O vozidle
Suzuki Swift nebývalo vždy tým sympatickým dynamickým autom, ktoré poznáme od roku 2004. Staršia verzia, teda jeho druhá generácia, ktorá sa vyrábala v rokoch 1988–2004, je v mnohom dosť iná, napokon dlhý aktívny vek modelu o tom celkom jasne vypovedá. Verzia, ktorá sa vyrábala v rokoch 2000–2004, je poslednou inováciou druhej generácie Swiftu, ktorý už od roku 1992 pre európsky trh schádzal z pásov výrobnej linky v Maďarsku. Vozy z roku 2000 by tak už nemali trpieť detskými chorobami, ktoré sa objavovali pri nábehu výroby v ostrihomskom závode. Ani tak však nebude Swift druhej generácie žiadnym technickým skvostom, jeho pôvod v roku 1988 je na voze veľmi poznať. A to napríklad už na dizajne exteriéru aj interiéru. Okrem trojdverového a päťdverového hatchbacku možno Swift zohnať aj ako sedan. Veľmi výnimočne narazíte aj na kabriolet. Zaujímavosťou je, že päťdverové prevedenie je mierne dlhšie, a tak je vzadu viac miesta, rovnaký základ používa aj sedan. Vzhľad vozidla je jednoduchý, možno až príliš, a vek je dosť poznať. Swift je tak predovšetkým jednoduchým a účelným vozidlom s nízkou cenou, a prevádzkovými nákladmi. Pri starších autách je však dobré dať si pozor na koróziu, a tiež preveriť elektroinštaláciu, ktorá sa môže stať zdrojom občasných ťažkostí.
Výbava
Výbava Swiftu druhej generácie je často naozaj len základná. To platí obzvlášť o tej bezpečnostnej, ale ani komfortné prvky tu nie sú príliš bežné. Napriek tomu možno naraziť na kusy vybavené klimatizáciou, a niektorými ďalšími drobnosťami.
Design
Vzhľad Suzuki Swift pochádza z konca osemdesiatych rokov, a na aute je to už dosť poznať. Rôzne modernizácie príliš nepomohli. Keď už nič iné, je Swift druhej generácie celkom nenápadné, a jednoduché auto, z ktorého vyžaruje účelnosť.
Spotreba
Swift vyrábaný od roku 2000 do roku 2004 sa predával iba s dvoma motormi. Základný litrový trojvalec s výkonom 39 kW, aj podstatne silnejšia tisíctristovka s výkonom 63 kW, sú príjemne úsporné. Môže za to predovšetkým nízka hmotnosť Swiftu.
Jazdné vlastnosti
Z hľadiska jazdných vlastností nie je starší Swift tiež žiadnym preborníkom, na druhú stranu ľahká a jednoduchá konštrukcia znamená, že auto sa správa predvídavo a celkom dobre reaguje na pokyny vodiča.
Bezpečnosť
Vzhľadom ku konštrukčnej starobe nepatrí druhá generácia Suzuki Swift ku zrovna najbezpečnejším automobilom. Nárazové testy Euro NCAP druhá generácia nikdy neabsolvovala, nie je však ťažké odvodiť, že by z nich nevyšla príliš dobre. V čase vzniku sa mohutné výstuhy nepoužívali, a ľahká karoséria je toho dôkazom. Aj bezpečnostná výbava je len minimálna, vozidlá často vôbec nemajú airbagy.
Praktickosť
Swift dokáže byť rozumne praktickým automobilom. A to predovšetkým v päťdverovej verzii, ktorá je mierne dlhšia ako trojdverová, a ponúka tak cestujúcim vzadu nielen lepšie nastupovanie, ale aj viac miesta. Batožinový priestor s objemom 225 litrov je však miniatúrny, a nepoteší horšom prístupom cez vysoko položený prah.
Komfort
Jazdný komfort Swiftu je len priemerný. Očakávať nemožno ktovieaké pohodlie v menšom interiéri, ktorý navyše často povrzává, ani odhlučnenie na úrovni moderných vozidiel. Odpruženie je však celkom komfortné, a s nerovnosťami sa pobije s gráciou.
Prevádzkové náklady
Starý Swift exceluje v disciplíne prevádzkových nákladov. Auto je spoľahlivé, a vyžaduje len minimálnu údržbu. Motory prakticky nepoznajú, čo je to spotreba oleja, a tak vydrží medzi výmenami bez jeho dolievania. Ich nízka spotreba tiež poteší.