OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Thalia (1999–2008)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Veľký batožinový priestor

Jednoduchá konštrukcia

O vozidle

Renault Thalia prvej generácie je sedan odvodený od bežného modelu Clio druhej generácie. Vznikol vlastne tým, že na existujúcu elegantnú karosériu Clia dizajnéri dosť nerozumne nalepili veľký batožinový priestor. Tento komplet, oproti Cliu patrične zjednodušený vo výbave aj ponuke motorov, potom začal Renault montovať vo svojej tureckej továrni a voziť aj do Európy ako veľmi lacný model. Nastal tak trochu paradox, Thalia s veľkým kufrom sa totiž predávala lacnejšie než menšie Clio. Aj preto bola Thalia prvej generácie na našom trhu veľmi populárna, v niektorých fázach predaja išlo o vôbec najlacnejší nový automobil, aký sa dal na našom trhu zaobstarať. Dnes tomu pochopiteľne zodpovedajú ceny ojazdených vozidiel, ktoré sa držia príjemne nízko.

Hoci toho má Thalia s Cliom po mechanickej a vzhľadovej stránke veľa spoločného, je potrebné k nej pristupovať ako k naozaj jednoduchšiemu a lacnejšiemu modelu. Rozdiely sú vo výbave a miestami aj v použitej technike. Dobre to ilustruje výrazný rozdiel v jazdných vlastnostiach. Hoci je základ podvozku rovnaký, mäkšie naladenie Thalie a zrejme aj niektoré lacnejšie komponenty v spojení s pomerne veľkým zadkom znamenajú výrazné zhoršenie ovládateľnosti tohto modelu oproti Cliu. Zatiaľ čo u neho tak môžeme jazdné vlastnosti hodnotiť nadpriemerne, u Thalie sú podpriemerné. Základný stupeň výbavy tiež neponúkal posilňovač riadenia, čo môže vadiť pri parkovaní. Menší paradox nastáva aj u miesta v interiéri. Cestujúci v Thalii majú vzadu menej miesta pre kolená a ani nad hlavou ho nie je veľa. Spôsobil to zrejme dôraz na veľký batožinový priestor a predsa len v sedane o niečo rýchlejšie klesajúca strecha. Batožinový priestor s objemom 520 litrov je však doslova obrovský a okrem Dacie Logan sa nikto zo súperov tejto hodnote nepriblíži.

Výrazne zjednodušená bola aj paleta motorov. Thalia sa najprv predávala s osemventilovou tisícštyristovkou s výkonom 55 kW. Neskôr došlo na živšie motory 1,2 16V so zhodným výkonom a 1,4 16V so 72 kW. Objavil sa aj turbodiesel, jednotka 1,5 dCi disponovala výkonom 48 kW. Ponuka ojazdených áut je v prípade zážihových motorov bohatá, u dieselov je výber menší.

Výbava

Výbava Thalie bola kvôli cene vcelku osekaná, napriek tomu v nej niekoľko komfortných prvkov nájdeme. V základe sú čelné airbagy, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie a elektricky ovládané predné okná. Avšak pozor, základnému modelu chýba posilňovač riadenia. Ten sa pridáva až vyššom stupni spoločne s klimatizáciou.

Design

Kým vzhľad bežného Clia druhej generácie môžeme dodnes hodnotiť veľmi kladne, Thalia s nastaveným kufrom sa nikdy o titul miss uchádzať nemohla. Napojenie zadku je dosť necitlivé a dáva jasne najavo lacné zameranie auta.

Spotreba

Pod kapotou Thalie nájdeme preverené a spoľahlivé motory, ktoré sa môžu pochváliť aj priaznivou spotrebou paliva. Zo základných agregátov s výkonom 55 kW je úspornejšia tisícdvestovka, napokon praktické rozdiely nie sú príliš významné. Turbodiesel vie jazdiť naozaj veľmi úsporne.

Jazdné vlastnosti

Pridajte dobre vyváženému hatchbacku masívny zadok, zmäkčite odpruženie a vymeňte niektoré komponenty. Z poslušného a vyváženého auta je razom horšie ovládateľné a menej stabilné vozidlo. Zmenou prešla Thalia oproti bežnému Cliu. Dôraz na prepravnú schopnosť batožinového priestoru jednoducho jazdné vlastnosti upozadil.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP Thalia prvej generácie nikdy neprešla, pravda vzhľadom na identickej platforme možno predpokladať, že jej výsledky by boli rovnaké s vtedajším Cliom. To získalo štyri hviezdičky. Z dnešného pohľadu už obyčejnějšia konštrukcia napokon posádku príliš dobre neochráni a jazdné vlastnosti Thalie tiež k bezpečiu neprispievajú.

Praktickosť

U Thalie bolo prakticky všetko obetované veľkému batožinovému priestoru, dokonca aj cestujúci na zadných sedadlách sa tu musia oproti Cliu mierne uskromniť. Prepravná kapacita 520 litrov u tak malého vozidla pravda budí úžas. Lenže batožina je menej dostupná a priestor nie je možné zväčšiť, zadné sedadlá nie sú sklápacie.

Komfort

Thalia má ešte mäkšie naladený podvozok než Clio. Čiastočne je to zrejme kvôli inému vyváženiu vozidla, čiastočne asi kvôli samotnému väčšiemu dôrazu na pohodlie. Výsledok napokon pre posádku tak presvedčivý nie je, mäkký podvozok dokáže byť nepokojný a jednoduché a vcelku malé auto veľa komfortu neponúkne.

Prevádzkové náklady

Thalia je prevádzkovo veľmi nenáročný automobil. Hoci sa môže podobne ako Clio potýkať s častejšími drobnými ťažkosťami, mechanicky je vcelku odolná. Servisné úkony okrem toho nie sú zložité, čo sa v kombinácii s rozumnou spotrebou motorov prejavuje na priaznivých prevádzkových nákladoch.

Renault Thalia

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 50 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel