Prečo kúpiť |
---|
Priaznivé ceny Nízke prevádzkové náklady Silný a úsporný motor Dobrá spoľahlivosť Solídne jazdné vlastnosti aj komfort Originálny dizajn |
O vozidle
107 a jeho kolínsky súrodenci príjemne prekvapia jazdným komfortom a vlastnosťami. Odpruženie celkom dobre zvláda filtrovať nerovnosti, a auto až prekvapivo dobre drží stopu. Jeho jazdné vlastnosti sú zábavné a hravé, a správanie celkovo krásne čitateľné. Pravda, modernejší súperi sa tvárou celkovo stabilnejšie a riadenie je celkom preposilované, ale presné – s malou 107 tak môže byť prekvapivo zábava. Navyše nemá väčšie problémy so smerovou stabilitou vo vyšších rýchlostiach, čo býva častý nedostatok najmenších vozov.
Motory sa objavili pod kapotou 107 dva. Zďaleka najčastejším je však vcelku pochopiteľne základný litrový trojvalec s veľmi solídnym výkonom 50 kW. Na pomery trojvalcových motoroch je kultivovaný, a na malý automobil má dostatok výkonu. Aj preto sú prevody ťažšie, a 107 tak vcelku komfortne zvláda aj jazdu diaľničnou rýchlosťou, kedy už má mnoho súperov motor vytočený naozaj do vysokých otáčok. Päťstupňová manuálna prevodovka však rozhodne nepatrí k najpresnejším a robotické ústrojenstvo SensoDrive zase k najspoľahlivejším a najkomfortnejším. Druhou možnosťou pod kapotou je podstatne vzácnejší turbodiesel 1,4 HDi. Vzhľadom ku kvalitám benzínovej motorizácie však tento motor volil málokto.
Výbava
Výbava mnohých vozidiel z kolínskej série je len základná, na druhú stranu sa na trhu ojazdených áut dá naraziť aj na veľmi slušne vybavené exempláre. Modely sa môžu líšiť už v tom, či majú alebo nemajú delené zadné sedadlá. Prekvapivo nie je zložité zohnať automobil vybavený klimatizáciou.
Design
Kolínske minivozidlá patria dodnes k originálnym vozom tej najmenšej veľkosti. Peugeot 107 má nejvýraznejšiu masku chladiča. Voz prešiel v priebehu modelového života hneď dvojicou faceliftov – ten prvý dostal v roku 2009, a druhý potom na začiatku roku 2012, vtedy se trochu umiernil výraz masky a zmizli vypuklé svetlá 107.
Spotreba
Oba dva možné motory pod kapotou Peugeotu 107 sú veľmi úsporné. Pri turbodiesely 1,4 HDi to môžeme brať ako samozrejmosť, výborný pružný litrový trojvalec potom spotrebou príjemne prekvapí. Preto nie je príliš veľa dôvodov voliť vznetové prevedenie.
Jazdné vlastnosti
Hoci sa dnes najmodernejšie malé autá správajú pri jazde trochu dospelejšie, 107 má stále na pomery triedy veľmi dobré jazdné vlastnosti. Správanie auta je dobre čitateľné a hravé, schopnosť držať stopu aj napriek mäkšiemu odpruženiu až prekvapivá. Kľúčom k úspechu je nízka hmotnosť vozidla, s ktorou si podvozok hravo poradí.
Bezpečnosť
Kolínske minivozidlá sa nárazovým testom Euro NCAP podrobili hneď dvakrát. Najprv na začiatku výroby získala trojica modelov štvorhviezdičkové hodnotenie. Nakoľko však nároky v oblasti bezpečnosti pokročili, ukázal test modelu po druhom facelifte v roku 2012 – to už totiž konštrukcia stačila len na zisk trojice hviezdičiek. Bezpečnostná výbava je väčšinou základná, hoci pri lepších modeloch mohli byť aj bočné airbagy a niektoré ďalšie vymoženosti.
Praktickosť
Peugeot 107 je jedným z najmenších automobilov na trhu, a vnútorný priestor tomu v podstate zodpovedá. Vpredu je situácia bezproblémová, vzadu však dospelí cestujúci budú ochotní absolvovať skôr len kratšie cesty. Auto je homologované ako štvormiestne. Malý je aj batožinový priestor s objemom iba 139 litrov, a neveľkým prístupom cez výklopné zadné sklo.
Komfort
Na triedu malých vozov ponúka Peugeot 107 aj celkom solídny jazdný komfort. Odpruženie je celkom pohodlné, hoci sa pri sérii nerovností sa nie je možné vyhnúť určitému poskakovaniu vozidla. Prekvapí aj menej hlučný motor, avšak na druhú stranu sa hluk od podbehov prejavuje výraznejšie.
Prevádzkové náklady
Kolínske minivozidlá patria k solídne spoľahlivým vozom, navyše pri množstve použitej techniky nejde o zložité automobily. Údržba je tak veľmi nenáročná a vzhľadom k úsporným motorom je 107 jedným z prevádzkovo najmenej náročných automobilov.