![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Priaznivé ceny Jazdný komfort Veľkorysá a pohodlné sedadlá Dobrý vnútorný priestor Elegantný dizajn |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11725_430x0x75.jpg)
O vozidle
Peugeot 607 je doposiaľ posledným veľkým sedanom francúzskej automobilky, nahradený bol fakticky menším modelom 508. V čase uvedenia šlo o veľmi elegantný automobil, ktorý pôsobil reprezentatívnym dojmom, avšak za prémiovú nemeckou konkurenciou zaostával spracovaním a jazdnými vlastnosťami. To však nemusí mnohým záujemcom vôbec vadiť. Dôležitý je predovšetkým dodnes veľmi elegantný vzhľad automobilu a vysoká úroveň komfortu, ktorú ponúka. Interiér je veľmi priestorný, čo je dané na vyššiu strednú triedu naozaj veľkými rozmermi, ku ktorým sa konkurencia dopracovala až o poznanie neskôr. Sedadlá sú skutočne veľkorysé a veľmi pohodlné, rovnako ako odpruženie podvozku.
Ten filtruje nerovnosti s veľkou gráciou a nadhľadom, prináša pre niekoho tak želanú veľmi plavnú jazdu. Samozrejme je to vykúpené väčšími náklonmi v zákrutách a celkovo tiež skôr podpriemernými jazdnými vlastnosťami. Stopu v zákrutách podvozok nedrží príliš ochotne, predné kolesá môžu čoskoro strácať trakciu, a to predovšetkým na povrchu so zníženou adhéziou. Interiér samotný je podobne elegantný ako zovňajšok, niekto by možno čakal štýlovejšie a extravagantnejšie prevedenia, 607 je však v tomto smere veľmi konzervatívna. Zamrzí len horšie spracovanie interiéru, ktoré za súdobou konkurenciou zaostáva.
Paleta pohonných jednotiek je vcelku široká, pri všetkých musíme oceniť kultivovanosť a veľmi dobré odhlučnenie. Základom ponuky je zážihový štvorvalec s objemom 2,2 litra a výkonom 116 a neskôr 120 kW. Motor je to dostatočný, no z dnešného hľadiska s trochu vyššou spotrebu. Tou sa pochopiteľne vyznačuje aj vrcholný trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorý bol dodávaný s výkonmi 152 alebo 155 kW. Tento motor s komplikovanejšou konštrukciou navyše môže byť častejším zdrojom problémov než ostatné jednotky, ale na druhú stranu má veľmi pokojný chod a suverénny prejav. Turbodiesely zastupuje štvorvalec 2,2 HDI, ktorý bol postupne k dispozícii v prevedeniach s 98, 100 a 125 kW. Neskôr sa objavil aj dvojliter HDI s výkonom 100 kW. Najsilnejším vznetovým motorom je potom celkom obľúbený šesťvalec 2,7 HDI s viac ako solídnym výkonom 150 kW. Opäť však platí, že tento motor je na údržbu trochu náročnejší ako štvorvalec.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Výbava veľkého sedanu francúzskej značky je viac ako dobrá, aj keď dnes, samozrejme v danej triede nájdeme ďaleko viac technických vymožeností. Duálna klimatizácia, palubný počítač, vyhrievané sedadlá, tempomat a množstvo ďalších drobností sú samozrejmosťou.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Dizajn Peugeotu 607 patril vo svojej dobe k tomu nejelegantnějšímu a nejkrajšiemu vo vyššej strednej triede. Francúzsky šarm sa tu snúbi s luxusným poňatím a 607 vyzerá aj po rokoch naozaj dobre. Svoj podiel na tom majú aj vyvážené línie auta s veľmi dlhou karosériou.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pri veľkých sedanoch vyššej strednej triedy je treba pochopiteľne počítať s vyššou spotrebu paliva. Predovšetkým v kombinácii so štvorvalcovými motormi HDI no 607 vie jazdiť s podobným prísunom ako autá o triedu menšie. Pri šesťvalcoch a benzínových motoroch predovšetkým je treba počítať s vyššou spotrebou.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jazdné vlastnosti sú asi najvýraznejšou slabinou 607. Ale na druhej strane auto svojím až majestátnym vzhľadom nabáda skôr k pokojnejšiemu zaobchádzaniu, takže to nemusí výrazne vadiť. V zákrutách sú náklony poznať a držanie stopy nie je veľmi príkladné, s ťažšími vznetovými agregátmi sa tiež pomerne skoro dostavuje nedotáčavosť.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nárazovými testami Euro NCAP prešiel Peugeot 607 v roku 2002 a získal vtedy slušné skóre štyroch hviezdičiek. Dodnes bude bezpečnosť na veľmi solídnej úrovni, je to dané jednak veľkou karosériou s výraznými deformačnými zónami, ale aj veľmi dobrou bezpečnostnou výbavou, v ktorej bolo napríklad osem airbagov.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
S dĺžkou 4,9 metra Peugeot 607 vo svojej dobe prerástol väčšinu konkurentov vyššej strednej triedy. Medzi sedany (kombi sa nikdy nevyrábalo) tak patrí k najpraktickejším autám svojho segmentu. Miesta je vo vnútri naozaj dostatok a batožinový priestor pojme solídnych až 558 litrov nákladu.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Peugeot 607 sa vyznačuje naozaj kráľovským jazdným komfortom. Začína to pochopiteľne typicky francúzsky plavne nastaveným podvozkom, ktorý doslova žehlí všetky nerovnosti vozoviek. Komfort pokračuje veľkorysými sedadlami, dobrou výbavou a končí výborným odhlučnením.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pri veľkom sedane je treba počítať s vyššími prevádzkovými a servisnými nákladmi. Jednak je vyššia ako pri bežných vozidlách spotreba paliva, ale aj servisné úkony odčerpajú z rozpočtu väčšie čiastky ako menšie a jednoduchšie autá.