Prečo kúpiť |
---|
Malé rozmery Slušná prepravná kapacita Jednoduchá technika Nízke prevádzkové náklady |
O vozidle
Peugeot Bipper je malý dodávkový automobil ktorý vyplnil medzeru na trhu po tom, čo nová generácia modelu Partner výraznejšie povyrástla. Podobne ako väčší úžitkový Peugeot má aj Bipper svojich súrodencov – Citroën predáva model Nemo a taliansky Fiat potom dvojicu typu Fiorino a Qubo. Práve z dielní Fiatu pochádza väčšina vozidla vrátane jeho dizajnu, PSA dodáva pod kapotu vlastne len svoje motory. Pri Peugeote sa rozhodli ponúknuť zákazníkom iba úžitkovú variantu Bipper, Fiat láka zákazníkov tak na úžitkové Fiorino, ako na osobné prevedenie Qubo (aj Citroën Nemo má osobnú variantu).
Malá dodávka od Peugeotu je predovšetkým prevádzkovo a konštrukčne nenáročný automobil, ktorý má slúžiť hlavne k mestskej rozvážke tovaru a preprave menších nákladov. Napriek tomu sa nemusíte báť, že do auta sotva naložíte pár krabíc. Aj cez dĺžku hlboko pod štyri metre (konkrétne 3,86 metra) pojme nákladový priestor Bipper celkom 2,5 metra kubického nákladu vo verzii s pevnou prepážkou, a až 2,8 metra kubického nákladu s drôtenou prepážkou, ktorá umožňuje rozšíriť nákladový priestor aj na sklopné sedadlo spolujazdca. Užitočná hmotnosť je 610 kilogramov. Do auta sa pohodlne vojde klasická europaleta, a vďaka dvojkrídlovým zadným dverám je možné ju sem pohodlne naložiť vysokozdvižným vozíkom. Bočné posuvné dvere Bipper nemá.
Výbava auta je vcelku základná, pri najlacnejších prevedenie dokonca nejde nastaviť ani volant, v základe chýba tiež napríklad centrálne zamykanie, alebo klimatizácia. Hoci si celkovo dizajn aj prevedenie auta po estetickej aj praktickej stránke zasluhuje pochvalu, kritika smeruje k odkladacím miestam, ktoré sú odkryté a nie vždy dostatočne objemné. Citeľne chýba uzamykateľná schránka pred spolujazdcom. Cestovne je Bipper veľmi príjemné vozidlo s nezákerným správaním a celkom bežnou nedotáčavosťou, a dobrým jazdným komfortom. Len akustická pohoda nie je ktovieaká, na odhlučnení sa očividne šetrilo. O pohon auta sa postará jeden z dvoch štvorvalcov. Benzínový motor 1,4 i má výkon 54 kW, a povesť spoľahlivej a preverenej jednotky. Spotreba je pri ňom ale dosť závislá na tom, ako veľmi vodič Bipper naháňa a vyťažuje. Aj napriek tomu sa dá držať v rozumných medziach. Druhou možnou voľbou je turbodiesel 1,4 HDI, ktorý prekvapí kultivovanosťou, a dokáže byť veľmi úsporný. Jeho výkon je 50 kW. Od roku 2012 sa potom namiesto neho dodáva agregát 1,3 HDI s výkonom 55 kW.
Výbava
Výbava lacného dodávkového modelu je naozaj len základná, v najlacnejšom prevedení nájdeme napríklad iba airbag vodiča, úplne chýba centrálne zamykanie, elektrické ovládanie okien, alebo klimatizácia aj ďalšie komfortné prvky. Za tieto prvky sa dá priplatiť, pripláca sa aj za autorádio. To je dobré mať pri výbere jazdenky na pamäti..
Design
Peugeot Bipper je malinká, ale nečakane sympatická dodávka. Fiat, ktorý je autorom základných tvarov vozidla, sa nesnažil hľadať za každú cenu zaujímavé prevedenie a výsledkom je striedmy a ľúbivý voz. To platí aj pre prevedenie interiéru, kde nájdeme síce tvrdé, ale na pohľad príjemné plasty.
Spotreba
Spotreba motorov Peugeotu Bipper je vcelku priaznivá, pri malom dodávkovom aute dosť záleží na jazdnom štýle, a konkrétnom vyťažovaní vozidla. Úspornejšie pochopiteľne vedia byť turbodiesely, ktoré sú navyše z hľadiska spotreby menej ovplyvnené konkrétnym zaobchádzaním. Aj benzínová tisícštyristovka sa však s ľahkou nohou vie odvďačiť rozumnú spotrebou.
Jazdné vlastnosti
Nezákerné, také sú jazdné vlastnosti Bipper predovšetkým. Nedotáčavosť je poznať, rovnako ako nervozita zadku pri jazde s málo zaťaženým vozidlom. Je poznať, že zadná náprava znesie relatívne vysoké zaťaženie, pretože s množstvom nákladu pôsobí voz istejším a vyváženejším dojmom. Pochvalu si zaslúži aj presné radenie.
Bezpečnosť
Malinkatý dodávkový automobil pochopiteľne dostal tiež len veľmi základnú bezpečnostnú výbavu v podobe airbagu vodiča, za ten spolujezdcov sa pripláca. Jednoduchá plechová karoséria tiež pri nehode neposkytuje ktovieakú úroveň ochrany. Nárazovými testami Euro NCAP Peugeot Bipper neprešiel, vydal sa do nich však Citroën Nemo v osobnom prevedení a získal iba tri hviezdičky.
Praktickosť
V praktickosti malá dodávka od Peugeotu exceluje, a to aj napriek tomu, že má medzery v oblasti odkladacích priestorov v interiéri. Chýba predovšetkým uzamykateľná schránka pred spolujazdcom. Nákladový priestor však pojme 2,5 alebo 2,8 metra kubického nákladu podľa prevedenia – s drôtenou prepážkou možno totiž nákladový priestor rozšíriť až na sedadlo spolujazdca, ktoré možno jednoducho sklopiť vpred. Nosnosť auta je slušných 610 kilogramov, zadnými dvojkrídlovými dverami do nákladového priestoru ľahko naložíte europaletu.
Komfort
Vo vnútri malej dodávky nemožno očakávať ktovieaký komfort. Výbava je naozaj len základná a šetrilo sa napríklad tiež na odhlučnení, takže je v Bipperi počuť tak motor, ako hluk z vozovky aj aerodynamický hluk. Sedadlá sú však pohodlné a aj podvozok celkom príjemne prekvapí.
Prevádzkové náklady
Bipper je jednoduchý voz s minimom modernej techniky, a teda s dôrazom na nízke prevádzkové náklady. Pohonné jednotky sú spoľahlivé a celkom úsporné, servisné úkony aj náhradné diely majú priaznivé ceny. Bipper je jednou z prevádzkovo najmenej náročných dodávok na trhu vôbec.