O vozidle
Suzuki Grand Vitara patrí k tradičným zástupcom kategórie kompaktných terénnych vozidiel. Aj keď sú v pomenovaní radu Vitara často zmätky, druhá generácia vyrábaná od roku 1998 si označenie Grand vyslúžila pre nárast svojich rozmerov oproti prvej generácii. Stále však ide o príjemne kompaktné a obratné auto, ktoré nemôžeme jednoducho zaradiť do prostého segmentu kompaktných SUV. Nie je to ani pravoverný off-road, na to mu ešte niektoré prvky a schopnosti v teréne chýbajú, ale rozhodne toho Grand Vitara zvládne v ťažkých podmienkach viac ako moderné skôr na krásu stavané SUV. Dôkazom toho, že auto stojí na pomedzí tried je štandardný pohon zadných kolies s možnosťou (aj za jazdy) priradiť predný pohon. Auto je vybavené aj redukčnou prevodovkou a podvozok má za základ tuhý rebrinový rám. Ďalšia terénna vizitka je náhradné koleso umiestnené na piatych dverách. Majitelia si tiež mohli priplatiť za ďalšiu „zdrsňujúcu“ kôru vozidla, ako napríklad ochranný plát pod motorom, bočné stúpačky alebo rám pred chladičom. Závierka diferenciálu však chýba aj v príplatkových možnostiach. Na dnešné pomery relatívne krátka päťdverová Grand Vitara (zohnať sa občas dá aj vzácnejšie trojdverové prevedenie) príjemne prekvapí ponukou vnútorného priestoru. Miesta je dosť vpredu aj vzadu a to aj nad hlavou. Trochu pozadu zostáva batožinový priestor, ktorý má objem iba 277 litrov.
Japonské automobilky sú predovšetkým u starších modelov známe tým, že neponúkali príliš veľa verzií. Guľatá Grand Vitara druhej generácie sa u nás dala kúpiť s motormi 2,0 a V6 2,5 litra - benzín tankovali obe verzie, motor bol k dispozícii len v nižšom objeme. Trojdverová verzia mohla mať aj tisícšesťstovku s výkonom 78 kW. Ak hľadáte úsporné auto, postaršia Vitara nebude tou ideálnou voľbou takmer v žiadnom prípade. Dvojlitrový turbodiesel síce dokáže jazdiť so solídnou spotrebou (aj v teréne do 10 litrov), avšak jeho dynamické schopnosti veľmi zaostávajú za dnešnými očakávaniami. Výkon 64 kW a predovšetkým krútiaci moment len 216 Nm naozaj veľa dynamiky neprinesú. Oveľa vhodnejšie, avšak aj vzácnejšie, je novšie prevedenie s výkonom 80 kW. Benzínové agregáty sú na tom s výkonom lepšie, 94 ani 106 kW napokon neohromia, navyše spotreba je v oboch prípadoch vyššia.
Výbava
Pri výbere jazdenej Grand Vitary je dobré pátrať po konkrétnej výbave vozidla. V základe totiž nebola vôbec bohatá, chýbal napríklad aj taký samozrejmý prvok ako ABS. Aj preto sú na trhu ojazdených áut celkom bežné aj šesťvalcové verzie, ktorých výbava bola v základe predsa len o niečo bohatšia.
Design
Suzuki Grand Vitara druhej generácie nepatrí ku ktovieako vzhľadovo vydareným automobilom, na druhej strane vzhľad viacmenej zodpovedá danej kategórii a dobe vzniku. Tá už sa dá na estetike karosérie trochu poznať. To isté platí pre interiér, ktorý tiež rozhodne nepôsobí moderne.
Spotreba
Suzuki Grand Vitara druhej generácie má pod kapotou veľmi obmedzenú paletu motorov a žiadny z nich nemôžeme označiť za vyložene úsporný. Na trhu s ojazdenými autami nie je vzácnosťou žiaden z motorov (2.0 turbodiesel, 2,0 a 2,6 benzín), čo ukazuje na to, že spotreba v čase kúpy auta nehrala takú úlohu ako dnes.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Vitary zodpovedajú zameraniu auta a do klasických osobákov majú ďaleko. Štandardne poháňaná zadná náprava má pri menšom zaťažení tendenciu odskakovať a vodič sa tak s riadením môže trochu biť. Aj tak ale nie je správanie na ceste nijako zákerné. Ani v teréne nepatrí Vitara k špičke, ale rozhodne toho zvládne viac než mnohí konkurenti.
Bezpečnosť
V roku 2002 si Grand Vitara odniesla z nárazových testov Euro NCAP len trojicu hviezdičiek. Na dnešnú dobu má auto nie príliš dobrú bezpečnostnú výbavu a aj konštrukcia je už trochu zastaralá. Na druhej strane dobrý rozhľad a prehľad o aute aj priraditeľný pohon všetkých kolies bezpečnosť vylepšujú, Vitara exceluje najmä za zlých poveternostných podmienok.
Praktickosť
Guľatá karoséria Grand Vitary je prekvapivo priestranná. Na predných aj zadných sedadlách sa nebudú tiesniť ani naozaj veľmi vysokí cestujúci. Je to pochopiteľne dané vysokou stavbou vozidla, ale pri malých rozmeroch auta, ktoré mimochodom výrazne uľahčujú parkovanie, je priestornosť prekvapivá. Je to možno trochu na úkor batožinového priestoru, 277 litrov nie je veľa.
Komfort
Guľatá karoséria Grand Vitary je prekvapivo priestranná. Na predných aj zadných sedadlách sa nebudú tiesniť ani naozaj veľmi vysokí cestujúci. Je to pochopiteľne dané vysokou stavbou vozidla, ale pri malých rozmeroch auta, ktoré mimochodom výrazne uľahčujú parkovanie, je priestornosť prekvapivá. Je to možno trochu na úkor batožinového priestoru, 277 litrov nie je veľa.
Prevádzkové náklady
Grand Vitara síce nepatrí medzi najúspornejšie vozidlá, napokon prevádzkové náklady celkovo nemusia byť príliš vysoké. Je to totiž vcelku robustný a spoľahlivý automobil, takže výdavky na opravy väčšinou budú predvídateľné.