Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Jazdný komfort Široká paleta úsporných motorov Elegantný dizajn Dobré jazdné vlastnosti |
O vozidle
Peugeot 508 nahradil v roku 2010 v ponuke francúzskej automobilky hneď dvojicu modelov - predchodcu 407, a tiež väčší a reprezentatívnejší sedan 607. Je to teda aktuálny vrchol ponuky Peugeotu, ale ide o typického zástupcu strednej triedy. Značka s ním zavelila k ďalšiemu obratu. Možno až trochu radikálne, ale rozhodne neprehliadnuteľný dizajn predchádzajúceho zástupcu triedy sa tu zmenil smerom ku konzervatívnejšiemu poňatiu bez veľkých výstrelkov. Peugeot 508 tak rozhodne nepôsobí originálne, ale celkovo je veľmi elegantný, čo ho približuje podstatne širšiemu publiku záujemcov. Vonkajší dizajn sa premieta aj do interiéru, ktorý sa vyšvihol k výbornej ergonómii a pre niekoho možno až prekvapivo dobrej kvalite spracovania. Francúzska automobilka tu trochu opustila niektoré pre ňu doteraz typické prvky, ako napríklad možno až príliš mäkké čalúnenie, a dosť sa inšpirovala nemeckou konkurenciou. S ňou má 508 spoločný pocit solídnosti. Interiér 508 je naviac nezvyčajne priestorný, sedadlá sú stále veľkorysé, no poskytujú telu lepšiu oporu ako v 407. Miesta je vo všetkých smeroch dostatok, vzadu rozhodne cestujúcim nehrozí kontakt kolien s operadlom pred nimi. Veľkorysý je aj batožinový priestor, čo platí predovšetkým pre prevedenia kombi.
Inšpirácia nemeckou konkurenciou sa prejavuje aj v jazdných vlastnostiach. Peugeot 508 je naďalej veľmi komfortné auto, ktoré dokáže dobre žehliť nerovnosti, ale istota jazdných vlastností je podstatne väčšia ako pri predchodcovi. Auto sa síce v zákrutách trochu nakláňa, ale stopu drží veľmi dobre a typická nedotáčavosť sa dostavuje postupne a čitateľne. V triede nájdeme samozrejme jazdne zábavnejšie vozy, ale 508 si zaslúži pochvalu za univerzálny mix vlastností, ktoré ho predurčujú k ľahkému prehĺtaniu vysokých porcií kilometrov.
Peugeot 508 je moderný automobil strednej triedy, ktorý musel prísť aj s novými downsizovanými pohonnými jednotkami. O to prekvapivejší je fakt, že u nás sa 508 ponúkala len s jediným moderným preplňovaným benzínovým motorom. Agregát 1,6 THP s výkonom 115 kW, ktorý pochádza zo spoločnej vývojovej vetvy s BMW a Mini, sa môže chváliť kultivovanosťou a vysokým krútiacim momentom. Vďaka tomu nemá s autom vôbec žiadnu prácu. Navyše patrí medzi preplňovanými motormi k čestnej výnimke, nie je totiž tak ovplyvnený jazdným štýlom, ako je tomu pri ďalších súperoch. To z tohto agregátu robí takmer ideálnu pohonnú jednotku, ktorá sa vyznačuje kultivovanosťou, výbornou dynamikou a priaznivou spotrebou paliva. Lenže turbodiesely sú v strednej triede naďalej prevažujúcimi jednotkami, čo okrem iného dokazuje aj fakt, že Peugeot benzíny zo slovenskej ponuky 508 úplne vyradil. Iste, motory sú úspornejšie, ale tiež menej kultivované, hlučnejšie a pochopiteľne drahšie, a náročnejšie na servis. Pravdou však je, že jednotky HDI patria na vrchol svojej kategórie. Základom je motor 1,6 HDI s výkonom 82 alebo 85 kW. Ten je predovšetkým pre pokojnú a úspornú jazdu, dynamiku od neho nemožno očakávať. Silnejší 2,0 HDI je k dispozícii s výkonom 103, alebo 120 kW a z hľadiska dynamiky je už zaujímavejší. Najvýkonnejším bežným modelom je potom prevedenie s agregátom 2,2 HDI s výkonom 150 kW. Špecialitou je potom hybridné prevedenie 508 RXH s oplastovaním a zvýšenou svetlou výškou. To kombinuje dvojlitrový motor HDI, ktorý poháňa predné kolesá a elektromotor na zadnej náprave. Takto si vozidlo zaisťuje pohon všetkých kolies.
Výbava
Už základná výbava 508 je vcelku dostatočná, auto ponúka bežnú elektrickú výbavu, klimatizáciu aj ďalšie obvyklé prvky. S druhým stupňom výbavy potom ešte komfort stúpne, štandardom je tu tempomat alebo automatická klimatizácia. Takto vybavené autá pritom nie sú neobvyklé.
Design
Peugeot s modelom 508 ustúpil od až extravagantných línií svojich doterajších modelov, a stavil na trochu konzervatívnejšiu nôtu. Auto tak síce nepôsobí ktovieako originálne, je však elegantné, a prístupné ďaleko širšiemu spektru zákazníkov.
Spotreba
Spotreba paliva je jednou z veľkých predností Peugeotu 508. Je to dané vlastne aj tým, že sa v posledných rokoch ponúka na našom trhu výhradne s úspornými vznetovými motormi HDI. Pritom ani výborný benzínový motor 1,6 THP nemá vysokú spotrebu paliva.
Jazdné vlastnosti
Jazdnými vlastnosťami síce Peugeot 508 nepatrí na špičku triedy, ale celkovo je možné hodnotiť viac než pozitívne. Auto sa chová predvídateľne, len v zákrutách vykazuje trochu väčšie náklony a riadeniu, ktoré je síce celkom komunikatívne, chýba patričná presnosť. Typická nedotáčavosť je dobre čitateľná.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP si Peugeot 508 vyslúžil maximálne päťhviezdičkové hodnotenie, stalo sa tak v roku 2011. Je to aj vďaka veľmi dobrej bezpečnostnej výbave, ktorá už od základných verzií obsahuje štandardne šesticu airbagov.
Praktickosť
Peugeot 508 oproti predchádzajúcemu modelu 407 výrazne povyrástol, a tak ponúka doslova kráľovské množstvo miesta pre posádku. Auto sa predáva ako sedan alebo kombi. Sedan pojme solídnych 503 litrov nákladu, kombík sa potom môže pochváliť výborným objemom 618 litrov. Hybridné prevedenie RXH má objem znížený na 423 litrov.
Komfort
Jazdný komfort 508 je na veľmi dobrej úrovni. Hoci sa pri Peugeote sústredili dosť na vylepšenie jazdných vlastností, vysoká úroveň komfortu zostala zachovaná. Posádka navyše ocení komfortný interiér s veľkorysými a pohodlnými sedadlami, ktoré poskytujú dobrú oporu aj na dlhých cestách.
Prevádzkové náklady
Peugeot 508 je moderný automobil, ktorý nebude od majiteľa vyžadovať príliš časté návštevy servisov. Ani pri čerpacích staniciach s ním nebudete vďaka úsporným motorom častým návštevníkom, čo v spojení s rozumnými servisnými nákladmi znamená celkom priaznivé náklady na prevádzku.