Prečo kúpiť |
---|
Dobrý vnútorný priestor Variabilný interiér Pohodlné sedadlá Dobrá spoľahlivosť Dobrý jazdný komfort |
O vozidle
Renault Modus je zástupcom kategórie malých vozidiel kategórie MPV. Na podvozku tretej generácie Renaultu Clio tak stojí vyššia karosérie trochu netradičných tvarov, ktorá v čase aktívneho modelového života motoristov esteticky príliš nenadchla. Možno aj kvôli nie príliš pekným tvarom sa tak s Modusom stretnete menej často ako s radom súperov. Trochu zvláštna estetika pokračuje aj v interiéri, ktorý má síce klasické usporiadanie, ale niektoré detaily opäť nepôsobia príliš pekne. V kombinácii s nie príliš sympatickými a kvalitnými materiálmi tak nie sú dojmy najlepšie. Na druhú stranu ponuka priestoru pre posádku a pohodlné sedadlá situáciu výrazne vylepšia. Interiér sa vyznačuje aj slušnou variabilitou, zadná lavica je posuvná, a tak je možné meniť objem batožinového priestoru podľa potreby. Základný objem 198 litrov je však trochu malý a neustále utláčanie cestujúcich vzadu na dlhších cestách príjemné nie je. Preto Renault v roku 2008 pripravil verziu Grand Modus s dlhšou karosériou, v ktorej je vo vnútri rovnako miesta, ale objem batožinového priestoru narástol na 305 litrov. Pri posunutí sedadiel dopredu sa sem potom vojde 410 litrov nákladu.
Z jazdného hľadiska je Modus predovšetkým komfortným automobilom, v zákrutách sa však vozidlo viac nakláňa. Jazdné vlastnosti ale nie sú vyslovene zlé, len riadenie je veľmi odťažité. Tiež radenie je nepresné.
Paleta motorov pre Modus je relatívne široká. Výkonovým základom je tisícdvestovka s výkonom 48 kW, ktorá vyhovie skôr len pokojne založeným vodičom. Lepšie sú silnejšie varianty toho istého motora s výkonom 55 alebo 58 kW, ktoré už poslúžia celkom obstojne aj pri naloženom vozidle. Silnejšími variantmi sú tisícštyristovka s výkonom 72 kW alebo tisícšesťstovka s 82 kW. Po modernizácii v roku 2007 sa pod kapotou objavil aj nový preplňovaný motor 1,2 TCe s výkonom 74 kW, rok pred koncom výroby agregát posilnil na 76 kW. Turbodiesely tu zastupuje výlučne jednotka 1,5 dCi, no výkonových verzií je celkovo požehnane. Najprv sa motor dodával vo verziách so 48 a 50 kW alebo v silnejšom prevedení so 60 alebo 63 kW. Stretnúť sa možno aj s variantom s výkonom 78 kW, neskôr jeho výkon klesol na stále veľmi solídnych 76 kW. V roku 2010 sa potom ponuka turbodieselov výrazne zjednodušila – agregát dCi dostal nové výkonové stupne 55 alebo 65 kW a zároveň zostala ešte už spomínaná najsilnejšia verzia.
Výbava
Ani výbava MPV Modus nie je zlá, vyslovene však neprekvapí. Už základný stupeň má celý rad komfortných prvkov a štvoricu airbagov k tomu, na druhú stranu nemusí mať klimatizáciu, preto výbavu preverte.
Design
Renault Modus nepatrí medzi práve najkrajším malým vozidlám a ani medzi rovesníkmi z kategórie MPV si nevedie príliš dobre. Aj preto bol o vozidlo v čase výroby menší záujem. Príliš veľkú pochvalu si pritom nevyslouží ani estetické a kvalitatívne prevedenie interiéru.
Spotreba
Modus je celkom ľahké malé MPV, čo v kombinácii s preverenými a tradične úspornými motormi znamená aj v tomto prípade priaznivú spotrebu paliva. Najlepšie sú z tohto hľadiska samozrejme vznetové verzie s motorom 1,5 dCi, no aj menšie benzínové agregáty sa vedia držať prekvapivo skrátka.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Renaultu Modus nie sú vyslovene zlé, ale v zákrutách sa vozidlo kvôli mäkkému podvozku dosť nakláňa. Správanie malého MPV je celkom dobre čitateľné, ktovieaké zážitky však za volantom nečakajte, už treba aj kvôli nepresnému radenia a odťažitému riadeniu.
Bezpečnosť
V nárazových testoch organizácie Euro NCAP si Renault Modus viedol veľmi dobre. Už v roku 2004, teda v roku svojho uvedenia, si odniesol maximálne skóre päť hviezdičiek a vo svojej kategórii patrí k najbezpečnejším vozidlám aj dnes. Bezpečná konštrukcia je však vyvážená zlým prístupom do motorového priestoru alebo tragicky komplikovanou výmenou žiaroviek.
Praktickosť
Medzi malými MPV patrí Modus aj jeho predĺžená verzia Grand Modus k menším vozidlám, ale v interiéri to na priestore pre posádku veľmi poznať nie je. Variabilita síce nie je taká ako napríklad pri Opel Meriva, posádka však bude spokojná, trochu trpí len batožinový priestor. Zadná lavica sedadiel je posuvná, a tak je možné meniť jeho objem. Základných 198 litrov je však trochu málo a neustále utláčanie cestujúcich vzadu na dlhších cestách príjemné nie je. Preto Renault v roku 2008 pripravil verziu Grand Modus s dlhšou karosériou, v ktorej je vo vnútri rovnako miesta, ale objem batožinového priestoru narástol na 305 litrov. Pri posunutí sedadiel dopredu sa sem potom vojde 410 litrov nákladu.
Komfort
Jazdný komfort Renaultu Modus je celkom príjemný, podvozok má mäkkú charakteristiku a rozbité cesty tlmí prekvapivo dobre. V zákrutách je to však vykúpené vyšším náklonom karosérie. Interiér ale nepôsobí príliš útulne, a to predovšetkým kvôli lacnejším materiálom.
Prevádzkové náklady
Renault Modus patrí k celkovo solídne spoľahlivým vozidlám, čo v spojení s úspornými motormi a celkom jednoduchou technikou znamená nízke prevádzkové náklady. Prekvapivým výdavkom navyše však môže byť výmena žiaroviek, ktorú sami doma nezvládnete, v niektorých prípadoch je totiž potrebné zložiť aj nárazník.