Prečo kúpiť |
---|
Spoľahlivosť K dispozícii aj s pohonom všetkých kolies Solídny vnútorný priestor Dobrý jazdný komfort Silné motory |
O vozidle
V roku 2003 sa začala predávať druhá generácia Suzuki Ignis, ktorá od tej prvej zdedila trochu netradičnú koncepciu. V rámci triedy malých áut má prekvapivo vysokú karosériu a svetlú výšku. Je to v podstate také miniatúrne SUV, najmenšie zo všetkých na trhu. Konkurentov nemá Ignis veľa, obzvlášť keď vezmeme do úvahy fakt, že je opäť k zohnaniu aj vo variante s pohonom všetkých kolies. V tomto ohľade je jej súperom snáď len Fiat Panda s rovnakými možnosťami a rozmermi, alebo tiež väčšia Dacia Sandero Stepway, ktorá má však poháňané len predné kolesá. Ignis znovu ponúka prekvapivo solídny priestor pre posádku, a to práve vďaka vysokej stavbe karosérie. Na zadných sedadlách síce nie je prebytok miesta pre kolená, ale aj dospelí cestujúci sa sem vcelku bez problémov usadia. Opäť platí, že batožinový priestor je výrazne menší ako pri trochu rozmernejších konkurentoch, jeho 236 litrov je na prepravu väčšieho množstva batožiny dosť málo. Avšak vďaka sklopným sedadlám sa Ignis môže premeniť aj v priestorný prepravník s veľmi solídnou celkovou kapacitou 1100 litrov. Interiér neprekvapia kvalitou použitých materiálov alebo spracovaním, Ignis ako taký je však veľmi trvanlivý automobil s vysokou mierou spoľahlivosti.
Jazdné vlastnosti sú celkom solídne, avšak auto neposkytuje príliš mnoho jazdného komfortu. Odpruženie je tentoraz tuhšie, čo síce eliminuje náklony v zákrutách, ale znamená to trochu väčšie poskakovanie na nerovnostiach, ktorých filtrácia nie je na príliš dobrej úrovni.
Výbava
Ani druhý Ignis nebol práve lacný automobil svojej triedy. Aj napriek tomu nie je možné počítať s príliš dobrou výbavou, celá rada vozidiel na trhu nemá ani klimatizáciu, na druhú stranu zohnať vozidlo s ňou, tiež nie je príliš zložité. Viac zaujímavých prvkov však očakávať nemožno, dalšia výbava sa pohybuje v štandardných medziach triedy.
Design
Asi najvýraznejším pokrokom druhej generácie Ignis oproti tej prvej je elegantnejší a nápaditejší vzhľad. Auto opäť patrí skôr k tým konzervatívnejším, a aj napriek svojej netypickej stavbe nie je nijako výrazne nápadné, ale predsa len je tu vidieť snaha o lepšiu estetiku. To platí aj pre interiér, kde však vládnu menej kvalitné materiály s obyčajnejším spracovaním.
Spotreba
Druhá generácia Ignis sa oproti tej prvej principiálne veľmi nezmenila. Vzhľadom k silnejším motorom je to skôr vozidlo pre prímestskú než vyslovene mestskú prevádzku, v kombinovanom režime je Ignis zďaleka najúspornejší. Veľmi úsporná je turbobodieselová varianta, ktorá však nie je príliš obvyklým artiklom.
Jazdné vlastnosti
Aj druhá generácia Ignis si zachovala dobré jazdné vlastnosti, platí to predovšetkým pre modely s pohonom všetkých kolies, ktoré sa vyznačujú výbornou trakciou a stabilitou na akomkoľvek povrchu. V zákrutách auto celkom dobre drží stopu a príliš sa nenakláňa, to je vykúpené poskakovaním na nerovnostiach.
Bezpečnosť
Ani druhý Ignis nikdy neprešiel nárazovými testami organizácie Euro NCAP. Bezpečnostná výbava auta aj konštrukcia sa predsa len oproti predchádzajúcej generácii vylepšili, pri modeloch s pohonom všetkých kolies môžeme tiež ku kladom pripočítať väčšiu stabilitu a istotu za premenlivých podmienok. Aj tak však bude ochrana cestujúcich skôr len priemerná.
Praktickosť
Mierne väčší Ignis druhej generácie prináša veľmi podobný vnútorný priestor pre cestujúcich. Samozrejme skôr pre štyroch, piaty pasažier by sa vzadu cítil stiesnene. Batožinový priestor povyrástol na 236 litrov, čo je však stále celkom málo. Po sklopení sedadiel je však kapacita solídna, Ignis prevezie celkom 1100 litrov nákladu.
Komfort
Druhý Ignis nezdedil po svojom predchodcovi príliš mnoho komfortu. Môže za to fakt, že podvozok bol pritvrdení, a teraz je auto nervóznejšie aj trochu horšie filtruje nerovnosti. Ani interiér celkovú náladu príliš nevylepší, materiály sú lacnejšie a spracovanie má do príkladného tiež ďaleko.
Prevádzkové náklady
Ignis je vcelku jednoduchý a robustný automobil so solídnou spoľahlivosťou. Silnejšie motory a menej častý výskyt vozidla však znamenajú mierne zvýšené prevádzkové náklady oproti bežnejším vozidlám najmenšej kategórie.