




Prečo kúpiť |
---|
Výborná pozícia vodiča Kvalitné materiály a spracovanie Dobré jazdné vlastnosti Dobrá výbava Slušný vnútorný priestor |

O vozidle
Na kompaktné MPV od Peugeota sme si celkom dlho počkali. Zatiaľ čo úspešný koncept Picasso sa už predával niekoľko rokov, Peugeot predstavil svoje kompaktné MPV až v roku 2009. No čakanie sa celkom oplatilo a jeho 5008 patrí medzi najvyváženejšie autá svojej kategórie vôbec. Vcelku nápaditý dizajn má podobne ako technika základ v menšom crossoveri 3008, len je vzhľad tentoraz trochu umiernenejší, aby rodinné auto nepôsobilo tak výrazne. Už na prvý pohľad je 5008 jedným z väčších automobilov svojho segmentu, čo potvrdzuje aj fakt, že interiér môže byť až sedemmiestny. Vo vnútri panuje veľmi podobná atmosféra ako v už spomínanom crossoveri 3008 – palubná doska je mu veľmi príbuzná a zaslúži si veľkú pochvalu nielen za estetické prevedenie, použitie kvalitných materiálov a výborné spracovanie, ale tiež za veľmi dobrú ergonómiu. Vodič a spolujazdec navyše majú na MPV veľmi netypický pocit.Sedí sa tu síce vyššie, takže majú obaja dobrý prehľad o dianí na ceste, najmä vodičov však interiér viac obklopuje a posed za volantom môže pripomínať aj niektoré športovo zamerané autá. Všetko je pekne po ruke a vodič veľmi dobre splynie s autom, čo je pri MPV naozaj neobvyklá záležitosť. Cestujúci vzadu pritom majú k dispozícii vzdušný a priestorný interiér ako v ostatných vozoch danej kategórie. Miesta je tu dostatok predovšetkým v druhom posuvnom rade sedadiel. Ten tretí je určený skôr len pre deti alebo málo urastených cestujúcich a bude slúžiť skôr ako núdzový, okrem toho, za ním nezostáva veľa miesta v batožinovom priestore.
Jazdné chovanie 5008 je prekvapivo vyvážené. Auto poskytuje posádke dostatok komfortu na dlhých cestách, tlmenie nerovností je na veľmi dobrej úrovni a pritom nijako netrpia ovládateľnosť a jazdné vlastnosti. Na Peugeot aj MPV je prekvapivo priame a komunikatívne riadenie, ani radenie nie je zlé, no páka na vyvýšenom mieste môže pri zaradení niektorých stupňov prekážať pri ovládaní klimatizácie.
Ponuka pohonných jednotiek je vcelku klasická. Základom je benzínová 1,6 s výkonom 88 kW, druhým stupňom, ktorý však už Peugeot na našom trhu neponúka, je preplňované prevedenie 1,6 THP s výkonom 115 kW. Väčšinou však pod kapotou 5008 prevažujú turbodiesely. Základom je obľúbená verzia 1,6 HDI s výkonom 80 a neskôr 82 kW, ktorá prináša veľmi nízku spotrebu paliva. Druhým stupňom je potom dvojlitrové HDI v dvoch verziách – v prevedení s výkonom 110 kW je diesel kombinovaný s manuálnou prevodovkou, verzia so 120 kW má automat. Hybridné prevedenie známe z iných modelov sa sem nedodáva.
Výbava




V rámci svojej kategórie patrí Peugeot 5008 k najlepšie vybaveným automobilom. Už základná výbava je celkom bohatá, obsahuje šesticu airbagov, klimatizáciu s klimatizovanou priehradkou, bežnú elektrickú výbavu (vrátane vyhrievaných zrkadiel) a centrálne zamykanie, solídne rádio s CD a MP3 prehrávačom a ďalšie príjemnosti. Vyššie výbavy potom môžu mať naozaj pokročilé systémy.
Design




Vcelku nápaditý dizajn má podobne ako technika základ v menšom crossoveri 3008, len je vzhľad tentoraz trochu umiernenejší, aby rodinné auto nepôsobilo tak výrazne. Kým zovňajšok je skôr elegantný, interiér pôsobí naozaj moderným dojmom a je veľmi kvalitný.
Spotreba




Väčšina Peugeotov radu 5008 je vybavená vznetovým motorom. Predovšetkým prevedenie 1,6 HDI je naozaj príjemne úsporné, ani dvojlitrový turbodiesel však nemá vysokú spotrebu a pritom prináša podstatne lepšiu dynamiku. Benzínové agregáty tiež nie sú nadmerne smädné.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti Peugeota 5008 sú prekvapivo vyvážené. Auto sa v zákrutách príliš nenakláňa, je isté a dobre drží zvolenú stopu. Príjemné je aj ovládanie, riadenie je na vozidlo danej kategórie aj značky prekvapivo priame a komunikatívne.
Bezpečnosť




Peugeot 5008 prešiel nárazovými testami Euro NCAP hneď v roku svojho uvedenia, teda 2009. Auto získalo maximálne skóre päť hviezdičiek. Veľmi dobrá je bezpečnostná výbava na čele so šiestimi airbagmi, aj konštrukcia auta je dostatočne robustná, hoci pri bočnom náraze miera ochrany za špičkou mierne zaostáva.
Praktickosť




Kompaktné MPV od Peugeota patrí k najväčším modelom vo svojom segmente. Vnútorný priestor je tak viac než dostatočný, 5008 môže byť aj sedemmiestny. V tejto konfigurácii však pojme batožinový priestor len 213 litrov nákladu, v päťmiestnej je potom k dispozícii kráľovských 679 litrov. Po sklopení sedadiel v druhom rade vzrastie objem na 1754 litrov.
Komfort




Podobne ako jazdné vlastnosti, aj cestovný komfort je pri 5008 na veľmi dobrej úrovni. Pohodlné sedadlá, kvalitné spracovanie interiéru a výborné odhlučnenie prispievajú k veľmi dobrej pohode na palube. Komfortné je tiež odpruženie, pritom sa auto v zákrutách zbytočne nenakláňa.
Prevádzkové náklady




Peugeot 5008 využíva bežnú techniku kompaktnej platformy koncernu PSA a aj vzhľadom k úsporným motorom sú prevádzkové a servisné náklady rozumne nízke. Peugeot sa vyhol aj niektorej komplikovanej technike, takže by mala byť dobrá aj spoľahlivosť.