Prečo kúpiť |
---|
Dobrý vnútorný priestor Množstvo odkladacích miest a variabilita Jazdný komfort Dobrá výbava Ponuka verzií |
O vozidle
Scénic tretej generácie stavia na veľmi dobrom úspechu predchádzajúcich generácií a ďalej rozvíja koncept kompaktného MPV. Nový dizajn budí menej vášní, interiér je o poznanie kvalitnejší a navyše sa ešte zlepšila jeho variabilita. Podobne ako u predchádzajúceho prevedenia napokon nemusí byť každému po chuti prevedenie prístrojovej dosky s rozmernou kaplnkou uprostred, naopak vyvýšenie pozície radiacej páky je veľmi komfortné. V interiéri vozidla nájdeme opäť veľký dostatok odkladacích miest a rôznych „tajných“ schránok, ktoré pojmú prekvapivo veľké množstvo vecí. Variabilita interiéru sa zvýšila nielen tým, že auto veľkostne narástlo, ale aj možnosťou posúvať samostatne sedadlá v zadnej rade. Okrem klasického prevedenia Scénic existuje aj sedemmiestna predĺžená verzia Grand Scénic. Podobne ako v predchádzajúcich dvoch vyhotoveniach Renault tiež ponúka aj „outdoorový“ variant s oplastovaním a zvýšenou svetlou výškou. Tentoraz sa nazýva XMOD a opäť nemá pohon všetkých kolies. Na nespevnených cestách avšak s trakciou prednej nápravy pomôže šikovný elektronický systém Extended Grip.
Paleta pohonných jednotiek je celkom bohatá a navyše sa časom trochu premenila. Benzínové motory od začiatku reprezentovala tisícšesťstovka s výkonom 81 kW a preplňovaný motor 1.4 TCe s výkonom 96 kW. Ten vyzerá ako veľmi lákavá možnosť pre pohon tohto vozidla, avšak v praxi vyhovie len v prípade, že bude Scénic jazdiť nevyťažený. So zaťažením vozidla, motoru dochádza trochu dych a výrazne rastie spotreba, ktorá sa inak drží v priaznivých medziach. Občas možno naraziť na atmosférický dvojliter so 103 kW, ktorý je ale tiež smädný. Základným naftovým motorom je slabý 1.5 dCi so 63 kW, opäť je to motor len pre kratšiu verziu. Ďalej ponuka pokračuje 78 kW verziou motora, agregát 1.9 dCi ponúkne 96 kW, dvojliter 110 kW a jeho špičková verzia dokonca 118 kW. Tento motor je tiež spriahnutý s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.
V roku 2010 sa v Scéniku objavil silnejší základný motor 1.5 dCi s výkonom 70 kW, silnejšia verzia už medzi tým posilnila na 81 kW. O rok neskôr prišiel úplne nový motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW, ktorý tak nahradil tisícdeväťstovky. Najnovšie sa pod kapotou Scéniku s faceliftom na jar 2013 usadil preplňovaný zážihový motor 1.2 TCe s výkonom 97 kW, ktorý nahradil tisícštyristovku. Dvojlitrový diesel aj najslabšie motory boli vyradené z ponuky a pre Grand Scénic možno mať okrem základnej tisícšestovky už len vznetové motory.
Výbava
Renault sa typicky snaží ponúkať o niečo lepšie vybavené vozidlá než konkurencia a Scénic je toho dôkazom. V jeho výbave nájdeme rad nadštandardných komfortných prvkov a lepšie vybavené verzie pritom nie sú na trhu ojazdených áut ničím nezvyčajným. K dispozícii môže byť napríklad aj vstavaná navigácia a ďalšie vymoženosti.
Design
Tretia generácie Scéniku dostala moderný dizajn, ktorý už nebudí toľko rozpakov ako predošlé prevedenie. Vzhľad auta ešte pookrial faceliftom na jar roku 2013, celkovo patrí vozidlo k najkrajším zástupcom svojho segmentu.
Spotreba
Už pôvodné pohonné jednotky, pokiaľ išlo o turbodiesely, sa vyznačovali veľmi priaznivou spotrebou. Modernizované verzie majú agregáty s nižšími objemami a ešte striedmejšími nárokmi na palivo. Celkom dobre na tom sú aj preplňované benzínové motory, u nich napokon spotreba stúpa až vo chvíli, keď je auto viac vyťažované.
Jazdné vlastnosti
Aj tretí Scénic si zachoval veľmi dobré jazdné vlastnosti, ktoré sa opäť trochu priblížili bežným osobným modelom. Držanie stopy je isté a nedotáčavosť prichádza postupne. Náklony v zákrutách sú napokon trochu výraznejšie a riadenie nemá takmer žiadnu spätnú väzbu.
Bezpečnosť
Aj tretia generácia Scéniku ctí dôraz Renaultu na bezpečnosť posádky. Nárazovými testami prešiel model Grand Scénic v roku 2009 a dostal maximálne päťhviezdičkové hodnotenie. To je dané tak robustnou karosériou, ako aj veľmi dobrou bezpečnostnou výbavou, na ktorej si Renault zakladá.
Praktickosť
Praktickosť interiéru tretej generácie Scéniku sa opäť posunula o stupienok vyššie. Množstvo odkladacích priestorov tu zostalo, zlepšili sa možnosti manipulácie so sedadlami, tie zadné je možné nezávisle posúvať a vytvoriť tak batožinový priestor s objemom od 437 do 522 litrov podľa ich pozície. Predĺžená verzia Grand Scénic pojme v päťmiestnom usporiadaní až 752 litrov nákladu, sedemmiestna konfigurácia dovolí odviezť 208 litrov.
Komfort
Aj tretia generácia Scéniku sa sústreďuje predovšetkým na veľmi dobrý cestovný komfort, ktorý je daný tak odpružením, ako aj predovšetkým dostatkom priestoru a veľmi pohodlnými sedadlami, ktorým pritom nechýba bočné vedenie. Pobyt v kabíne vozidla spríjemňujú tiež rôzne nadštandardné prvky výbavy.
Prevádzkové náklady
U tretieho Scéniku došlo podľa predbežných ohlasov k celkovému navýšeniu kvality vozidla, takže jeho poruchovosť by nemala dosahovať úrovne predchádzajúcich modelov. To spolu s úspornými motormi a celkovo priaznivými cenami servisných úkonov u Renaultu prináša vcelku nízke prevádzkové náklady.