Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Veľká variabilita Až osem plnohodnotných miest Vysoký komfort |
O vozidle
Pod kapotou ojazdených exemplárov nájdeme v drvivej väčšine prípadov vznetové motory. Tie benzínové totiž majú s veľkým MPV dosť práce, a vyznačujú sa tak vysokou spotrebou paliva. Základom bol benzínový dvojliter so 100 kW, neskôr modernizovaný na výkon 103 kW. Agregát 2,2 litra disponuje 116 kW. Najsilnejšia motorizácia je zamatový a výkonný trojlitrový vidlicový šesťvalec so 150 kW. To je však veľmi smädná pohonná jednotka, ktorá je tiež drahšia na servis. Vznetové motory začínajú dvojlitrom HDi s výkonom 80 alebo 88 kW, po modernizácii potom motor ponúkal aj 100 kW. Ide o vcelku spoľahlivý agregát, avšak obľúbenejší je tak z hľadiska trvanlivosti, ako dynamiky väčší motor 2,2 HDi, ktorý sa dodával vo verziách s výkonom 94, 98 a 125 kW. Každá verzia tohto motora disponuje veľmi solídnou dynamikou pri zachovaní priaznivej spotreby paliva.
Výbava
Veľké MPV koncernov PSA a Fiat majú tiež dobrú výbavu. A to už od základných verzií, napokon vo svojej dobe to rozhodne neboli lacné automobily. Základom výbavy tak je napríklad duálna automatická klimatizácia, palubný počítač a ďalšie vymoženosti. Vyššie výbavy potom pridávajú aj niektoré luxusnejšie prvky.
Design
Veľké MPV koncernov Fiat a PSA sa od seba vzhľadovo líšia len maskou chladiča. Dizajn je elegantný, a na danú triedu stále rozumne moderný. Originálne je vyrobený aj praktický interiér, v ktorom však vodič nemusí oceniť prístrojovú kaplnku umiestnenú uprostred palubnej dosky.
Spotreba
Zážihové motory sa pri Peugeote 807 a jeho súrodencov vyznačujú v praxi vysokou spotrebou paliva, obzvlášť to platí pre trojlitrový šesťvalec. Zato turbodiesely sú na tom výrazne lepšie, obzvlášť silnejší motor 2,2 HDi sa môže pochváliť výborným pomerom spotreby a dynamiky.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Peugeotu 807 nie sú ničím prekvapivé. Auto je zamerané predovšetkým na cestovný komfort, v zákrutách dochádza k výraznejšiemu náklonu a držanie stopy nie je príliš dobré. Pri pokojnej jazde však môže vadiť len dosť odťažité preposilované riadenie a menej presné radenie.
Bezpečnosť
Nárazové testy Euro NCAP absolvoval zo štvorice modelov Peugeot 807. Jeho hodnotenie sa však prenáša aj na jeho súrodencov. Veľké MPV najprv testami prešlo v roku 2002 so ziskom štyroch hviezdičiek, o rok neskôr si Peugeot 807 testy zopakoval a štvorici modelov vyslúžil päťhviezdičkové hodnotenie. Eurovany sa tak stali prvými veľkými MPV, ktoré sa môžu takýmto výsledkom chváliť, a dodnes tak patria k solídne bezpečným autám.
Praktickosť
Okrem dobrého bezpečia pre posádku sa môže 807 a jeho sesterské modely chváliť vysokou mierou praktickosti. Začína to priestorným interiérom, ktorý ponúkne až 8 plnohodnotných miest dospelým cestujúcim, pokračuje cez posuvné zadné dvere, ktoré uľahčujú nastupovanie, a končí pri vysokej variabilite usporiadania. Navyše si sedadlá zasluhujú zvláštnu pochvalu za ponúkané pohodlie. S tretím radom sedadiel pojme veľké MPV len 225 litrov batožiny, ak je tento rad vybraný, zmestí sa sem ohromných 830 litrov nákladu.
Komfort
Peugeot 807 a jeho súrodenci sa môžu pochváliť naozaj špičkovým jazdným komfortom. Odpruženie je mäkko naladené a podvozok zvláda výborne filtrovať nerovnosti našich vozoviek. Veľmi pohodlné sú tiež sedadlá, ktoré poskytnú skvelé pohodlie všetkým ôsmim cestujúcim.
Prevádzkové náklady
Hoci sa eurovany radia v rámci svojej triedy k priemerne spoľahlivým vozidlám, je potrebné počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. Spotreba vozidiel už celkom rastie, a aj keď vznetové motory vedia s palivom šetriť, je spotreba vyššia ako pri bežných vozidlách. Servis veľkých minivanov sa tiež oproti obyčajným autám trochu predraží.