O vozidle
Peugeot 206+ je vlastne faceliftový model 206, ktorý napokon už v dobe svojho vzniku plnil úplne iné úlohy. Modernizovaná 206+ sa totiž predávala po boku podstatne vyspelejšieho modelu 207, po ktorom zdedila aj dizajn predných partií. Modernizáciou prešiel aj interiér. Úlohou auta bolo ponúknuť dostupnejšiu alternatívu, svojím spôsobom tak 206+ súperila s lacnými modelmi Dacia alebo niektorými ďalšími vozmi predchádzajúcich generácií. Napríklad Renault podobným spôsobom ponúka staršie Clio s prídomkom Campus. V prípade ojazdených vozov je tak 206+ trochu rozporuplnou voľbou. Technika je v podstate zhodná s pôvodným Peugeotom 206, bol len mierne vyladený podvozok a niektoré ďalšie detaily auta. Množstvo dostupných verzií je pochopiteľne ďaleko menšie, 206+ sa ponúkala len so slabšími motormi a napríklad naftové prevedenie je u neho naozaj vzácnou záležitosťou, dodávalo sa totiž len na niektorých trhoch (napríklad na Slovensku alebo v Nemecku), v Čechách v predaji nebolo. S rokmi preverenou technikou a ponukou len jednoduchších verzií, sa dá od tejto varianty očakávať o trochu lepšia spoľahlivosť, ktorá však opäť nebude najlepšia. Z motorov sa u nás dá zvoliť väčšinou zo základnej jedentisícstovky, ktorá posilnila na 44 kW a silnejšej tisícštyristovky s výkonom 55 kW. Miestami sa zhoršili aj možnosti výbavy, ktorá už nebola taká bohatá, 206+ tak napríklad prišla o možnosť výškového nastavenia sedadla vodiča. Autu pritom ostali podpriemerné jazdné vlastnosti pôvodnej verzie.
Výbava
V dobe vzniku 206 sa nenosili príliš komfortné prvky vo výbave malých áut a platí to aj pre modernizované prevedenie 206 +. To hralo v ponuke úlohu lacného modelu, takže akékoľvek komfortné prvky výbavy sú tu vzácnosťou. Model prišiel napríklad aj o výškové nastavovanie sedadla vodiča.
Design
Modernizovaný Peugeot 206 + dostal tvár podľa vzoru nového modelu 207. Tá je čiastočne zaštepená na pôvodný vzhľad 206, čo nemusí pôsobiť nevyhnutne zle. Ale roztomilý vzhľad auta je už minulosťou, veľká čelná maska dodáva vozidlu trochu agresívnejší vzhľad. Celkovo nie je kombinácia pôvodnej zadku a modernej provy príliš vyvážená.
Spotreba
Pod kapotou 206 + ponechal Peugeot len niekoľko motorov, u nás sa predávali verzie 1,1 a 1,4 litra, ktoré majú rozumnú spotrebu paliva. V autobazároch potom nájdeme aj varianty s motorom 1.4 HDI s výkonom 50 kW, ktorý je naozaj veľmi úsporný. U týchto áut platí, že pochádzajú z dovozu z preverených krajín, pretože u nás túto verziu Peugeot nepredával.
Jazdné vlastnosti
Modernizovaná 206 + zdedila po svojom predchodcovi podvozok prakticky bezo zmien, čo znamená, že nevalné jazdné vlastnosti zostávajú. Vo väčšom kontraste sú o to viac s ostatnými vozidlami vyrábanými v rovnakom období, plusko je v tomto ohľade zastaraný automobil.
Bezpečnosť
Štyri hviezdičky z nárazových testoch Euro NCAP je hodnotenie pre Peugeot 206 + vlastne od roku 1998, keď bola uvedená pôvodná dvesto-šestka. Vozidlo testami opätovne neprechádzalo, podľa prísnejších kritérií by získalo zrejme dosť podpriemerný výsledok. Naďalej platí, že aj štrukturálne, aj výbavou auto zodpovedá dobe vzniku pôvodného modelu.
Praktickosť
Peugeot 206 pochopiteľne nepatrí ku ktovieako priestorným automobilom, na druhej strane posádka vpredu trpieť nebude. Vzadu je menej miesta tak ako pre kolená, tak aj pre hlavu. Batožinový priestor štandardného prevedenia pojme ľahko podpriemerných 245 litrov. Verzia 206 + dostala aj o niečo pohodlnejšie sedadlá.
Komfort
Podvozok Peugeotu 206 + je naladený predovšetkým na komfortnú nôtu. Správanie auta je plavné, čo posádka ocení predovšetkým na nevyberavo rozbitej slovenskej dlažbe i celkovo deravých cestách. Nutné je však počítať s tým, že sedadlá neposkytujú práve skvelú oporu, či už kvôli malému bočnému vedeniu alebo kratším sedákom.
Prevádzkové náklady
Peugeot 206 + je relatívne mladé ojazdené auto so starou konštrukciou. To síce môže znamenať vyššiu poruchovosť auta, na druhej strane sú náhradné diely na 206 dostupné a na jednoduchom aute nie sú opravy príliš zložité. Spolu s rozumnou spotrebou motorov je tak 206 + prevádzkovo vcelku nenáročný automobil.