Prečo kúpiť |
---|
Lákavý dizajn Dobrá výbava Priaznivé ceny Pohodlné sedadlá Veľký vnútorný priestor |
O vozidle
Francúzsku automobilku Renault môžeme vyhlásiť za špecialistu na dostupné rodinné sedany. K malému modelu Thalia sa súčasne s tretím prevedením kompaktného modelu Mégane objavuje po novom nazvaný model Fluence. Ten teda nahrádza klasický sedan radu Mégane, používa miestami jednoduchšiu techniku a má dlhší rázvor, a teda viac miesta na zadných sedadlách. Dizajn vychádza z tretieho Méganu, je však trochu elegantnejší a plavnejší, čiastočne tiež prispôsobený nižšej cene. Fluence patrí k najväčším a zároveň cenovo najdostupnejším kompaktným sedanom, je výrazne väčší ako napríklad novšia Škoda Rapid. Navyše sa na ňom úspory neprejavujú za každú cenu, a tak celkovo pôsobí solídnejším dojmom než napríklad francúzska dvojica Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Asi najvážnejším súperom pre Fluence je celkovým charakterom sedan Chevrolet Cruze.
Podobne ako pri Mégane môže Fluence trpieť horšou povesťou francúzskej značky, lenže v porovnaní s priamou konkurenciou to už taký hendikep nie je, tu ho prekonajú možno Chevrolet, a určite Škoda. V praxi je však Fluence vcelku spoľahlivý automobil s jednoduchou a preverenou technikou. Podvozok má podobné jednoduchšie a komfortnejšie naladenie ako prevedenie Mégane Generation. To sa prejavuje na jazdných vlastnostiach – auto má hojdavý charakter, v zákrutách sa nakláňa a medze priľnavosti neležia príliš ďaleko. Na druhú stranu má podvozok celkom dlhý rázvor, a Fluence je celkovo rozmernejší automobil, ktorý svojím charakterom rozhodne neláka k športovej jazde, takže je naladenie podvozka z tohto hľadiska zvolené vhodne.
Posádka si pri pokojnejšej jazde lepšie užije priestorný interiér, ktorý síce nemá vo všetkých smeroch ideálnu kvalitu použitých materiálov, avšak je komfortný. Sedadlá sú veľkorysé a pohodlné, aj vzadu majú cestujúci doslova nadbytok miesta na nohy, problém tu nie je ani s miestom pre hlavu. Ponuka motorov sedanu Fluence je podstatne jednoduchšia ako pri Mégane. Od začiatku boli k dispozícii benzínové motory 1,6 litra s výkonom 81 kW a výnimočne sa môžeme stretnúť s dvojlitrom s výkonom 103 kW, ktorý môže byť kombinovaný s bezstupňovou prevodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje motor 1,5 dCi v niekoľkých výkonových prevedeniach. Najprv so 63 a 78 kW, na jeseň roku 2010 výkony vzrástli na 66 a 81 kW. Po facelifte, ku ktorému došlo v roku 2012, motory zostali rovnaké, len pribudla možnosť si pri silnejšom turbodieseli priplatiť za dvojspojkovú automatickú prevodovku EDC. Pribudla tiež tisícšesťstovka dCi s výkonom 96 kW, ktorá je však vzhľadom k vysokej cene vzácnym zjavom.
Výbava
Podobne ako Mégane láka aj Fluence na vcelku bohatú štandardnú výbavu. K bohatej bezpečnostnej výbave sa pridáva v základe aj klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, tempomat aj palubný počítač. Nenájdeme tu teda žiadne vyslovene luxusné prvky, ale užitočné a praktické záležitosti, ktoré takmer každý ocení.
Design
Renault Fluence svojím vzhľadom vychádza z dizajnu tretej generácie kompaktu Mégane, no celkovo ide o svojbytný model s možno ešte elegantnejšími líniami. Každopádne platí, že medzi lacnými kompaktnými sedanmi ide o jeden z najvydarenejších vozov. Po facelifte v roku 2012 dostal novú tvár Renaultu, a vôbec mu to neuškodilo, naopak, pôsobí ešte dynamickejšie.
Spotreba
Ponuka motorov Renaultu Fluence je prekvapivo jednoduchá. Pri oboch obvyklých motorizáciách – benzínovej tisícšesťstovke a turbodieseli 1,5 dCi sa dá povedať, že sú úsporné. Turbodiesel akosi samozrejme, pri benzínovej tisícšesťstovke sú nároky mierne vyššie, avšak rozhodne nie prehnané.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Fluence neboli nikdy tým hlavným, prednosť tu má komfort. V zákrutách sa vozidlo celkom výrazne nakláňa, držanie stopy nie je príliš precízne, no zároveň sa auto nespráva nijako zákerne. Fluence je vozidlo pre pokojnú jazdu, športové zvezenie rozhodne neponúkne.
Bezpečnosť
Klasický sedan Fluence nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, prešla ním iba elektrická verzia Fluence ZE, ktorá je k dostaniu len na vybraných trhoch, a k nám sa nedostala. Tá získala štyri hviezdičky, čo je pravdepodobne spôsobené tým, že konštrukcia vozidla sa príliš neprispôsobila zmene, ktorú znamenalo vybratie spaľovacieho motora spod prednej kapoty. Mégane, s ktorým toho má Fluence dosť spoločného, má z crashtestov plné skóre, takže veľký sedan na tom určite nie je s bezpečnosťou nijako zle, obzvlášť keď má tradične dobrú bezpečnostnú výbavu so šiestimi airbagmi.
Praktickosť
Dlhý sedan Renaultu ponúka predovšetkým dostatok miesta posádke tak vpredu, ako aj na zadných sedadlách. Tým však praktická stránka nekončí. Batožinový priestor pojme veľmi slušných 496 litrov nákladu, pravda, prístup do neho je vzhľadom k typu karosérie trochu sťažený. Navyše ramená veka batožinového priestoru sú riešené veľmi obyčajne, a zasahujú do priestoru pre batožinu.
Komfort
Jazdný komfort je jednou z oblastí, v ktorej oproti konkurencii Fluence vyniká. Podvozok je naladený mäkko, a vozidlo sa plavne prenáša cez nerovnosti, od podvozku sa navyše ani neozývajú prehnané rázy. Pochvalu si zaslúžia veľkorysé a pohodlné sedadlá.
Prevádzkové náklady
Fluence patrí medzi najdostupnejšie kompaktné sedany na trhu, a ani jeho náhradné diely nepatria medzi ktovieako drahé. To isté platí aj pre servis. Avšak predsa len mierne vyšší výskyt porúch oproti konkurencii môže prevádzku vozidla trochu predražiť. Úsporné sú aj ponúkané motory.