Prečo kúpiť |
---|
Priestorný interiér Obrovský batožinový priestor Nízke ceny Jazdný komfort |
O vozidle
Renault Thalia hrá v modelovej palete francúzskej automobilky úlohu nízkorozpočtového modelu, ktorý má uspokojiť nenáročných zákazníkov s túžbou po slušnom priestore. Dlhodobo patrí malý sedan Thalia k vôbec najlacnejším autám na trhu, čo sa pozitívne prejavuje aj na cenách ojazdených áut, veľmi mladé autá možno získať za veľa atraktívne sumy. Thalia je dokonca lacnejšia ako menšie a technicky spriaznený hatchback Clio. Aj keď s tou technickou spriaznenosťou to také jednoduché nie je. Thalia vyrábaná od roku 2008 v druhej generácii, totiž technicky vychádza z generácie predchádzajúcej - a tá bola vtedy priamym súrodencom súdobého Clia. Preto nižšia cena neprekvapí, Thalia používa staršiu a preverenú techniku.
To sa mimochodom prejavuje na vcelku solídnej spoľahlivosti vozidla, nie je tu potrebné mať obavy kvôli povesti značky. Napokon na jednoduchom automobile s častokrát len základnou výbavou sa toho nemá veľmi čo pokaziť. Lacný pôvod vozidla sa dá úplne jasne rozpoznať, použité materiály aj ich spracovanie zodpovedajú cene. U Thalii tak budú musieť majitelia pretrpieť pazvuky, ktoré sa v interiéri dosť často ozývajú.
Čo sa motorov týka, Thalia máva pod kapotou v drvivej väčšine prípadov základnú jednotku s objemom 1,2 litra a výkonom 55 kW. Je prekvapivo pružná a živá, ale nemožno u nej rátať s oslnivou dynamikou, ktorá sa navyše pri zaťažení auta ešte výraznejšie zhorší. Lenže zohnať niektoré zo silnejších prevedení s motorom 1.4 alebo dokonca tisícšesťstovku naozaj nie je ľahké. Veľmi vzácny je tiež turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 47 kW, ktorý opäť neoslní dynamikou, ale nadchne nízkou spotrebou.
Výbava
Výbava Renaultu Thalia je skutočne len a len základná. Nájdeme tú dvojicu airbagov, na trhu potom nie je problém zohnať auto s klimatizáciou. Čokoľvek ďalšie však vlastne nemožno od Thalie ani očakávať. Aj posilňovač riadenia je štandardom až v druhom stupni výbavy.
Design
Renault Thalia je malý sedan, u ktorých vždy dizajnéri bojujú s „naštepením“ zadnej časti automobilu. Zatiaľ čo u prvej generácie sa to veľmi nepodarilo, druhá generácia, vzhľadovo nezávislá na Cliu, je z tohto hľadiska oveľa lepšia a medzi malými sedanmi patrí k tomu najelegantnejšiemu, čo môžete kúpiť. Avšak čokoľvek viac než slušný vzhľad nemožno očakávať.
Spotreba
Aj cez svoju relatívne rozmernú karosériu je konštrukčne jednoduchá Thalia vcelku ľahkým vozidlom, s ktorým preto nemajú motory zbytočne veľa práce. Overené jednotky tak majú priaznivú spotrebu paliva, najlepšie je na tom pochopiteľne turbodiesel, ktorý sa dá zohnať veľmi zriedkavo.
Jazdné vlastnosti
Od úzkeho sedanu s podvozkom z druhej generácie Renaultu Clio nemožno očakávať akékoľvek športové jazdné výkony a jazdné vlastnosti tu sú skôr podpriemerné. Na druhej strane so slabšími motormi a zameraním vozidla sa vodič k hraniciam možností podvozku priblíži naozaj málokedy.
Bezpečnosť
Technicky vychádza Thalia z druhej generácie Renaultu Clio, platforma však prešla mnohými vylepšeniami. Bezpečnosť auta aj tak bude len vcelku priemerná, výbava obsahuje len to najnutnejšie - teda dva čelné airbagy. Ani štruktúra vozidla nebude z tých najpevnejších. Nárazovými testami Euro NCAP pravda Thalia neprešla.
Praktickosť
Veľkou prednosťou Thalie je veľmi dobrá praktickosť vozidla. Interiér je síce trochu úzky a posadiť dozadu troch pasažierov vyžaduje ich veľkú mieru sebazaprenia, ale v pozdĺžnom smere je vždy dostatok miesta. Veľký je aj batožinový priestor s objemom 508 litrov. Po sklopení sedadiel sa pravda objaví len nízky prievlak.
Komfort
Podvozok Thalie je naladený na skutočne komfortnú nôtu, aby aj nie, keď jazdné vlastnosti jeho prednosťou rozhodne nie sú. Posádka má prekvapivo dostatok priestoru a celkový dojem kazí len naozaj lacné vyhotovenie interiéru, z ktorého sa môžu ozývať rôzne pazvuky. Vyšší môže byť aj aerodynamický hluk.
Prevádzkové náklady
Thalia je veľmi lacný automobil, ktorý možno tiež veľmi lacno prevádzkovať. Preverená a v podstate len základná technika sa totiž príliš nekazí, ceny náhradných dielov sú priaznivé, to isté platí o servisných prácach. Aj náklady na palivo sa držia príjemne nízko.