Prečo kúpiť |
---|
Dobrá ponuka priestoru Komfortné odpruženie Bezpečnosť Úsporné turbodiesely Priaznivé ceny |
O vozidle
Tretia generácia Renaultu Laguna bola vo forme konceptu predstavená v roku 2007 a od roku 2008 sa dostávala k zákazníkom. Vyrážala napríklad proti Fordu Mondeo, s ktorým drží Renault zriedkavo vyrovnaný cyklus modelových obmien. Zameranie vozidiel je však celkom iné. Aj pre Lagunu tretej generácie platí, že ponuka vnútorného priestoru je veľmi dobrá, avšak v segmente nájdeme i priestornejšie autá, ako napríklad práve Mondeo. Predovšetkým batožinový priestor nedosahuje obvyklé miery v danej triede. Tretia Laguna dostala oproti druhej generácii ďaleko príjemnejší dizajn, ktorý nebudí toľko negatívnych ohlasov. Veľmi elegantne a luxusne potom pôsobí kupé, ktoré je novinkou tretej generácie. Je to cestovná GT s veľmi atraktívnym hábom a navyše zaujímavou technikou. Podvozkovo totiž bežná Laguna tejto generácie nepatrí práve na vrchol svojej triedy a je skôr priemerná, na vine je platforma, ktorú vozidlo zdieľa s Nissanom Murrano a Altima, čo sú vozidlá zamerané na amerického zákazníka. Ani dôkladná revízia príliš nepomohla a Laguna je predovšetkým veľmi nedotáčavá. V kupé sa však objavilo aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré celkovú ovládateľnosť auta výrazne vylepšuje. Aj tak tu však zostáva dôraz na pohodlie.
V prípade tretej Laguny došlo trochu k zúženiu ponuky motorov, čo bolo celkovo prospešné. Populárnejšie sú samozrejme turbodiesely, ktoré tu nájdeme v dvoch objemoch - 1.5 DDI a 2.0 dCi. Menší motor má výkon 81 kW, čo postačuje skôr na pokojnú jazdu. Dvojliter je k dispozícii vo variantoch od 96 do 131 kW. Celkovo je vhodnejšou voľbou, s relatívne veľkou Lagunou nemá najmenšie ťažkosti a má aj priaznivú spotrebu paliva. Z benzínových motorov tu zostala tisícšesťstovka s 81 kW, dvojliter so 103 kW, jeho preplňované verzie so 125 a 150 kW a vrcholom je opäť šesťvalec, tentoraz s objemom 3,5 litra pôvodom od Nissanu s výkonom 175 kW. Ten je vyhradený iba pre kupé, podobne ako špičkový šesťvalcový turbodiesel 3,0 litra s výkonom 173 kW.
Výbava
Aj tretia Laguna má na pomery svojej triedy nadštandardne dobrú výbavu, hoci jej prvky nepôsobia už tak revolučne, ako u druhej generácie. Stále je však pravdou, že sa tu pripláca za menej prvkov ako u konkurencie a na trhu ojazdených vozidiel nájdeme autá s naozaj bohatou výbavou.
Design
Renault Laguna tretej generácie priniesol umiernenejší dizajn, ktorý nepôsobí tak kontroverzne ako u jeho predchodcu. Auto je elegantné a vcelku pekné, skutočne lákavé tvary má prevedenie kupé, ktoré má tiež technicky zaujímavejší podvozok. Hodnotne a príjemne pôsobí aj interiér vozidla.
Spotreba
Ako u väčšiny áut danej triedy platí, že Lagunu tretej generácie najčastejšie zoženiete so vznetovým motorom. Agregáty sú úsporné a zatiaľ preukazujú aj dobrú spoľahlivosť. Horšie je to so spotrebou zážihových motorov, atmosférická 1,6 a dvojliter sú na tom ešte celkom dobre, preplňovaný dvojliter a šesťvalec však už veľmi nie.
Jazdné vlastnosti
Vo všetkých generáciách kladie Renault Laguna dôraz predovšetkým na vysoký cestovný komfort. Jednoduchší podvozok, prevzatý od amerických verzií niektorých Nissanov, však znamená len priemerné jazdné vlastnosti. Tie nie sú zákerné, ale nedotáčavosť pri Lagune prichádza veľmi skoro. Lepšie je to u kupé s riadením zadnej nápravy. Kladne sú tiež hodnotené brzdy Laguny.
Bezpečnosť
Päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP sa od doby uvedenia druhej Laguny stalo pre Renault štandardom a tak ani tretia generácia nemohla dopadnúť inak. Modelu sa podarilo ešte o niečo posunúť latku nastavenú predchádzajúcou generáciou, na druhej strane z jazdného hľadiska hrá úlohu horšie držanie stopy.
Praktickosť
Renault Laguna rozhodne nepatrí medzi najlepších sťahovákov svojej triedy. Po predchádzajúcej generácii auto zdedilo veľmi dobrý vnútorný priestor s pohodlnými sedadlami, avšak batožinový priestor je naďalej skôr podpriemerný. Hodnoty 450 litrov u sedana a 508 u kombi by však mali väčšine ľudí postačovať.
Komfort
Aj pre tretiu generáciu Laguny platí zameranie predovšetkým na pohodlie, ktorého má posádka dostatok. Mäkké odpruženie filtruje väčšinu nerovností, pôvod asi však prináša väčšiu citlivosť na prejazd priečnych nerovností, ktoré sa ozývajú citeľnými nárazmi.
Prevádzkové náklady
Laguna tretej generácie trochu trpí pošramoteným imidžom, ktorý zdedila po predchádzajúcom neveľmi spoľahlivom modeli. Zatiaľ sa však zdá byť dostatočne trvanlivým vozidlom, rozhodne je na tom lepšie ako predchodca. Imidž však ovplyvňuje ceny tretej Laguny, ktoré začínajú príjemne nízko. Nízko sa držia aj prevádzkové náklady, vrátane nákladov na palivo, pri opätovnom predaji je však nutné počítať znovu s výraznejším poklesom ceny.