




Prečo kúpiť |
---|
Prekvapivý vnútorný priestor Výkonný základný motor Variabilita interiéru Nápaditý dizajn |

O vozidle
Druhá generácia Renaultu Twingo nadväzuje na úspešnú a dlhoročnú prvú generáciu. Na prvý pohľad sa zdá, že sa Twingo odchýlilo od svojej pôvodnej jednoduchej praktickosti, avšak detailný pohľad odhalí, že sa tak nestalo. Len sa všetka tá praktickosť skryla za podstatne modernejšiu karosériu i techniku . Naďalej však platí, že Twingo je najpriestornejšie zo všetkých minivozidiel na trhu a druhej generácii sa podarilo aj vďaka vyššej karosérii vnútorný priestor ešte navýšiť. Aj dozadu sa tak bez problému posadia dospelí cestujúci, ktorým opäť priestor zväčšia posuvné zadné sedadlá. Ak sú úplne vzadu, do batožinového priestoru sa zmestí 165 litrov nákladu, pri polohe lavice vpredu potom pojme veľmi slušných 285 litrov. Ovšem posuvnú lavicu nemajú všetky verzie, pri fixnom prevedení je objem 230 litrov. Z hľadiska praktickosti má však Twingo predsa len určitú nevýhodu. Zákazníci totiž dnes stále častejšie aj v triede najmenších vozov vyžadujú päťdverové karosérie, Twingo je však výhradne trojdverové.
Oproti predchádzajúcej generácii je druhé Twingo výrazne modernejšie z hľadiska vzhľadu. Možno stratilo trochu na roztomilosti predchádzajúceho prevedenia, ale aj dospelejší dizajn mu pristane, a veľa zákazníkov ho ocení. Navyše sa výrazne vylepšilo prevedenie interiéru - síce tú zostali tvrdé plasty, ich kvalita aj celkové spracovanie sú však výrazne lepšia ako pri pôvodnom modeli, ktorý už predsa len na modernú konkurenciu nestačil. A to ani v oblasti jazdných vlastností. Tu došlo k naozaj výraznému posunu vpred. Twingo je naladené niekam doprostred medzi komfortným a tvrdým podvozkom, čo znamená slušný komfort a pritom podvozok dovolí hravé vyvádzanie. Renault to využil a pripravil okrem základnej aj vyslovene športové verzie Twinga, ktoré patria k najzábavnejším malým automobilom vôbec. Len na presnosti radenia by mala automobilka zapracovať. Riadenie je síce pri bežných verziách trochu odťažité, ale presné. Oboje platí aj pre verzie po facelifte, ku ktorému došlo začiatkom roka 2012. Menil sa hlavne vzhľad vozidla, ktorý je teraz hravejší a modernejší, a k zmenám došlo aj pod kapotou.
Výbava




Twingo patrí k dobre vybaveným malým autám, napriek tomu pri základných modeloch musíte počítať skôr s obyčajnou výbavou, v ktorej často chýba aj klimatizácia alebo ďalšie komfortné prvky. Avšak zohnať lepšie vybavené vozidlá nie je príliš zložité.
Design




Twingo druhej generácie sa svojim vzhľadom od prvého prevedenia veľmi odlišuje. Avšak stále zostáva celkom hravé, hoci pôsobí trochu dospelejším dojmom. K hravosti sa vracajú modely po facelifte, predávané od roku 2012. Esteticky zaujímavý je aj interiér.
Spotreba




Pod kapotou Twinga druhej generácie nájdeme podobné motory, ako sa dodávali do prvej, len modernizované. Základné jednotky teda majú priaznivú spotrebu paliva. Motory v športových variantách tiež nie sú obzvlášť smädné, na to má vplyv aj nízka hmotnosť vozidla.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti malého Twinga sú hravé. Auto teda nedrží stopu za každú cenu, ale chová sa predvídateľne a je veľmi dobre ovládateľné. Dvojnásobne to platí pre športové verzie. Riadenie je síce pri bežných verziách trochu odťažité, avšak presné.
Bezpečnosť




V nárazových testoch Euro NCAP si Twingo v roku 2007 vyslúžilo štyri hviezdičky z piatich celkovo možných. Bezpečnostná výbava vozidla je základná, avšak na malý automobil celkom predvídateľná. V základe nájdeme dvojicu airbagov.
Praktickosť




Podobne ako prvé Twingo má aj druhá generácia veľmi praktický interiér. Miesta je tu dostatok aj pre štyroch cestujúcich. Po prvom modeli zdedilo nové Twingo posuvnú zadnú lavicu, ktorá zároveň s priestorom pre nohy cestujúcich mení objem batožinového priestoru – od 165 po 285 litrov. Posuvnú lavicu však nemajú všetky vozidlá, pri fixnom prevedení je objem 230 litrov.
Komfort




Podvozok Twinga je naladený na kompromis medzi komfortným a športovým nastavením. V zákrutách tak umožňuje hravé zaobchádzanie, na nerovnostiach vcelku rozumnú úroveň tlmenia. Určitému poskakovaniu sa však zabrániť nedá, krátky rázvor má svoje limity.
Prevádzkové náklady




Twingo druhej generácie je prevádzkovo nenáročný automobil so stále pomerne jednoduchou technikou. Motory sú úsporné, vďaka nízkej hmotnosti netrpí ani mechanika auta. Náhradné diely aj servisné úkony sú cenovo vcelku nenáročné.