Prečo kúpiť |
---|
Pohon všetkých kolies Výborný vnútorný priestor Spoľahlivosť Silné motory Dobré jazdné vlastnosti Dobrá výbava |
O vozidle
Okrem pohonu všetkých kolies sú pre Subaru úplne typické tiež ploché motory Boxer. Tými je samozrejme Legacy vybavené a na výber je vcelku široká ponuka jednotiek. Základom je dvojlitrový motor, ktorý má výkon 110 kW, v roku 2006 bola táto jednotka modernizovaná a dostala výkon 121 kW. Vzhľadom k veľkosti vozidla a pohonu všetkých kolies prekvapí u tohto dostatočne silného agregátu aj vcelku priaznivá spotreba paliva. Ďalší výkonový stupeň predstavuje štvorvalec 2,5 litra s výkonom 127 kW. Najsilnejšia alternatíva je trojlitrový šesťvalec Boxer s výkonom 180 kW, ktorý sa vyznačuje nebývalo zamatovým chodom a ohromnou silou, jeho spotreba je však pochopiteľne dosť vysoká. Diesel môžeme pod kapotou Legacy nájsť jediný a Subaru jeho uvedenie trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku štandardný výkon 110 kW, vzhľadom ku koncepcii s protiľahlými piestami je však neobyčajne kultivovaný a krútiaci. S Legacy si hravo poradí a pritom spotreba zostáva vo veľmi príjemných medziach.
Výbava
Subaru Legacy má od základných prevedení veľmi dobrú výbavu. V štvrtej generácii nájdeme v štandarde napríklad automatickú duálnu klimatizáciu, elektricky vyhrievané a sklopné zrkadlá, tempomat a ďalšie komfortné prvky. Vyššie výbavy potom pridávajú ďalšie lákavé prvky naviac a na trhu bývajú vcelku dobre zastúpené.
Design
Vzhľad Subaru Legacy je veľmi svojský a originálny. Auto patrí síce medzi konzervatívnejších zástupcov svojej triedy, ale tvary nepôsobia fádne a sú nadčasové. Kombi aj sedan pôsobia veľmi vyváženým dojmom a majú pekne pretiahnuté pozdĺžne linky.
Spotreba
Subaru Legacy má tradičný permanentný pohon všetkých kolies a automobil má kvôli tomu trochu vyššiu spotrebu paliva než súperi s náhonom iba jednej nápravy. V rámci štvorkoliek je však spotreba veľmi dobrá a prekvapí aj u benzínových motorov. Výnimkou je však benzínový šesťvalec 3,0 litra s vysokým výkonom, ktorý sa v konzumácii paliva však nedokáže príliš krotiť.
Jazdné vlastnosti
Vzhľadom k pohonu všetkých kolies a vyváženému naladeniu podvozku má Subaru Legacy jedny z najlepších jazdných vlastností v triede. Jediné záludnosti čakajú na vodiča v prípade náhlej zmeny charakteru povrchu, čo však platí aj pre vozidlá s pohonom jednej nápravy. Inak je istota držania stopy a stabilita vozidla neobyčajná. Podpisujú sa na tom práve aj ležaté motory Boxer, ktoré sa podieľajú na znížení ťažiska.
Bezpečnosť
Štvrtá generácia Subaru Legacy nikdy neprešla nárazovými skúškami Euro NCAP. Vzhľadom k robustnej konštrukcii, dobrej bezpečnostnej výbave a skvelému pohonu všetkých kolies je však úroveň bezpečia naozaj vysoká.
Praktickosť
Subaru Legacy štvrtej generácie nemá ani vo verzii sedan ani kombi najväčší batožinový priestor v triede. Hodnoty 433 a 459 litrov sú skôr podpriemerné, ale môžu byť dostatočné. Dôležitý je však dostatok miesta v interiéri, kde posádka rozhodne nebude strádať. Špecialitou niektorých modelov môže byť redukčná prevodovka, ktorá je u bežných osobných kombi naozaj nezvyčajnou záležitosťou.
Komfort
Legacy ponúka okrem veľmi dobrých jazdných vlastností aj solídny jazdný komfort. Je to dané nielen dobrou schopnosťou filtrovať nerovnosti, ale aj kultivovanými a tichými motormi a solídnym odhlučnením. Interiér ponúka dostatok miesta a posádka sa tu bude cítiť pohodlne aj vďaka skvelým sedadlám.
Prevádzkové náklady
Vozy Subaru tradične patria medzi veľmi spoľahlivé a Legacy je toho dôkazom. Je to dané väčšinou preverenou a trvanlivou technikou, výnimku pravda môže tvoriť nový vznetový motor, na ktorý nebola z počiatku dostatočne dimenzovaná spojka. Preto je dobré sa na jej stav zamerať. Spotreba paliva je trochu vyššia ako u bežných vozidiel, avšak väčšinou nijako zásadne vysoká.