Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Dobrá ovládateľnosť Dobré riadenie Elegantný vzhľad Široká ponuka verzií |
O vozidle
Z hľadiska jazdných vlastností je veľká dodávka dosť príjemným prekvapením. Už za volantom je pozícia dosť podobná osobným vozidlám. Auto veľmi dobre drží zvolenú stopu a celkom dobre sa ovláda, pri ostrom zaobchádzaní sa postupne dostavuje dobre čitateľná nedotáčavosť. Jazdný komfort je veľmi dobrý, filtráciu nerovností zvláda slušne aj nenaložený voz, a pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie a fakt, že rozmerná karoséria nijako výrazne nerezonuje.
O pohon Expertu sa starajú výhradne vznetové motory, tie zážihové by aj tak príliš nemali význam. Trochu prekvapením je možno základný motor s objemom 1,6 litra s výkonom 66 kW. To nie je na tak veľký automobil veľa, a je preto treba počítať s letargickejším prejavom. Silnejšie prevedenia už majú dvojlitrový motor 2.0 HDi. Ten je na výber rovno v niekoľkých výkonových prevedeniach. Pre dodávkovú verziu je prakticky vyhradený motor s výkonom 100 kW, neskôr s nižším výkonom 94 kW. Osobná verzia Tepee môže mať aj slabšie verziu s výkonom 72 kW a tiež ešte silnejší špičkový variant s výkonom 120 kW. Špecialitou modelu Peugeotu je možnosť získať Expert aj s pohonom všetkých kolies – výhradne vo verzii s výkonom 94 kW.
Výbava
Výbava Expertu môže byť na pomery dodávkových vozidiel celkom bohatá, avšak v základe je skôr obyčajná, a aj za airbag spolujazdca sa pripláca. Za príplatok je aj klimatizácia, v osobných prevedeniach vo vyššom stupne výbavy je potom štandardom. Celkovo je dobré výbavu Expertu pri kúpe podrobnejšie preskúmať.
Design
Peugeot Expert druhej generácie patrí k vzhľadovo najpodarenejším dodávkam na trhu. Na dodávku má Expert nezvyčajne dlhý predok, a vďaka tomu veľmi vyvážené, a celkom dynamické proporcie akéhosi zväčšeného kombi. Dojem sa však trochu zhorší v interiéri, kde sú použité celkom obyčajné materiály.
Spotreba
Veľká dodávka Peugeotu je vybavená výhradne vznetovými motormi. Tie majú väčšinou solídny výkon a zároveň sa môžu pochváliť priaznivou spotrebou paliva. Platí to aj pre najsilnejšiu motorizáciu, ktorá nájde uplatnenie pri nejvyťažovanejších vozidlách. Na trhu ojazdených áut sú však bežnejšie skôr základné verzie.
Jazdné vlastnosti
Na pomery dodávkových vozidiel má Expert naozaj výborné jazdné vlastnosti. Auto sa dobre chová aj prázdne. Aj napriek veľkým rozmerom mu nerobia problémy kľukaté prejazdy, v ktorých prichádza nedotáčavosť postupne a veľmi čitateľne. Navyše možno mať aj verziu s pohonom všetkých kolies, ktorá sa hodí do oblastí s veľmi premenlivým počasím.
Bezpečnosť
Bezpečnosť nie je najlepšou disciplínou veľkých vanov koncernov Fiat a PSA. Konkrétne model Scudo prešiel nárazovými testami Euro NCAP až v roku 2012, a výsledkom je zisk v podstate podpriemerného skóre troch hviezdičiek. Nakoniec, karoséria nemá dostatočnú tuhosť, a v bezpečnostnej výbave bežne figuruje len čelný airbag vodiča.
Praktickosť
Peugeot Expert existuje v celom rade konfigurácií od klasickej dodávky až po minivany pre prepravu až deviatich cestujúcich. Prepravný priestor má kapacitu od piatich do siedmich metrov kubických a prístup do interiéru uľahčuje dvojica posuvných zadných dverí.
Komfort
Expert prináša pasažierom prekvapivo dobrý jazdný komfort. Auto zvláda dobre tlmenie nerovností aj v nenaloženom stave, cestujúci majú vo všetkých smeroch dostatok miesta a to platí aj vpredu, kde sú tiež tri sedadlá. Aj hlučnosť je nižšia ako pri väčšine dodávkových modelov.
Prevádzkové náklady
Väčšia dodávka už má vyššiu spotrebu ako vozidlá odvodené od MPV, na pomery svojej triedy je na tom však Expert celkom dobre. Aj spoľahlivosť je naskrz priemerná a vozidlo netrápia žiadne extrémne problémy, takže prevádzkové náklady by sa mali držať v rozumných medziach.