




Prečo kúpiť |
---|
Priaznivé ceny Jazdný komfort Veľkorysá a pohodlné sedadlá Dobrý vnútorný priestor Elegantný dizajn |

O vozidle
Peugeot 607 je doposiaľ posledným veľkým sedanom francúzskej automobilky, nahradený bol fakticky menším modelom 508. V čase uvedenia šlo o veľmi elegantný automobil, ktorý pôsobil reprezentatívnym dojmom, avšak za prémiovú nemeckou konkurenciou zaostával spracovaním a jazdnými vlastnosťami. To však nemusí mnohým záujemcom vôbec vadiť. Dôležitý je predovšetkým dodnes veľmi elegantný vzhľad automobilu a vysoká úroveň komfortu, ktorú ponúka. Interiér je veľmi priestorný, čo je dané na vyššiu strednú triedu naozaj veľkými rozmermi, ku ktorým sa konkurencia dopracovala až o poznanie neskôr. Sedadlá sú skutočne veľkorysé a veľmi pohodlné, rovnako ako odpruženie podvozku.
Ten filtruje nerovnosti s veľkou gráciou a nadhľadom, prináša pre niekoho tak želanú veľmi plavnú jazdu. Samozrejme je to vykúpené väčšími náklonmi v zákrutách a celkovo tiež skôr podpriemernými jazdnými vlastnosťami. Stopu v zákrutách podvozok nedrží príliš ochotne, predné kolesá môžu čoskoro strácať trakciu, a to predovšetkým na povrchu so zníženou adhéziou. Interiér samotný je podobne elegantný ako zovňajšok, niekto by možno čakal štýlovejšie a extravagantnejšie prevedenia, 607 je však v tomto smere veľmi konzervatívna. Zamrzí len horšie spracovanie interiéru, ktoré za súdobou konkurenciou zaostáva.
Paleta pohonných jednotiek je vcelku široká, pri všetkých musíme oceniť kultivovanosť a veľmi dobré odhlučnenie. Základom ponuky je zážihový štvorvalec s objemom 2,2 litra a výkonom 116 a neskôr 120 kW. Motor je to dostatočný, no z dnešného hľadiska s trochu vyššou spotrebu. Tou sa pochopiteľne vyznačuje aj vrcholný trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorý bol dodávaný s výkonmi 152 alebo 155 kW. Tento motor s komplikovanejšou konštrukciou navyše môže byť častejším zdrojom problémov než ostatné jednotky, ale na druhú stranu má veľmi pokojný chod a suverénny prejav. Turbodiesely zastupuje štvorvalec 2,2 HDI, ktorý bol postupne k dispozícii v prevedeniach s 98, 100 a 125 kW. Neskôr sa objavil aj dvojliter HDI s výkonom 100 kW. Najsilnejším vznetovým motorom je potom celkom obľúbený šesťvalec 2,7 HDI s viac ako solídnym výkonom 150 kW. Opäť však platí, že tento motor je na údržbu trochu náročnejší ako štvorvalec.
Výbava




Výbava veľkého sedanu francúzskej značky je viac ako dobrá, aj keď dnes, samozrejme v danej triede nájdeme ďaleko viac technických vymožeností. Duálna klimatizácia, palubný počítač, vyhrievané sedadlá, tempomat a množstvo ďalších drobností sú samozrejmosťou.
Design




Dizajn Peugeotu 607 patril vo svojej dobe k tomu nejelegantnějšímu a nejkrajšiemu vo vyššej strednej triede. Francúzsky šarm sa tu snúbi s luxusným poňatím a 607 vyzerá aj po rokoch naozaj dobre. Svoj podiel na tom majú aj vyvážené línie auta s veľmi dlhou karosériou.
Spotreba




Pri veľkých sedanoch vyššej strednej triedy je treba pochopiteľne počítať s vyššou spotrebu paliva. Predovšetkým v kombinácii so štvorvalcovými motormi HDI no 607 vie jazdiť s podobným prísunom ako autá o triedu menšie. Pri šesťvalcoch a benzínových motoroch predovšetkým je treba počítať s vyššou spotrebou.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti sú asi najvýraznejšou slabinou 607. Ale na druhej strane auto svojím až majestátnym vzhľadom nabáda skôr k pokojnejšiemu zaobchádzaniu, takže to nemusí výrazne vadiť. V zákrutách sú náklony poznať a držanie stopy nie je veľmi príkladné, s ťažšími vznetovými agregátmi sa tiež pomerne skoro dostavuje nedotáčavosť.
Bezpečnosť




Nárazovými testami Euro NCAP prešiel Peugeot 607 v roku 2002 a získal vtedy slušné skóre štyroch hviezdičiek. Dodnes bude bezpečnosť na veľmi solídnej úrovni, je to dané jednak veľkou karosériou s výraznými deformačnými zónami, ale aj veľmi dobrou bezpečnostnou výbavou, v ktorej bolo napríklad osem airbagov.
Praktickosť




S dĺžkou 4,9 metra Peugeot 607 vo svojej dobe prerástol väčšinu konkurentov vyššej strednej triedy. Medzi sedany (kombi sa nikdy nevyrábalo) tak patrí k najpraktickejším autám svojho segmentu. Miesta je vo vnútri naozaj dostatok a batožinový priestor pojme solídnych až 558 litrov nákladu.
Komfort




Peugeot 607 sa vyznačuje naozaj kráľovským jazdným komfortom. Začína to pochopiteľne typicky francúzsky plavne nastaveným podvozkom, ktorý doslova žehlí všetky nerovnosti vozoviek. Komfort pokračuje veľkorysými sedadlami, dobrou výbavou a končí výborným odhlučnením.
Prevádzkové náklady




Pri veľkom sedane je treba počítať s vyššími prevádzkovými a servisnými nákladmi. Jednak je vyššia ako pri bežných vozidlách spotreba paliva, ale aj servisné úkony odčerpajú z rozpočtu väčšie čiastky ako menšie a jednoduchšie autá.