Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Obrovský batožinový priestor Kvalitné spracovanie Jazdný komfort Praktický kufor sedanu (Twindoor) Dobrá výbava |
O vozidle
Druhá generácia Škody Superb sa na trhu objavila v roku 2008 a v podstate vo všetkom nadväzuje na predchádzajúcu generáciu. Opäť ide o auto strednej triedy, ktoré sa snaží trochu prerastať do vyššej strednej triedy, s rastúcimi rozmermi vozov sa mu to však darí stále menej. Navyše opäť menšia šírka interiéru ho jasne posiela do triedy strednej, kde patrí v tejto oblasti k najmenším autám. Vynahrádza to však doslova nadbytok miesta v pozdĺžnom smere. Na zadných sedadlách je ho toľko, koľko neponúkajú ani mnohé veľké, päťmetrové limuzíny, Superb je v tomto smere naozaj neprekonateľný. Na druhú stranu vpredu sa v podstate priestorovo nelíši od Octavie, čo však nie je dôvod na kritiku. Vodiči sa pri ohliadnutí dozadu naskytne naozaj nezvyčajný pohľad na predlhý interiér za ním. Superb je tak trochu jazvečík. Tak sedan, ako aj kombi majú ohromný batožinový priestor, sedan má naviac jednu veľmi praktickú fintu, ktorá jeho využiteľnosť posúva o mnoho ďalej. Vývojári Škody totiž vymysleli špeciálne uchytenie a otváranie veka. To sa nazýva Twindoor a užívateľ si môže vybrať, či chce vyklopiť iba klasicky veko batožinového priestoru, alebo vyklopiť veko aj so zadným sklom. Pre rýchly prístup postačí prvý variant, v prípade potreby skladať do kufra rozmernejší náklad je ideálna druhá možnosť. Vráťme sa ešte k interiéru – opäť tu nájdeme pohodlné sedadlá a Superb sa chváli aj kvalitným spracovaním a hodnotnými materiálmi. Auto má tiež veľmi dobrú výbavu a nezriedka sa tu stretneme s veľmi nadštandardnými prvkami. Superb totiž častejšie ako iné vozidlá rovnakého segmentu plní aj určitú úlohu reprezentatívneho vozidla, takže výbava je väčšinou oproti súperom bohatšia.
Pochvalu si zaslúži tiež vonkajší dizajn Superbu. Auto pôsobí celkom neobvyklým a originálnym dojmom, je pritom elegantné a pôsobí celkom luxusne. Vizuálne ihneď zaujme veľmi dlhý rozvor, a teda nezvyčajne veľká plocha medzi kolesami, ktorej dominujú veľké dvere. Osobitnú pochvalu si zaslúži kombi, ktoré pôsobí naozaj až majestátnym dojmom. Z hľadiska techniky sa Superb oproti prvej generácii výrazne zmenil. Používa totiž rovnakú podlahovú plošinu ako druhá Octavia – teda platformu Volkswagenu Golf. Podvozok je však patrične natiahnutý. Nová technika v druhej generácii prináša možnosť získať Superb vo verzii s pohonom všetkých kolies a tiež s vyspelými automatickými dvojspojkovými prevodovkami DSG.
Výbava
Oproti konkurentom ponúka Škoda Superb väčšinou bohatšiu štandardnú výbavu. O siedmich airbagoch bola už reč, samozrejmosťou je elektrická výbava vrátane elektricky ovládaných a vyhrievaných spätných zrkadiel. Nechýba ani automatická klimatizácia s klimatizovanou priehradkou u spolujazdca, centrálne zamykanie a ďalšie vymoženosti. Verzie s vyššími úrovňami výbavy môžu mať aj ďalšie komfortné vymoženosti ako tempomat, dažďový senzor a ďalšie.
Design
Vzhľad Škody Superb je v danej kategórii vcelku originálny, automobil pritom zostáva dostatočne elegantný, a pôsobí dokonca aj reprezentatívne. Veľmi podarené je tiež kombi, ktorej pôsobí luxusne a dynamicky zároveň a až prekvapivo dobre maskuje veľkú hmotnosť vozidla.
Spotreba
Škoda Superb sa na trhu ojazdených vozidiel vyskytuje v drvivej väčšine v prevedení s dieselovými motormi. U nich je síce potrebné dávať trochu pozor na časté vysokej nájazdy, pravda rozhodne vás nebude trápiť ich spotreba. Tá je priaznivá aj vo verziách s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.
Jazdné vlastnosti
Aj napriek podvozku, ktorý pochádza z vozu o nižšiu kategóriu (a je natiahnutý na dĺžku blízku vyššej kategórii) sú jazdné vlastnosti Superbu stále veľmi dobré. Ukážková je smerová stabilita, do zákrut sa už dlhé auto vrhá s menšou ochotou, avšak vykružuje ich iste a správanie je čitateľné. Na nerovnostiach sa však môže vozidlo trochu natriasať.
Bezpečnosť
Nárazovými testami Euro NCAP prešla Škoda Superb druhej generácie hneď dvakrát. Tak v roku 2008ako aj pri opakovanom teste v roku 2009 získal Superb plný počet piatich hviezdičiek. Podieľa sa na tom výrazne vylepšená konštrukcia a tiež bohatá bezpečnostná výbava, v ktorej nechýba od základu sedem airbagov.
Praktickosť
Škoda Superb je jedným z vôbec najpriestornejších a najpraktickejších automobilov strednej triedy. Stráca len vo vnútornej šírke interiéru, čo môže vadiť prípadnej trojici cestujúcich vzadu. V pozdĺžnom smere však nemá konkurenciu a aj batožinový priestor je doslova obrovský. Sedan, ktorý má navyše praktické otváranie veka Twindoor, pojme 595 litrov nákladu, kombík potom uvezie dokonca 633 litrov.
Komfort
Veľmi pohodlné sedadlá, priestorný a vzdušný interiér s výborným spracovaním aj kvalitnými použitými materiálmi, to sú výrazné prednosti Superbu. Samotný jazdný komfort je daný mäkším naladením podvozku, čo spôsobuje trochu výraznejšie náklony v zákrutách. Druhý Superb sa však trochu nechá rozhodiť sériou priečnych nerovností, ktoré potom posádka ľahko pocíti. Platí to predovšetkým pre vozidlá vybavené veľkými ráfikmi.
Prevádzkové náklady
Aj druhý Superb patrí medzi celkom spoľahlivé automobily, vzhľadom k rozsiahlej servisnej sieti a vcelku štandardným používaným komponentom tiež nebude jeho servis finančne výrazne náročný. Opäť platí, že sa náklady v podstate nelíšia od Octavie, oproti nej aj spotreba paliva stúpa len minimálne.