OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Modus (2004–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrý vnútorný priestor

Variabilný interiér

Pohodlné sedadlá

Dobrá spoľahlivosť

Dobrý jazdný komfort

O vozidle

Renault Modus je zástupcom kategórie malých vozidiel kategórie MPV. Na podvozku tretej generácie Renaultu Clio tak stojí vyššia karosérie trochu netradičných tvarov, ktorá v čase aktívneho modelového života motoristov esteticky príliš nenadchla. Možno aj kvôli nie príliš pekným tvarom sa tak s Modusom stretnete menej často ako s radom súperov. Trochu zvláštna estetika pokračuje aj v interiéri, ktorý má síce klasické usporiadanie, ale niektoré detaily opäť nepôsobia príliš pekne. V kombinácii s nie príliš sympatickými a kvalitnými materiálmi tak nie sú dojmy najlepšie. Na druhú stranu ponuka priestoru pre posádku a pohodlné sedadlá situáciu výrazne vylepšia. Interiér sa vyznačuje aj slušnou variabilitou, zadná lavica je posuvná, a tak je možné meniť objem batožinového priestoru podľa potreby. Základný objem 198 litrov je však trochu malý a neustále utláčanie cestujúcich vzadu na dlhších cestách príjemné nie je. Preto Renault v roku 2008 pripravil verziu Grand Modus s dlhšou karosériou, v ktorej je vo vnútri rovnako miesta, ale objem batožinového priestoru narástol na 305 litrov. Pri posunutí sedadiel dopredu sa sem potom vojde 410 litrov nákladu. 

Z jazdného hľadiska je Modus predovšetkým komfortným automobilom, v zákrutách sa však vozidlo viac nakláňa. Jazdné vlastnosti ale nie sú vyslovene zlé, len riadenie je veľmi odťažité. Tiež radenie je nepresné. 

Paleta motorov pre Modus je relatívne široká. Výkonovým základom je tisícdvestovka s výkonom 48 kW, ktorá vyhovie skôr len pokojne založeným vodičom. Lepšie sú silnejšie varianty toho istého motora s výkonom 55 alebo 58 kW, ktoré už poslúžia celkom obstojne aj pri naloženom vozidle. Silnejšími variantmi sú tisícštyristovka s výkonom 72 kW alebo tisícšesťstovka s 82 kW. Po modernizácii v roku 2007 sa pod kapotou objavil aj nový preplňovaný motor 1,2 TCe s výkonom 74 kW, rok pred koncom výroby agregát posilnil na 76 kW. Turbodiesely tu zastupuje výlučne jednotka 1,5 dCi, no výkonových verzií je celkovo požehnane. Najprv sa motor dodával vo verziách so 48 a 50 kW alebo v silnejšom prevedení so 60 alebo 63 kW. Stretnúť sa možno aj s variantom s výkonom 78 kW, neskôr jeho výkon klesol na stále veľmi solídnych 76 kW. V roku 2010 sa potom ponuka turbodieselov výrazne zjednodušila – agregát dCi dostal nové výkonové stupne 55 alebo 65 kW a zároveň zostala ešte už spomínaná najsilnejšia verzia.

Výbava

Ani výbava MPV Modus nie je zlá, vyslovene však neprekvapí. Už základný stupeň má celý rad komfortných prvkov a štvoricu airbagov k tomu, na druhú stranu nemusí mať klimatizáciu, preto výbavu preverte.

Design

Renault Modus nepatrí medzi práve najkrajším malým vozidlám a ani medzi rovesníkmi z kategórie MPV si nevedie príliš dobre. Aj preto bol o vozidlo v čase výroby menší záujem. Príliš veľkú pochvalu si pritom nevyslouží ani estetické a kvalitatívne prevedenie interiéru.

Spotreba

Modus je celkom ľahké malé MPV, čo v kombinácii s preverenými a tradične úspornými motormi znamená aj v tomto prípade priaznivú spotrebu paliva. Najlepšie sú z tohto hľadiska samozrejme vznetové verzie s motorom 1,5 dCi, no aj menšie benzínové agregáty sa vedia držať prekvapivo skrátka.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Renaultu Modus nie sú vyslovene zlé, ale v zákrutách sa vozidlo kvôli mäkkému podvozku dosť nakláňa. Správanie malého MPV je celkom dobre čitateľné, ktovieaké zážitky však za volantom nečakajte, už treba aj kvôli nepresnému radenia a odťažitému riadeniu.

Bezpečnosť

V nárazových testoch organizácie Euro NCAP si Renault Modus viedol veľmi dobre. Už v roku 2004, teda v roku svojho uvedenia, si odniesol maximálne skóre päť hviezdičiek a vo svojej kategórii patrí k najbezpečnejším vozidlám aj dnes. Bezpečná konštrukcia je však vyvážená zlým prístupom do motorového priestoru alebo tragicky komplikovanou výmenou žiaroviek.

Praktickosť

Medzi malými MPV patrí Modus aj jeho predĺžená verzia Grand Modus k menším vozidlám, ale v interiéri to na priestore pre posádku veľmi poznať nie je. Variabilita síce nie je taká ako napríklad pri Opel Meriva, posádka však bude spokojná, trochu trpí len batožinový priestor. Zadná lavica sedadiel je posuvná, a tak je možné meniť jeho objem. Základných 198 litrov je však trochu málo a neustále utláčanie cestujúcich vzadu na dlhších cestách príjemné nie je. Preto Renault v roku 2008 pripravil verziu Grand Modus s dlhšou karosériou, v ktorej je vo vnútri rovnako miesta, ale objem batožinového priestoru narástol na 305 litrov. Pri posunutí sedadiel dopredu sa sem potom vojde 410 litrov nákladu.

Komfort

Jazdný komfort Renaultu Modus je celkom príjemný, podvozok má mäkkú charakteristiku a rozbité cesty tlmí prekvapivo dobre. V zákrutách je to však vykúpené vyšším náklonom karosérie. Interiér ale nepôsobí príliš útulne, a to predovšetkým kvôli lacnejším materiálom.

Prevádzkové náklady

Renault Modus patrí k celkovo solídne spoľahlivým vozidlám, čo v spojení s úspornými motormi a celkom jednoduchou technikou znamená nízke prevádzkové náklady. Prekvapivým výdavkom navyše však môže byť výmena žiaroviek, ktorú sami doma nezvládnete, v niektorých prípadoch je totiž potrebné zložiť aj nárazník.

Renault Modus



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

0800 100 100


Momentálne je online 52 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
E-SHOP
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel