OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Škoda Fabia II (2007–2014)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Úsporné turbodiesely

Široká servisná sieť

Priestranné kombi

Spolehlivost

O vozidle

Oproti prvej generácii sa Škoda Fabia druhej generácie nezdá byť ktovieaký krok vpred. Svoj vplyv na to má vlastne len mierne vylepšená technika a vcelku kontroverzný dizajn. Na ten si síce zákazníci časom zvykli, ale za kráľovnú krásy rozhodne druhú Fabiu vyhlásiť nemôžeme. Rozpaky budí napríklad úzka, ale celkom vysoká stavba vozidla. Druhá Fabia je o niečo užšia, čo sa prejavuje v interiéri predovšetkým v oblasti lakťov, kde k sebe majú nezvyčajne blízko aj vodič a spolujazdec, dozadu sa tri osoby posadia len so sebazaprením. Vplyv má úzka a vysoká stavba aj na jazdné vlastnosti, druhá Fabia si už totiž nie je tak istá. Technika podvozku sa pritom v podstate nezmenila. Aspoň interiér vozidla pôsobí útulnejším dojmom a to aj vďaka prepracovanejšej palubnej doske a ďalším detailom. Druhá Fabia je k dispozícii ako päťdverový hatchback alebo kombi.

Postupnou evolúciou prešli pohonnej jednotky. Opäť platí, že základom sú trojvalce, ktorým stále chýba určitá kultivovanosť. Modely HTP sú na trhu s ojazdenými vozidlami najbežnejšie a rad vodičov si od nich sľubuje hospodárnu prevádzku. V meste to tak pri rozumnom zaobchádzaní s plynovým pedálom naozaj byť môže, mimo neho opäť však spotreba výrazne stúpa. Istejšou voľbou je tak motor 1.4 16V, ktorý posilnil na slušných 63 kW. Netypickou motorizáciou je 1.6 16V s výkonom 77 kW, tá vie s Fabiou výrazne zacvičiť a do mestskej premávky je svojím ostrejším charakterom vcelku nevhodná. To paradoxne neplatí pre ostré prevedenie RS, ktoré má motor 1.4 TSI s výkonom 132 kW a dvojspojkovú prevodovku DSG. Práve tá vie v prípade potreby charakter auta umierniť. U vznetových motorov je opäť extrémne úsporným variantom trojvalec 1.4 TDI, avšak stále platí, že jeho prejav je veľmi nekultúrny a jeho hluk a vibrácie doslova prestupujú celým vozidlom. Lepšou voľbou je klasický 1.9 TDI, ktorý bol neskôr nahradený novším motorom 1.6 TDI, dokonca v dvoch výkonových verziách (66 a 77 kW). Je potrebné dávať si pozor na agregát 1.2 TSI, ktorý trpí konštrukčným kazom, v dôsledku ktorého môže dôjsť k fatálnemu preskočeniu reťazového rozvodu. Aj druhá Fabia sa inak radí k celkovo spoľahlivým vozidlám. Kuriozitou sú dve neobvyklé poruchy – časté lámanie držiakov plató kufra a predraté hadice klimatizácie, čo je konštrukčná chyba, k predratiu dochádza za bežnej prevádzky.

Výbava

Okrem možnosti získať vo vybraných modeloch dvojspojkovú prevodovku DSG neponúka Fabia II príliš veľa moderných prvkov výbavy. Opäť platí, že výbava väčšinou zodpovedá danej automobilovej triede a cene vozidla.

Design

Fabia druhej generácie nie je príliš pekný automobil, vysoká stavba aj rozmanito tvarované predné svetlomety nepôsobia príliš vyvážene. Navyše je auto úzke, čo tiež nepridáva na celkovom dojme. Na dizajn si pochopiteľne zákazníci zvykli, ale vzhľad vozidla prispieva k celkovému dojmu, že Fabia II nie je oveľa modernejšia než jej predchodkyňa. 

Spotreba

Aj do druhej Fabie sa montujú úsporné pohonnej jednotky, vzhľadom k cenovej politike automobilky však vo väčšine prípadov narazíme medzi ojazdenými vozidlami na agregáty 1.2 HTP, ktoré môžu byť úsporné len pri mestskej prevádzke a kratšom prímestskom dochádzaní. Istotou z hľadiska spotreby sú vznetové verzie, ktoré nájdeme častejšie u kombi prevedenia.

Jazdné vlastnosti

V oblasti jazdných vlastností nie je druhá Fabia oproti prvej generácii krokom vpred, ba naopak. Užšia a vyššia stavba vozidla sa prejavila na vyššej polohe ťažiska a teda celkovej menšej stabilite auta. Jazdné vlastnosti tak môžeme v danej triede zaradiť maximálne k priemeru.

Bezpečnosť

Ako už vyplýva z predchádzajúcich riadkov, nie je Fabia druhej generácie oproti tej prvej konštrukčne o mnoho ďalej. Navyše ešte pochádza z doby, kedy sa do malých automobilov mnoho pokročilých bezpečnostných prvkov nemontovalo, a to ani za príplatok. Na druhú stranu pokrok tu oproti predchádzajúcemu modelu je, okrem čelných airbagov má Fabia II aj tie bočné. V testoch Euro NCAP získal automobil v roku 2007 štvorhviezdičkové hodnotenie.

Praktickosť

Úzky interiér znamená, že do druhej Fabie sa na zadnej lavici posadí trojica cestujúcich len veľmi ťažko. Inak je však auto praktické, interiér má vcelku odolnú konštrukciu, ponúka dostatok odkladacích priestorov a tiež rozmerný batožinový priestor. V prípade hatchbacku je k dispozícii 300 alebo 315 litrov (druhý údaj platí pre verziu bez rezervy len s lepiacim setom), kombi pojme veľmi slušných 480 alebo 505 litrov batožiny.

Komfort

Menej istý podvozok a úzka kabína v kombinácii s nemenne nekultivovanými trojvalcami znamenajú, že Fabia II rozhodne nie je majster komfortu. O niečo jazdne vyváženejší je kombík, ktorý má predsa len oproti krátkej verzii trochu plavnejší jazdný prejav.

Prevádzkové náklady

Menej istý podvozok a úzka kabína v kombinácii s nemenne nekultivovanými trojvalcami znamenajú, že Fabia II rozhodne nie je majster komfortu. O niečo jazdne vyváženejší je kombík, ktorý má predsa len oproti krátkej verzii trochu plavnejší jazdný prejav.

Škoda Fabia

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 24 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel