,4 HDI má 50 kW a podobný dynamický prejav ako benzínová tisícštyristovka, agregát 1,6 HDI potom disponuje 80 kW a je predsa len o niečo živší ako benzínový motor.
Výbava
Peugeot 1007 patril vo svojej dobe k dosť drahým malým automobilom, dnes sa však dá zaobstarať za čiastky veľmi podobné bežnejším autám svojej kategórie. Výbava je pritom ľahko nadštandardná, musela totiž ospravedlniť vysokú cenu. Podľa modelov sa ale môže líšiť.
Design
Vzhľad Peugeotu 1007 nie je zrovna príliš pekný, je to bohužiaľ dané jeho veľmi účelnou stavbou a minimom možností, ako sa s v podstate jednoduchou krabicou štylisticky vysporiadať. Rozpaky budia netradičné proporcie auta. Lepšia je situácia v interiéri, kde sú použité kvalitné materiály a vzhľad je konvenčný.
Spotreba
Peugeot 1007 patrí k malým autám, medzi nimi však k tým vôbec najťažším. Je to dané netradičnou konštrukciou aj veľkou snahou o maximálne bezpečie posádky. Spotreba paliva je teda mierne vyššie ako pri primeraných bežných minivozidlách, na druhú stranu komfort zvezenie zodpovedá väčším autám, takže možno trochu väčší prísun paliva autu odpustiť.
Jazdné vlastnosti
Jazdný prejav auta tiež nie je vôbec zlý. Podvozok je naladený skôr komfortne a s filtráciou nerovností si dobre poradí, no zároveň sa vozidlo napriek vysokej stavbe v zákrutách prehnane nenakláňa a krátky rázvor umožňuje oblúky vykružovat s nečakanou razanciou. Podvozok je stabilný a istý. Riadenie však zodpovedá značke a je trochu odtažitějšie.
Bezpečnosť
Peugeot sa pri 1007 snažil o maximálne bezpečie posádky a podľa nárazových testov Euro NCAP sa mu to podarilo. Absolvoval ich v roku 2005 a odviezol si z nich maximálne päťhviezdičkové hodnotenie, na ktorom sa podieľa nielen nadštandardná bezpečnostná výbava, ale predovšetkým veľmi robustná konštrukcia karosérie.
Praktickosť
Peugeot 1007 svojou prepravnou kapacitou naozaj príjemne prekvapí. Batožinový priestor má síce pomerne skromný základný objem 178 litrov, po sklopení zadnej lavice (tá je aj posuvná) možno však získať až 1048 litrov pre náklad. Navyše možno po sklopení sedadla spolujazdca prepravovať aj nezvyčajne dlhé predmety – dĺžka tu dosahuje 2,1 metra v úrovni palubnej dosky, po čelné sklo potom dokonca až 2,6 metra. Len nakladacia hrana je dosť vysoko.
Komfort
Jazdný komfort Peugeotu 1007 je veľmi solídny, podvozok je naladený relatívne mäkko, aj keď Peugeot dokáže aj plavnejšie nastavenie. Posádka sa môže tešiť z dostatku miesta, a predovšetkým príjemného spracovanie interiéru.
Prevádzkové náklady
Hoci pôsobí 1007 ako dosť netradičný automobil, technika auta je v podstate úplne bežná, dokonca aj elektromotory vo dverách majú svoj konštrukčný pôvod v motorčekoch pre stierače, takže elektrická sústava zostala úplne obyčajná. Mierne vyššia spotreba a niektoré drobné špeciality však prevádzkové náklady dvíhajú ľahko nad úroveň ostatných minivozov.