O vozidle
Renault Laguna prvej generácie sa radí k typickým Renaultom svojej doby. Veľké auto strednej triedy totiž trápia častejšie poruchy a kvalita interiéru pokrivkáva tak z hľadiska použitých materiálov, ako aj celkového spracovania. V Lagune prvej generácie však záujemcovia nájdu priestorný a pohodlný automobil za veľmi priaznivé ceny. Náhrada Renaultu Nevada sa vyznačovala moderným zaobleným dizajnom, ktorý si dodnes zachoval nutnú dávku elegancie. Hoci vek už je na voze trochu poznať, dodnes pôsobí elegantnejším a nadčasovějším dojmom než napríklad len o rok starší prvý Ford Mondeo. Laguna bola ponúkaná ako päťdverový liftback a naozaj priestorné kombi. Obe verzie sa môžu pochváliť aj veľmi priestorným interiérom, milovníci francúzskych mäkkých vozov tú zaplesajú nad typickými rozmernými a pohodlnými kreslami – inak snáď ani sedadlá nejde. Podvozok Laguny je naladený ku komfortnej jazde, jazdné vlastnosti sú tu druhoradé. Ovládateľnosť auta však nie je zlá. Ocenenie si zaslúžia silné brzdy. Vek sa na Lagune podpisuje nielen z estetického hľadiska a bežným opotrebením, u auta je častejším javom korózia.
Výbava




Z dnešného hľadiska neprekvapia svojím rozsahom ani najvyššie úrovne výbavy Laguny. Vozy mávajú často veľmi rôznorodú výbavu, avšak okrem klimatizácie a elektrickej výbavy snáď nemožno po Lagune chcieť o mnoho viac.
Design




Renault Laguna prvej generácie dostal elegantný oblý dizajn s nadčasovými tvarmi. Vek už sa síce na voze dnes podpisuje, ale Laguna stále nepôsobí zastaralým dojmom. Kombi zaujme celkovo mohutnejším výrazom.
Spotreba




Pre milovníkov dnešných turbodieselov nie je prvá Laguna dobrou správou. Modernejšie priamovstrekové motory sa začali montovať až v roku 98 a z dnešného hľadiska neprekvapia spotrebou. Väčšinou si záujemcovia budú musieť vystačiť s benzínovými agregátmi, ktorých chuť po palive zodpovedá dobe vzniku a ich výkonu. Z hľadiska spotreby je lepšie voliť modernejšie šestnásťventilové agregáty.
Jazdné vlastnosti




Veľké francúzske auto strednej triedy nemôže snáď byť iné ako pohodlný. Na jazdné vlastnosti tak neboli u prvej Laguny kladené také nároky ako na komfort, čo sa prejavuje v celkovo menej čitateľnom správaní auta. Zákerné momenty však Laguna majiteľovi nepripraví, len je potrebné počítať s hojdavým jazdným prejavom.
Bezpečnosť




V čase vzniku prvého Renaultu Laguna sa s nárazovými testami Euro NCAP ešte len začínalo. Faceliftované prevedenie (okrem iného doplnené aj o bočné airbagy) tak v crash-testoch získalo iba tri hviezdičky, z ktorých jedna bola preškrtnutá kvôli zlej ochrane vodiča pri čelnom náraze. Je potrebné počítať s tým, že konštrukcia auta je už dnes z bezpečnostného hľadiska zastaraná.
Praktickosť




Renault Laguna první generace nabízí prostorný a pohodlný interiér, kterému vévodí především velkorysá sedadla. Zákazníci mohou vybírat z karosářských verzí liftback a kombi, které jsou obě praktické pro nakládání zavazadel. Kombi pojme velmi slušných 520 litrů nákladu, do liftbacku se vejde 452 litrů zavazadel.
Komfort




Priaznivcov získava Laguna predovšetkým plavnou jazdou, danou vskutku komfortne naladeným podvozkom. Osobitnú pochvalu si zaslúžia rozmerné a veľmi pohodlné sedadlá, posádka tu má tiež dostatok priestoru, avšak u liftbacku vzadu len v pozdĺžnom smere, nad hlavou je už menej miesta. Vo výbave však nemožno očakávať mnoho komfortných prvkov.
Prevádzkové náklady




Renault Laguna prvej generácie dnes zaobstaráte veľmi lacno, avšak vzhľadom k veku je treba počítať s tým, že vozidlo bude vyžadovať častejšie investície do opráv. Nízkym nákladom nehrá do kariet ani celkovo horšie spoľahlivosť Laguny a samozrejme aj vyššia spotreba motorov dnes už zastaranej konštrukcie. Napriek tomu by sa ceny náhradných dielov a servisných úkonov mali držať v rozumných medziach.