Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Extrémne široká ponuka verzií Dobré a úsporné vznetové motory Priaznivé ceny |
O vozidle
Druhá generácia Peugeotu Boxer je vlastne už tretím prevedením dodávkového vozidla spoločne vyvinutého Fiatom a koncernom PSA. Najnovšie prevedenie sa zameralo na skutočne čo možno najširšiu ponuku verzií a opäť potvrdzuje predovšetkým úžitkové zameranie vozidla. Osobné verzie sú k dostaniu, ale nie sú také bežné. Zato medzi úžitkovými variantmi možno vyberať takmer donekonečna. Boxer je k dostaniu v troch verziách rázvoru s celkom štyrmi dĺžkami karosérie a hneď tromi výškami strechy. Nákladový priestor čisto sám o sebe môže mať objem od 8 do 17 metrov kubických, rozsah prevedení je teda naozaj obrovský. Výrazného vylepšenia sa dočkal aj interiér, ktorý nezaprie svoj konštrukčný pôvod u Fiatu. Palubná doska je elegantnejšia a výrobca si tentokrát dal viac záležať aj na celkovom spracovaní. Oveľa lepšia môže byť tiež výbava jednotlivých verzií, napokon tá väčšinou záleží na tom, ako bol za jednotlivé prvky ochotný pôvodný majiteľ priplácať.
Paleta motorov sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu trochu zjednodušila, napokon rozhodne to nie je na úkor jej celkovej praktickosti. Pokus s benzínovým motorom pod kapotou je preč, zážihové motory zastupuje iba jednotka Iveco s objemom tri litre a pohonom na zemný plyn. Tá je však v prípade Peugeotu skutočne vzácna, výrobca ju na našom trhu neponúka. V Boxerovi tak stretneme takmer výhradne turbodiesely. Hoci nesú označenie HDI, prekvapivo nie je ani jeden agregát z dielní koncernu PSA. Jednotka 2.2 HDI je totiž vlastne motor série Puma od Fordu, ktorý tak najskôr francúzskemu koncernu čiastočne spláca vývoj motorov HDI pre osobné vozidlá. Do modernizácie v roku 2011 bol tento štvorvalec k dispozícii vo výkonových variantoch 74 a 88 kW. Po facelifte môžu zákazníci vyberať z trojice verzií s výkonom 81, 96 a 110 kW. Najsilnejším motorom (ktorý je však vyhradený len pre väčšie verzie vozidla) je trojlitrový turbodiesel Iveco. Do modernizácie má výkon 115 kW, po nej narástol na 130 kW.
Výbava
Rozsah výbavy Peugeotu Boxer môže byť naozaj veľký, napokon vždy záleží na tom, za aké prvky bol ochotný zákazník pri nadobudnutí vozidla priplácať. Na rozdiel od predchádzajúcich verzií sú možnosti širšie, základná výbava je však pomerne strohá. Chýba v nej napríklad klimatizácia aj rádio, naopak je tu vyhrievanie spätných zrkadiel a elektrické ovládanie okienok.
Design
Druhá generácia Peugeotu Boxer dostala spoločne so súrodencami úplne nový a pomerne výrazný dizajn so zvláštnym stvárnením provy. To je skutočne originálne, na druhej strane jednoduchá účelnosť predchádzajúcich verzií je už preč. Nakoniec snahu inak vlastne obyčajný dodávkový automobil nejako odlíšiť oceňujeme, aspoň je Boxer nezameniteľným autom.
Spotreba
Ponuka pohonných jednotiek sa u Boxera v jeho druhej generácii výrazne zjednodušila, a v podstate je to aj na prospech hospodárnosti prevádzky. Snáď len vyložene nejaký základný motor určený výhradne pre mestskú ľahkú rozvážku chýba, ale pre takýchto zákazníkov má Peugeot menšie modely. Motory tak výkonovo postačujú aj pre dlhšie cesty a spotreba sa drží v priaznivých medziach.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti dodávkových vozidiel nedosahujú s obmenami jednotlivých generácií také pokroky, ako je to pri osobných autách. Pravda, nie je na to dôvod, základná konštrukcia zostáva rovnaká a požiadavky na automobil tiež. Boxer je teda ľahko ovládateľný automobil, ktorý má dobré manévrovacie schopnosti, čo je dôležitejšie ako nepokojná (nezaťažená) zadná náprava a riadenie bez spätnej väzby.
Bezpečnosť
Vykonávať nárazové testy u v podstate takmer výhradne dodávkových vozidiel nie je úplne bežné, takže ani Boxer nimi neprešiel. Bezpečnosť patrí v danej triede k tomu lepšiemu, no celkovo na ňu nie je kladený taký vysoký dôraz, ako pri rodinných MPV. Dôkazom je aj fakt, že napríklad za airbag spolujazdca sa priplácalo.
Praktickosť
Tri varianty rázvoru, celkom štyri dĺžky vozidla a tri výšky kabíny. Celkom sedem možných kombinácií objemu nákladového priestoru. K tomu možnosť zakúpiť len samotný valník alebo veľmi dobre vybavené osobné prevedenie kombi s variabilným interiérom. Boxer a jeho súrodenci patria k skutočne veľmi univerzálnym autám.
Komfort
Peugeot Boxer v aktuálnom prevedení dostal predovšetkým podstatne komfortnejší interiér s množstvom odkladacích miest a kvalitné sedadlá. Samotný jazdný komfort však jasne zodpovedá dodávkovým vozidlám a je mierne vyššia aj hlučnosť motorov.
Prevádzkové náklady
Výkonné a úsporné turbodiesely sa postarajú o každodennú nenákladnú prevádzku Boxera. Celkovo sa zlepšila aj spoľahlivosť auta, hoci sem tam môže niečo pohnevať. Celkové prevádzkové náklady by napokon mali zostať v rozumných medziach.