Prečo kúpiť |
---|
Široká ponuka verzií Široká paleta motorov Atraktívny dizajn Komfortné odpruženie Úsporné turbodiesely |
O vozidle
Peugeot 207 nahradil v roku 2006 starnúci model 206, ten sa ale predával ako lacnejší automobil naďalej. "Dvestosedmička" tak musela preukázať, že je lepším autom a išla na to lepšou ponukou miesta a modernejším interiérom či vyššou úrovňou bezpečnosti. Oproti predchádzajúcemu prevedeniu typ 207 narástol a to sa podpísalo na zvýšenej hmotnosti auta. Čo zase znamená zhoršenú dynamiku slabších motorov a celkovo mierne zvýšenú spotrebu. Podobne ako predchádzajúce prevedenia ani Peugeot 207 nechce lákať zákazníkov číslami a racionálnymi dôvodmi. Auto sa predáva predovšetkým vďaka jeho príťažlivému dizajnu a platí to aj pre ojazdené modely. Ďalším kladom modelu je celkom široká paleta motorov a tiež karosárskych verzií. Okrem klasického troj a päťdverového hatchbacku je totiž k dispozícii aj variant kombi a tiež model kupé-kabrio s pevnou skladacou strechou. Typ 207 poskytne posádke viac miesta než zodpovedajúce predchádzajúce prevedenia 206, napokon aj tak tu môžeme nájsť niekoľko slabších detailov. Vpredu môže vodičovo pravé koleno utláčať mohutnejší stredový panel, vzadu potom majú u hatchbacku cestujúci menej miesta nad hlavou. U kombi tento problém mizne, avšak jeho batožinový priestor s objemom 335 litrov je na danú kategóriu podpriemerný. Prevedenie 207 CC má zadné sedadlá skutočne stiesnené a objem batožinového priestoru záleží na pozícií strechy. S natiahnutou je k dispozícii veľmi dobrých 370 litrov, so strechou dole je to len 187 litrov. Modely CC a SW zostali v ponuke aj potom, čo na trh v roku 2012 prišiel nástupca 208.
Čo sa motorov týka, základom je tisícštyristovka s výkonom 53 kW, ktorá je na trochu narastený automobil skôr slabšia. Lepšiou voľbou je výkonnejšie šestnásťventilové prevedenie motora s výkonom 65 a tiež solídnych 80 kW. Špičkou bola tisícšesťstovka THP s výkonom 110 kW, ktorá však nevyniká práve spoľahlivosťou. Turbodiesely tu zastupuje síce slabší, ale veľmi úsporný a spoľahlivý turbodiesel 1.4 HDi s výkonom 50 kW. Silnejšie motory 1.6 HDi so 66 alebo 80 kW už mávajú občas rôzne problémy. Hneď v druhom roku výroby sa ponuka motorov rozrástla o šestnásťventilovú tisícštyristovku so 70 kW a tisícšesťstovku VTi s výkonom 88 kW. V roku 2009 došlo k navýšeniu výkonu tisícšesťstoviek, motor THP mal nových 115 kW, motory HDi 68 a 82 kW.
Výbava
Výbava Peugeotu 207 zodpovedá viacmenej danej triede a dobe vzniku vozidla a tak niektoré prvky v základe pôsobia celkom samozrejme, ale napríklad klimatizácia bola až vo vyšších výbavách, inak bolo nutné za ňu priplácať. U ojazdených vozidiel napokon nie je o dobre vybavené exempláre núdza, napriek tomu je dobré výbavu preštudovať.
Design
Pôvabný dizajn bol, a vlastne doteraz je, asi hlavným predajným argumentom 207. A to aj napriek tomu, že sa nájdu kritici, ktorí tvrdia, že mohutnejšie prevedenie a typická veľká maska chladiča nemajú také estetické kvality, ako staršia 206. To nič nemení na tom, že 207 sa páči a vzhľad automobilu príliš nestarne.
Spotreba
Aj napriek nárastu hmotnosti oproti typu 206 sa u „dvestosedmičky“ podarilo udržať celkovo dobrú spotrebu paliva motorov naprieč modelovým radom. Ide to na vrub aj toho, že mnoho pohonných jednotiek bolo pre Peugeot v danej triede úplne nových. Napriek tomu je lepšie z hľadiska úspor sa pri vyšších nárokoch na dynamiku vyhnúť základnému motoru a najsilnejšie verzie pochopiteľne tiež potrebujú viac paliva. Ideálom sú z hľadiska spotreby tisícštyristovky.
Jazdné vlastnosti
Predchádzajúci malý Peugeot nebol práve šampiónom v oblasti jazdných vlastností, a v podstate to platí aj pre nástupcu. Síce tu došlo k zlepšeniu, ale to nie je také výrazné a navyše konkurencia tiež prešla slušný kus cesty dopredu, takže 207 sa opäť radí skôr k priemeru. Stále platí, že malý Peugeot má riadenie bez spätnej väzby a necnosťou je tiež nepresné radenie.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP si Peugeot 207 v roku 2006 vyslúžil skóre plných päť hviezdičiek, to neskôr zopakovalo aj prevedenie 207 CC. Podľa organizácie nie je kupé-kabrio vhodné pre prevoz detí, pretože pri nastavení predných sedadiel podľa jej noriem sa dozadu detská sedačka nezmestí. Celkovo môžeme bezpečnosť 207 aj vďaka robustnejšej karosérii hodnotiť ako veľmi dobrú. Kladom je aj solídna bezpečnostná výbava.
Praktickosť
Aj napriek väčším vonkajším rozmerom sa nemôže Peugeot 207 radiť medzi ktovieako praktické vozidlá svojho segmentu. Dôvodov je niekoľko, vpredu môže vodiča utláčať rozmerná stredová konzola, vzadu je v hatchbacku málo miesta nad hlavou a v kombíku je zase vcelku málo miesta pre batožinu. 335 litrov skutočne nie je veľa a ani hatchback s objemom 267 litrov nepatrí vo svojej triede k rekordmanom.
Komfort
Útulný interiér s dobrým spracovaním aj príjemnými použitými materiálmi a komfortný podvozok schopný dobre filtrovať nerovnosti ciest patria medzi výrazné klady 207. Škoda, že auto neponúkne posádke o málinko viac miesta, potom by sme mohli komfort hodnotiť na výbornú.
Prevádzkové náklady
Peugeot 207 môžeme hodnotiť skôr ako podpriemerne spoľahlivý automobil, oproti predchádzajúcemu modelu je tu napokon viditeľné zlepšenie. Navyše náklady na opravy by nemali byť príliš vysoké, ceny náhradných dielov aj servisných úkonov sa držia v rozumných medziach a k dispozícii je dostatok súčiastok z druhovýroby. Spotreba motorov je tiež dobrá.