Prečo kúpiť |
---|
Spoľahlivosť K dispozícii aj s pohonom všetkých kolies Solídny vnútorný priestor Dobrý jazdný komfort |
O vozidle
Suzuki Ignis nie je na našich cestách úplne obvyklým vozidlom, a obzvlášť to platí pre jeho prvú generáciu, ktorá sa v Európe ponúkala krátko v rokoch 2000–2003. Ignis je dosť netradičným vozidlom segmentu tých najmenších áut. Má totiž zvýšenú stavbu karosérie a tiež vyššiu svetlú výšku, v podstate ho možno považovať za miniatúrne SUV. Štandardne sa vozidlo dodávalo s pohonom prednej nápravy, avšak zohnať je možné aj modely s pohonom všetkých kolies. Z tohto hľadiska má prvý Ignis len minimum súperov, v danej kategórii môže byť rovnako vybavený ako podstatne novší Fiat Panda, ktorý sa predával až súbežne s druhou generáciou Ignisu. Na druhú stranu sa sluší podotknúť, že štvorkolky Ignis na trhu ojazdených vozidiel nie sú príliš obvyklé – tvorili menšiu časť predajov a ich majitelia sa nenáročného a vcelku spoľahlivého automobilu veľmi často nezbavujú. Aj v štandardnej verzii však Suzuki Ignis príjemne prekvapí – a to ponukou vnútorného priestoru. Vyššia stavba karosérie znamená, že cestujúci tu môžu sedieť viac vzpriamene, a pritom majú stále dostatok miesta nad hlavou, aj pred kolenami je potom situácia veľmi dobrá. Trochu to však odnáša batožinový priestor, ktorý štandardne pojme iba 214 litrov nákladu. Operadlá zadných sedadiel sú však polohovateľné, takže možno priestor mierne zväčšiť za cenu menšieho pohodlia vzadu. Sklopením operadiel potom získate priestor s objemom solídnych 1120 litrov. Vzhľadom k dĺžke 3,7 metra však celkové prepravné schopnosti Ignis naozaj prekvapia.
O pohon sa starajú zážihové motory s objemom 1,3 a 1,5 litra. Aj základný agregát 1,3 16 V má solídny výkon 61 kW, ktorý dodáva autu prekvapivo dobrú dynamiku. Spotreba paliva je vcelku adekvátna. Silnejším motorom je 1,5 16V, ktorý sa dodával v dvoch výkonových variantoch. Základná s výkonom 65 kW neoslní, avšak silnejší variant s výkonom 81 kW je na tom podstatne lepšie. Nie je však príliš obvyklou motorizáciou.
Výbava
Hoci Ignis nepatrí k najlacnejším autám svojej kategórie, výbava býva skôr základná. Z tej bezpečnostnej je tu dvojica airbagov, z komfortnej napríklad centrálne zamykanie a vcelku obvyklým prvkom je tiež klimatizácia.
Design
Suzuki Ignis prvej generácie je na prvý pohľad trochu netradičným malým vozidlom. Auto má zvýšený podvozok a celkovo vyššiu stavbu karosérie. Vzhľad je celkom obyčajný a ničím výrazne neprekvapí, aj napriek svojej netradičnej konštrukcii je Ignis skôr konzervatívnejším vozom.
Spotreba
Už základná motorizácia pre Ignis je dosť silná, pri tomto modeli výrobcovi nešlo o to vyrobiť čo najúspornejšie mestské vozidlo. Ide skôr o univerzálne auto do prímestských oblastí. V rámci svojej výkonovej triedy sú motory vcelku úsporné, avšak samozrejme pre mestskú prevádzku nájdeme aj úspornejšie autá.
Jazdné vlastnosti
Aj napriek svojej vyššej stavbe má Suzuki Ignis vcelku dobré jazdné vlastnosti. V zákrutách sa príliš nenakláňa, vedenie stopy je celkom dobré, a správanie auta dobre čitateľné. Varianty s pohonom všetkých kolies sa vyznačujú naozaj dobrou stabilitou na takmer akomkoľvek povrchu.
Bezpečnosť
Suzuki Ignis nikdy nárazovými testami Euro NCAP neprešlo, avšak aj tak môžeme predpokladať, že bezpečnosť vozidla bude vcelku základná. Vo výbave nájdeme len dvojicu airbagov a ďalšie základné prvky. Malá karosérie s minimom deformačných zón veľkú ochranu neponúkne.
Praktickosť
Na svoju kategóriu je Ignis naozaj praktickým automobilom. Zvýšená stavba karosérie prináša dostatok vnútorného priestoru pre posádku, cestujúci vpredu ani vzadu rozhodne netrpia nedostatkom miesta. Trochu horšie je na tom však batožinový priestor, ktorý s objemom 214 litrov nijako nevybočuje zo svojej triedy.
Komfort
Jazdný komfort v Ignis je prekvapivo solídny. Podvozok je komfortne naladený, napriek tomu nie sú náklony v zákrutách prehnané. Posádka má vwo vnútri vozidla dostatok miesta a celkovo prekvapí aj dobrá úroveň odhlučnenia tohto minivozidla.
Prevádzkové náklady
Ignis je vcelku jednoduchý a robustný automobil so solídnou spoľahlivosťou. Silnejšie motory a menej častý výskyt vozidla však znamenajú mierne zvýšené prevádzkové náklady oproti obvyklejším vozidlám najmenšej kategórie.