OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Seat Leon (2012–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobré jazdné vlastnosti

Kvalitné spracovanie

Atraktívny dizajn

Dobrý vnútorný priestor

Slušná ponuka vnútorného priestoru Bohatá výbava

O vozidle

Seat Leon tretej generácie sa na trhu objavil v roku 2012. Vychádza z techniky siedmej generácie VW Golf, základom sa teda stala koncernová platforma MQB, na ktorej je okrem Golfu postavená tretia Octavia, nové Audi A3 a ďalšie modely. Kvalitná technika je tak veľmi dobrým základom, pri Leone tretej generácie, rovnako ako pri tretej Octavii sú majitelia väčšiny verzií ochudobnení o špičkovú viacprvkovú nápravu. Tú totiž na rozdiel od Golfu dostávajú až Leony s výkonom 110 kW a viac, do tohto výkonu je vzadu klasická vlečná náprava. Tá je síce ľahšia, ale v zákrutách v extréme auto na nerovnostiach trochu zneistí. Pre väčšinu záujemcov o Leon to však nebude nijaká zásadná prekážka, a záujemcovia o skutočne športové modely vyspelejšiu nápravu dostanú. Platforma MQB znamená, že Leon ponúka v interiéri aj batožinovom priestore dostatok miesta vo všetkých smeroch – pre batožinu je tu solídnych 380 litrov. Sedadlá sú tuhšie a komfortné, viac chvály si však vyslúži samotné prevedenie interiéru. Použité materiály i celkové spracovanie sú na podstatne lepšej úrovni ako pri predchádzajúcich generáciách, a to nie je pre staršie modely hanba. Leon sa len po boku Golfu a Octavii zaradil z hľadiska prevedenia interiéru na samotný vrchol neprémiovej kompaktnej triedy. Dobrá je aj výbava, a to už od základných verzií. Atraktívny je aj vonkajší dizajn Leona, ktorý sa inšpiroval pri menšom modeli Ibiza, pridáva však ešte svalnatejší vzhľad. Na trh najprv prišiel päťdverový hatchback, začiatkom roku 2013 sa potom začalo ponúkať aj trojdverové prevedenie.

Paleta pohonných jednotiek vychádza z Golfu. Všetky jednotky sú preplňované. Pri motoroch TSI sa patrí pripomenúť, že sú oproti predchádzajúcim prevedeniam modernizované a nehrozí im ťažkosti s rozvodou reťazou ako pri predchádzajúcich prevedeniach. Základom je prevedenie 1,2 TSI so slušným výkonom 63 kW. Nie je to žiadny šprintér, ale menej náročných vodičov bohato uspokojí, a odvďačí sa nízkou spotrebou paliva. Na palivo nie je zbytočne náročná ani silnejšia varianta s výkonom 77 kW. Motor 1,4 TSI je k dispozícii v prevedeniach s výkonom 90 a 103 kW, a prináša už solídnu dynamiku jazdy. Špičkou je potom motor 1,8 TSI s výkonom 132 kW, ktorý ako jediný má spomínanú viacprvkovú nápravu. Pri turbodieseloch je základom motor 1,6 TDI s výkonom 66 kW, druhým stupňom je prevedenie so 77 kW. Ďalším krokom je dvojlitrový motor TDI s výkonom 110 kW. Silnejšie turbodiesely, motor 1,8 TSI a tiež silnejší 1,2 TSI je možné kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Výbava

Už od základných modelov sa môže Leon pochváliť solídnou výbavou. Dôraz je kladený predovšetkým na bezpečie posádky, v základe je tak rovno sedem airbagov. Už základné modely majú automatickú klimatizáciu a palubný systém s dotykovým displejom – ten je v základe čiernobiely a päťpalcový, lepšie vybavené verzie môžu mať aj väčšie farebné displeje.

Design

Vzhľadovo je tretia generácia Seatu Leon veľmi atraktívny automobil, lákavejšie vyzerá trojdverová verzia, ktorá je však menej praktická. Leon si vedie veľmi dobre aj z hľadiska dizajnu interiéru, a keď k tomu pripočítame celkovo kvalitné spracovanie, je Leon z hľadiska estetických dojmov skutočne vydarený automobil.

Spotreba

Pod kapotou Leona nájdeme benzínové motory novej generácie a vylepšené turbodiesely. Všetky jednotky sú preplňované, pri benzínových sa navyše podarilo obmedziť citlivosť na zaobchádzanie s plynovým pedálom. Aj benzínové jednotky sú tak príjemne úsporné a pre veľa vodičov nemá veľký význam priplácať za turbodiesely. Tie sú však ešte úspornejšie, a v prípade ojazdených vozidiel nemusia byť rozdiely v cenách tak vysoké, takže budú určite vyhľadávanou voľbou.

Jazdné vlastnosti

Seat Leon tretej generácie stojí na podvozkovej platforme MQB. Tá prináša kultivovanosť a výraznú úsporu hmotnosti oproti predchádzajúcim autám, aj preto je Leon obratnejší. Drobnou nevýhodou je však fakt, že vyspelá viacprvková náprava je vyhradená len modelom s výkonom cez 110 kW, väčšina bežných vozidiel má obyčejnějšiu kľukovú nápravu, ktorá môže na rozbitých cestách vyvolať miernu nervozitu zadnej časti vozidla.

Bezpečnosť

Tretia generácia Leona sa popasovala s nárazovými testami Euro NCAP veľmi dobre. Ešte v roku 2012 automobil získal maximálne, päťhviezdičkové hodnotenie, s jednými z najlepších výsledkov v kategórii. Toto hodnotenie je platné aj podľa prísnejších pravidiel pre rok 2013. Okrem vyspelej konštrukcie vsádza Leon aj na veľmi dobrú bezpečnostnú výbavu, v ktorej je štandardom hneď sedem airbagov (dva čelné, bočné, hlavové a tiež kolenný airbag). 

Praktickosť

Platforma MQB dodáva vozidlám, ktoré ju používajú, aj veľmi dobrú priestornosť. V Leone tretej generácie sa teda posádka určite nebude tiesniť, cestujúci si tu budú užívať veľmi dobrého pohodlie. Batožinový priestor má solídny objem 380 litrov.

Komfort

Priestorná kabína s veľmi kvalitným spracovaním, už od základných modelov veľmi dobrá výbava, a podvozok, ktorý je síce tuhší, ale dostatočne komfortný. Keď k tomu pridáme ešte dobré odhlučnenie, máme tu celkovo veľmi kultivované vozidlo nižšej strednej triedy.

Prevádzkové náklady

Ako moderné vozidlo s úspornými pohonnými jednotkami je Seat Leon prevádzkovo celkom nenáročný automobil. Dá sa predpokladať, že mladé jazdenky nebudú vyžadovať inú ako pravidelnú starostlivosť, spoľahlivosť auta by mala byť na veľmi dobrej úrovni. Servis navyše nebude celkovo príliš drahý.

Seat Leon

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií