Prečo kúpiť |
---|
Útulný interiér Pôvabný a mladistvý dizajn Priaznivé ceny Bohatá ponuka verzií aj motorov |
O vozidle
V roku 1998 predstavil Peugeot už dlho očakávaného nástupcu legendárneho modelu 205. Nový malý typ 206 sa okamžite stal predajným hitom, vďačí za to predovšetkým naozaj pôvabnému dizajnu, ktorý dodnes patrí k tomu najkrajšiemu v triede malých vozov. Nechýba mu potrebná dávka povestného francúzskeho šarmu, pritom sa tu nestretávame so žiadnymi tvarovými výstrelkami. V podstate to isté platí aj pre interiér vozu. Vďaka svojej obľúbenosti a práve pôvabnému dizajnu zostala „dvestošestka“ v predaji ešte dlho po tom, čo bol predstavený oficiálny nástupca, typ 207. Stalo sa tak v roku 2006 a model 206 sa vyrábal až do roku 2009. Potom prišiel na rad výrazný facelift a auto sa ako inovovaný Peugeot 206+ predávalo už v podstatne obmedzenom množstve verzií ešte ďalšie 2 roky.
Okrem pôsobivého zovňajšku zaujme 206 práve bohatou ponukou verzií. Troj- a päťdverový hatchback doplnilo v priebehu života praktickejšie kombi nazvané SW a medzi malými autami je celkom raritou verzia 206 CC so skladacou pevnou strechou. Veľmi bohatá bola tiež paleta motorov, ktoré sa dali do 206 objednať. Základná jednotka s objemom 1,1 litra a výkonom 40 kW síce nie je žiadny šprinter a na dlhšie cesty sa určite nehodí, v meste ale relatívne ľahkému autu poslúži dobre. Ďalej môžeme v 206 stretnúť tisícštyristovky a tisícšesťstovky rôzneho dáta výroby s výkonmi od 55 do 80 kW. Tieto motory uspokoja aj šoféra s väčšími nárokmi na dynamiku jazdy. Silnejšie pohonné jednotky nemajú pre 206 priveľmi zmysel, auto už v dobe svojho vzniku neexcelovalo jazdnými vlastnosťami a jeho chovanie na ceste dnes patrí k dosť priemerným. Napríklad držanie stopy nie je aj kvôli mäkkému podvozku a veľkým náklonom karosérie vôbec dobré. Dvojliter s výkonom 99 kW alebo jeho vylepšenú verziu so 130 kW vo verzii RC tak nemá zmysel vyhľadávať. To isté platí pre dvojlitrový turbodiesel HDI, ktorý dosť zaťažuje prednú nápravu a tá potom výrazne trpí. Lepšie sú menšie jednotky 1.4 a 1.6 HDI, ktoré potešia podstatne priaznivejšou spotrebou.
Výbava
V dobe vzniku 206 sa príliš komfortné prvky vo výbave malých áut nenosili a pre Peugeot 206 to platí obzvlášť. Väčšina modelov tak bude mať len základnú výbavu, napríklad aj prevedenie s klimatizáciou je potreba hľadať.
Design
Vzhľad urobil okamžite po uvedení z modelu 206 doslova miláčika davov. Pekný dizajn bol hlavným predajným ťahákom vozidla a musíme uznať, že dodnes to 206 veľmi pristane. Je to klasická ukážka šarmantného francúzskeho dizajnu. Dobre pritom vyzerá aj kombi a v rámci možností tiež malinký kabriolet s pevnou skladacou strechou.
Spotreba
Pod kapotou 206 nájdeme celkom širokú paletu motorov, z ktorých väčšina je aj slušne úsporná. Neplatí to iba pre dvojlitrové jednotky a to tak tie zážihové, ako aj vznetový HDI. Naopak menšie motory HDI sú svojou úspornosťou preslávené, avšak ako ojazdenku ju budete horšie hľadať. Za pomerne nízkou spotrebou 206 je aj celkom nízka celková hmotnosť auta.
Jazdné vlastnosti
Už v čase jej vzniku patrili jazdné vlastnosti 206 skôr k podpriemeru, z dnešného hľadiska určite nejde o auto, ktoré by do rúk mali dostať vodiči túžiaci po športovej jazde. Mäkký podvozok je ladený predovšetkým na komfortnú a pokojnú jazdu, v zákrutách sa mu nechce príliš držať stopu, a ani riadenie nie je príliš presné.
Bezpečnosť
Podobne ako prvá Škoda Fabia sa môže Peugeot 206 pochváliť štyrmi hviezdičkami z dobových nárazových testov Euro NCAP. V našom hodnotení pravda nehrajú rolu len hviezdičky, s vekom konštrukcie auta zastaráva a nevyhovie dnešným prísnym nárokom. Oproti súdobým konkurentom uberáme ešte hviezdičku za jazdné vlastnosti, ktoré môžu neskúseného vodiča nepríjemne zaskočiť.
Praktickosť
Peugeot 206 pochopiteľne nepatrí ku ktovieako priestranným automobilom, na druhej strane posádka vpredu trpieť nebude. Vzadu je menej miesta aj pre kolená, aj pre hlavu (verzia SW je na tom lepšie). Batožinový priestor štandardného prevedenia pojme ľahko podpriemerných 245 litrov, verzia kombi naloží len 313 litrov nákladu. Nie je tak najpraktickejšie, ale medzi malými automobilmi podobne koncipovaných áut veľa nenájdeme.
Komfort
Podvozok Peugeotu 206 je naladený predovšetkým na komfortnú nôtu. Správanie auta je plavné, čo posádka ocení predovšetkým na nevyberavo rozbitej slovenskej dlažbe i celkovo deravých cestách. Nutné je však počítať s tým, že sedadlá neposkytujú práve skvelú oporu, či už kvôli malému bočnému vedeniu alebo kratším sedákom.
Prevádzkové náklady
Motory 206 sú príjemne úsporné, platí to predovšetkým pre tisícštyristovku HDI, ktorá môže byť snom vodičov bažiacich po čo najnižšej spotrebe. Navyše je tento motor (na rozdiel od silnejšej verzii) i veľmi spoľahlivý. Celkovo však nie je spoľahlivosť silnou stránkou malého Peugeotu, vyvažujú to aspoň priaznivé ceny náhradných dielov a vcelku jednoduché opravy.