




Prečo kúpiť |
---|
Priaznivé ceny Solídny batožinový priestor Nenáročný servis Elegantný vzhľad |

O vozidle
Už od začiatku predaja bola paleta motorov pre Cordobu vcelku široká. Základom je motor 1,4 s neveľkým výkonom 44 kW. Agregát ale pre pohon Cordoby postačuje, auto je totiž v základnom prevedení dosť ľahké, a tak s ním nemá motor príliš veľa práce. Je však nevyhnutné počítať s nižšou užitočnou hmotnosťou, čo je spoločný znak všetkých prevedení. Silnejšia tisícšesťstovka má výkon 55 kW, tisícosemstovka 66 kW a dvojliter potom 85 kW. Tieto motory staršej konštrukcie sa však vyznačujú zvýšenou spotrebou paliva, na druhú stranu sú mechanicky odolné. Motory 1,8 a 2,0 litra však budú rovnako veľmi vzácne, podobne ako prvý turbodiesel 1,9 TD sa totiž ponúkali len do roku 1996. V tomto roku bola tiež výrazne modernizovaná tisícšesťstovka, ktorá dostala výkon solídnych 74 kW a Cordobe vie prepožičať vcelku športový charakter. K základnému slabému, ale úspornému atmosférickému dieselu 1,9 D s 50 kW sa tiež pridal dnes už legendárny turbodiesel 1,9 TDI s výkonom 66 kW. Auto je s ním síce vpredu ťažké, ale je to úsporná a spoľahlivá motorizácia. O dva roky neskôr prišiel aj inovovaný základný diesel. Motor 1,9 SDI má paradoxne nižší výkon 47 kW. Kupé SX potom šlo kúpiť aj so silným dvojlitrom s výkonom 110 kW. Pri facelifte v roku 1999 dostala Cordoba nový základný motor – litrový agregát s výkonom 37 kW. Ten je naozaj slabý, na trhu sa však príliš nevyskytuje. Motor 1,9 TDI bol potom po modernizácii dostupný aj v silnejšom variante s výkonom 81 kW. Tisícštyristovka dostala aj šestnásťventilový variant s výkonom 55 kW, táto verzia nahradila postaršiu rovnako výkonnú tisícšesťstovku. Diesel SDI potom posilnil opäť na 50 kW.
Výbava




Od Seatu Cordoba nemožno očakávať príliš dobrú výbavu. Základné modely dokonca nemávajú ani ABS, ale ponuka áut je pomerne rozličná. Aj tak však bude zháňanie auta vybaveného klimatizáciou trochu zložitejšou záležitosťou.
Design




Seat Cordoba prvej generácie je dodnes jedným z esteticky najvydarenejších malých sedanov na trhu. Proporcie sú prekvapivo vyvážené a dynamické, dodnes ide o vcelku pekný automobil. Interiér pôsobí podstatne lepším dojmom pri modeloch vyrábaných po facelifte, ku ktorému došlo v roku 1999.
Spotreba




Vznetové verzie Cordoby sú veľmi úsporné, ale typy so zážihovými motormi sú na tom z hľadiska spotreby trochu horšie. Auto je síce ľahké, no konštrukčne staršie agregáty nedokážu palivom príliš šetriť. Preto je lepšie kvôli spotrebe vyhľadávať tisícštyristovky, ktoré síce nie sú príliš dynamické, ale spotrebu zachovávajú na rozumnej úrovni.
Jazdné vlastnosti




Jazdnými vlastnosťami patrí prvé Cordoba skôr k priemeru a úplne nedodrží prísľub daný svojim dynamickým vzhľadom. V zákrutách sa vozidlo výraznejšie nakláňa, avšak vedenie stopy je dobré a celkové správanie nezáludné.
Bezpečnosť




Nárazovými testami Euro NCAP nikdy Seat Cordoba neprešiel, a to ani v prvej ani v druhej generácii. Auto má však technický základ spoločný s modelom Ibiza, ktorý bol v roku 2000, teda po modernizácii, testovaný. Výsledkom bol zisk troch hviezdičiek, čo dnes znamená skôr základnú ochranu. Základné modely často nemajú ani ABS.
Praktickosť




Cordoba poskytuje na pomery malých vozidiel prekvapivo dobrú prepravnú kapacitu. Samozrejme na zadných sedadlách nemožno očakávať príliš veľa priestoru, pohodlne sa tu zvezú len deti. Batožinový priestor sedanu má objem veľmi solídnych 455 litrov, je však horšie prístupný. Kombi štandardne pojme 390 litrov, avšak po strechu sa do neho zmestí 655 litrov a po sklopení sedadiel celkom až 1250 litrov nákladu.
Komfort




Jazdný komfort je podobne ako jazdné vlastnosti priemerný. Posádka má vzadu menej miesta, odhlučnenie auta je skôr podpriemerné a podvozok je síce naladený trochu mäkšie, avšak filtrovať nerovnosti zvláda len priemerne. Pri vozidlách po facelifte poteší lepšia kvalita interiéru aj lepšia výbava.
Prevádzkové náklady




Z hľadiska spoľahlivosti patrí Ibiza k priemerným, možno ľahko nadpriemerným autám. Hnevá predovšetkým elektrická sústava, opravy sú však jednoduché a finančne nenáročné. Náhradné diely sú bez problémov dostupné, a ani ich ceny nie sú žiadnym nepríjemným prekvapením. Spotreba paliva pri dieseloch je príkladná, benzínové motormi sú na tom trochu horšie.