Prečo kúpiť |
---|
Isté jazdné vlastnosti Úsporné a moderné motory Praktickosť Široká servisná sieť Výborný pomer kvalita / úžitková hodnota |
O vozidle
Druhá generácia Škody Octavia sa predstavila na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2004. V súčasnosti patrí medzi vôbec najobľúbenejšie moderné vozy na našich cestách. Aby nie, kvalita oproti predchádzajúcej generácii ešte vzrástla, a ide o automobil s jedinečným pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Voz oproti prvej generácii zmohutnel, čo platí tak o vonkajšom vzhľade, ako o interiéri. Už je preč smútok po priestornosti, hoci stojí Octavia II opäť na podvozku VW Golf (tentoraz piatej generácie), konštruktéri sa s kratším rázvorom vysporiadali ďaleko lepšie, a nedostatkom miesta netrpia ani cestujúci na zadných sedadlách. Batožinový priestor mierne narástol na vynikajúce hodnoty 585 litrov pri liftbacku, a 605 pri kombi. Ďalšími kladmi interiéru sú množstvá odkladacích priestorov a výborná ergonómia. Počas svojho života bola druhá Octavia k dispozícii v dvoch prevedeniach. Od roku 2008 to bolo faceliftované prevedenie s novým výrazným dizajnom čelných svetlometov. Vzhľadom na rozdiely medzi modelmi popisujeme voz pred faceliftom v samostatnom texte.
Druhá Octavia tiež dostala podstatne modernejšiu techniku ako prvá generácia, prakticky všetky pohonné jednotky boli prepracované alebo nahradené. Navyše počas faceliftu došlo práve aj k zásadnej obmene ponuky pohonných jednotiek. Octavia sa v druhej generácii stala podstatne vyspelejším vozidlom, zákazníci si až na výnimky mohli do výbavy priobjednať všetky aktuálne technické novinky, ktoré koncern VW v danej triede ponúkal. Vyspeli tiež jazdné vlastnosti, podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou si nevadí ani drsnejšie zaobchádzanie.
Výbava
Druhá generácia Škody Octavia bola v predaji v ešte širšom počte verzií, a s ďaleko väčším množstvom prvkov štandardnej aj príplatkovej výbavy ako v prvej generácii. Za množstvo prvkov bolo treba priplácať, ale vzhľadom k šírke ponuky nie je problém zohnať dobre vybavené vozidlo. Modely po facelifte môžu byť často vybavené modernými dvojspojkovými prevodovkami DSG.
Design
Octavia druhej generácie je opäť nadčasový automobil, tentoraz s mohutnejším vzhľadom. Opäť platí, že vyváženejšie pôsobí karosárska varianta kombi, ktorá tentoraz dostala mierne sklonené zadné okno. Faceliftované prevedenie v roku 2008 dostalo trochu nezvyklé prevedenie čelných svetlometov, ktoré sú výrazne pretiahnuté do bokov blatníkov, takže trochu vybočujú z bežného dizajnu škodoviek. Hoci môže toto riešenie pôsobiť kontroverzne, vzhľadom k rozšíreniu tejto verzie si verejnosť na vzhľad rýchlo zvykla.
Spotreba
Spotreba motorov je vo väčšine prípadov kladom druhej Octavie. Vozidlá po facelifte vynechali z ponuky smädnejšie motory, a tak v podstate spotreba väčšinou zodpovedá deklarovaným výkonom. Najúspornejšie sú turbodiesely 1,9 TDI a tiež nový 1,6 TDI, ktorý možno zohnať aj vo veľmi úspornej variante GreenLine. Klasickou voľbou z rozumu je pôvodná zážihová 1,6 MPI, ktorá má tiež priaznivú spotrebu paliva. Zle si nevedú ani jednotky TSI, ich spotreba však výraznejšie rastie s nárokmi na dynamiku jazdy.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti zaznamenali oproti prvej generácii zásadný pokrok, môže za to nielen celkovo modernejší podvozok, ale predovšetkým štandardná viacprvková zadná náprava. S autom si môžete dovoliť až nečakane veľa, kvality podvozku ďaleko prekonávajú bežné zameranie auta, a naplno ich odhalí až výkonná verzia RS, ktorá bola k dispozícii tak v prevedení s benzínovým motorom, ako s turbodieselom 2,0 TDI 125 kW.
Bezpečnosť
Druhá Škoda Octavia patrí v podstate stále medzi technicky aktuálne autá, ktoré spĺňajú dnešné najnáročnejšie bezpečnostné štandardy, a požiadavky. V nárazových testoch Euro NCAP získala druhá Octavia solídne štvorhviezdičkové hodnotenie, ktoré v podstate platí dodnes. K bezpečnosti prispieva nielen široká bezpečnostná výbava obsahujúca v základe čelné a bočné airbagy, ale aj celkovo robustná konštrukcia.
Praktickosť
Ešte väčší batožinový priestor než v predchádzajúcej generácii je v Octavii II doplnený predovšetkým podstatne priestornejším interiérom s množstvom odkladacích miest. Druhá Octavia je tak doslova etalónom praktickosti, a ideálnym rodinným vozidlom, v ktorom je pohodlné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti.
Komfort
Podstatne priestornejší interiér ako v prvej generácii, znamená výrazne zvýšené pohodlie cestujúcich. Tí sú navyše rozmaznávaní lepšou výbavou, a celkovo lepšie prepracovaným interiérom. Naladenie podvozku je síce tvrdšie, avšak povestné slovenské cesty zvláda Octavia filtrovať veľmi dobre, a bez nežiadúcich hlukových prejavov. Niekomu však pri dlhých cestách nemusia vyhovovať tradične tvrdšie sedáky.
Prevádzkové náklady
Octavia druhej generácie patrí k najrozšírenejším autám na našich cestách, preto neprekvapí tak široká servisná sieť, ako aj ľahká dostupnosť náhradných dielov, a to tak originálnych, ako z druhovýroby. Nízka spotreba motorov, a celková vysoká trvanlivosť Octavie z nej robia prevádzkovo relatívne nenáročný automobil.