![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Priestorný interiér Obrovský batožinový priestor Nízke ceny Jazdný komfort |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11649_430x0x75.jpg)
O vozidle
Renault Thalia hrá v modelovej palete francúzskej automobilky úlohu nízkorozpočtového modelu, ktorý má uspokojiť nenáročných zákazníkov s túžbou po slušnom priestore. Dlhodobo patrí malý sedan Thalia k vôbec najlacnejším autám na trhu, čo sa pozitívne prejavuje aj na cenách ojazdených áut, veľmi mladé autá možno získať za veľa atraktívne sumy. Thalia je dokonca lacnejšia ako menšie a technicky spriaznený hatchback Clio. Aj keď s tou technickou spriaznenosťou to také jednoduché nie je. Thalia vyrábaná od roku 2008 v druhej generácii, totiž technicky vychádza z generácie predchádzajúcej - a tá bola vtedy priamym súrodencom súdobého Clia. Preto nižšia cena neprekvapí, Thalia používa staršiu a preverenú techniku.
To sa mimochodom prejavuje na vcelku solídnej spoľahlivosti vozidla, nie je tu potrebné mať obavy kvôli povesti značky. Napokon na jednoduchom automobile s častokrát len základnou výbavou sa toho nemá veľmi čo pokaziť. Lacný pôvod vozidla sa dá úplne jasne rozpoznať, použité materiály aj ich spracovanie zodpovedajú cene. U Thalii tak budú musieť majitelia pretrpieť pazvuky, ktoré sa v interiéri dosť často ozývajú.
Čo sa motorov týka, Thalia máva pod kapotou v drvivej väčšine prípadov základnú jednotku s objemom 1,2 litra a výkonom 55 kW. Je prekvapivo pružná a živá, ale nemožno u nej rátať s oslnivou dynamikou, ktorá sa navyše pri zaťažení auta ešte výraznejšie zhorší. Lenže zohnať niektoré zo silnejších prevedení s motorom 1.4 alebo dokonca tisícšesťstovku naozaj nie je ľahké. Veľmi vzácny je tiež turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 47 kW, ktorý opäť neoslní dynamikou, ale nadchne nízkou spotrebou.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Výbava Renaultu Thalia je skutočne len a len základná. Nájdeme tú dvojicu airbagov, na trhu potom nie je problém zohnať auto s klimatizáciou. Čokoľvek ďalšie však vlastne nemožno od Thalie ani očakávať. Aj posilňovač riadenia je štandardom až v druhom stupni výbavy.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Renault Thalia je malý sedan, u ktorých vždy dizajnéri bojujú s „naštepením“ zadnej časti automobilu. Zatiaľ čo u prvej generácie sa to veľmi nepodarilo, druhá generácia, vzhľadovo nezávislá na Cliu, je z tohto hľadiska oveľa lepšia a medzi malými sedanmi patrí k tomu najelegantnejšiemu, čo môžete kúpiť. Avšak čokoľvek viac než slušný vzhľad nemožno očakávať.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Aj cez svoju relatívne rozmernú karosériu je konštrukčne jednoduchá Thalia vcelku ľahkým vozidlom, s ktorým preto nemajú motory zbytočne veľa práce. Overené jednotky tak majú priaznivú spotrebu paliva, najlepšie je na tom pochopiteľne turbodiesel, ktorý sa dá zohnať veľmi zriedkavo.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Od úzkeho sedanu s podvozkom z druhej generácie Renaultu Clio nemožno očakávať akékoľvek športové jazdné výkony a jazdné vlastnosti tu sú skôr podpriemerné. Na druhej strane so slabšími motormi a zameraním vozidla sa vodič k hraniciam možností podvozku priblíži naozaj málokedy.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Technicky vychádza Thalia z druhej generácie Renaultu Clio, platforma však prešla mnohými vylepšeniami. Bezpečnosť auta aj tak bude len vcelku priemerná, výbava obsahuje len to najnutnejšie - teda dva čelné airbagy. Ani štruktúra vozidla nebude z tých najpevnejších. Nárazovými testami Euro NCAP pravda Thalia neprešla.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Veľkou prednosťou Thalie je veľmi dobrá praktickosť vozidla. Interiér je síce trochu úzky a posadiť dozadu troch pasažierov vyžaduje ich veľkú mieru sebazaprenia, ale v pozdĺžnom smere je vždy dostatok miesta. Veľký je aj batožinový priestor s objemom 508 litrov. Po sklopení sedadiel sa pravda objaví len nízky prievlak.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Podvozok Thalie je naladený na skutočne komfortnú nôtu, aby aj nie, keď jazdné vlastnosti jeho prednosťou rozhodne nie sú. Posádka má prekvapivo dostatok priestoru a celkový dojem kazí len naozaj lacné vyhotovenie interiéru, z ktorého sa môžu ozývať rôzne pazvuky. Vyšší môže byť aj aerodynamický hluk.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Thalia je veľmi lacný automobil, ktorý možno tiež veľmi lacno prevádzkovať. Preverená a v podstate len základná technika sa totiž príliš nekazí, ceny náhradných dielov sú priaznivé, to isté platí o servisných prácach. Aj náklady na palivo sa držia príjemne nízko.