OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Toyota Auris (2006–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrý vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Jazdný komfort

O vozidle

Toyota Auris nahradila v roku 2006 model Corolla. Technicky vzaté japonská automobilka dokonca Auris ako Corollu naďalej vníma, len meno sa zmenilo, aby svoju zvučnosťou lepšie zapadalo medzi ostatné modely značky (Yaris, Avensis). Pod označením Corolla sa tak v Európe naďalej predáva už len sedan. Auris stavia na tradíciách Corolly. Je to teda predovšetkým komfortné a veľmi kvalitné auto nižšej strednej triedy. Patrí medzi najspoľahlivejšie automobily na trhu vôbec. Chváli sa tiež priestorným interiérom s celkovo vyššou stavbou. Cestujúci tu tak majú dostatok miesta vo všetkých smeroch, interiér je navyše celkom dobre variabilný.Preto možno prekvapí, že základný objem batožinového priestoru je len 345 litrov, čo je skôr ľahko podpriemerná hodnota. Sklopením sedadiel ho však možno výrazne rozšíriť, po sklopení zájdu sedáky do podlahy a vznikne dlhá ložná plocha len s malým schodom. Operadlá zadných sedadiel možno tiež naklápať, čo zvyšuje pohodlie pre cestujúcich. Vonkajší dizajn auta nijako nenadchne, je dosť konzervatívny, a možno až nudný. Platí to aj pre vozidlá po facelifte, ku ktorému došlo v roku 2010. Zmeny sú skôr len kozmetické. Interiér je o poznanie elegantnejší, a pôsobí celkom hodnotným dojmom.

Z jazdného hľadiska je Auris pohodlným automobilom, ktorý neprekvapí ani nesklame jazdnými vlastnosťami. Tlmenie nerovností je veľmi dobré, náklon v zákrutách priemerný, a držanie stopy celkom dobré. Len nápravy na nerovnostiach trochu viac odskakujú, a riadenie na vrchol v triede ľahko ďaleko. Situácia ohľadom vedenie náprav je lepšia pri silnom turbodiesely, ktorý má viacprvkovú zadnú nápravu.

Pod kapotou nájdeme vcelku adekvátnu paletu motoroch. Základom sa najprv stal motor 1,4 VVT-i s výkonom 71 kW. Ten je dôstojným základom, ale pre dynamiku je potreba viac radiť, a prevádzka v otáčkach sa prejavuje zvýšenou spotrebou. To platí i pre jeho nástupcu, motor 1,33 Dual VVT-i so 74 kW. Tisícšesťstovka 1,6 VVT-i má výkon 91 kW, a poskytuje už podstatne dynamickejšie zvezenie, pritom spotreba je v praxi len mierne vyššia ako pri menších motoroch. Po facelifte bol motor nahradený typom 1,6 Valvematic s výkonom 97 kW. Aj tak je na diaľnici, a vo vyšších otáčkach spotreba trochu vyššia ako pri najlepších v triede. Najvýkonnejším benzínovým motorom je 1,8 VVT-i a neskôr Valvematic s výkonom 100 a 108 kW. Jeho dynamika nie je o veľa lepšia ako pri tisícšestovke, a spotreba rastie. Diesely reprezentuje predovšetkým základné prevedenie 1,4 D-4D s výkonom 66 kW, a veľmi nízkou spotrebou paliva. Dvojliter D4-D má výkon 93 kW, výrazne lepšiu dynamiku a o niečo vyššiu spotrebu. K dispozícii bol aj silnejší motor 2,2 D4-D so 130 kW, veľmi dobrou dynamikou, viacprvkovou zadnou nápravou, a stále lákavú spotrebou. Silnejšie turbodiesely však nie sú na trhu ojazdených vozidiel tak časté, zákazníkmi neboli toľko žiadané. Aj preto po facelifte z ponuky zmizlo najsilnejšie prevedenie. Vzácnosťou je tiež hybridné prevedenie HSD. To kombinuje zážihovú tisícosemstovku s Atkinsonovým cyklom, a dvojicu elektromotorov.

Výbava

Už základná výbava Aurisu je vcelku solídna. Nechýba tu klimatizácia, airbagy a diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládané predné okná ani vyhrievané zrkadlá. Vyššie výbavy môžu ponúknuť aj podstatne komfortnejšiu, a praktickejšiu výbavu a na trhu sa dajú vcelku ľahko nájsť.

Design

Dizajn je tým, čím Auris prvej generácie príliš nevyniká. Vzhľad vozidla je až príliš obyčajný, a nie príliš lákavý, určený predovšetkým konzervatívnym klientom, ktorí hľadajú pokiaľ možno nenápadný automobil. Situácia je lepšia v interiéri, ten pôsobí elegantne a komfortne.

Spotreba

Z hľadiska spotreby sú samozrejme najvýhodnejšie turbodiesely, tie sú však pri ojazdených Toyotách Auris v menšine. Obzvlášť silnejších motorov na trhu veľa nie je. Benzínové jednotky tak úsporné nie sú, a navyše ich spotreba rastie pri prevádzke na diaľnici.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Aurisu sú skôr ľahko nadpriemerné, na špičku triedy však rozhodne podvozok z hľadiska istoty nemá. Lepšia je situácia pri špičkovom turbodiesely, ktorý má viacprvkovú zadnú nápravu. Napokon ten je vzácny. Bežné prevedenia sa môžu prejavovať občasným odskakováním na nerovnostiach. 

Bezpečnosť

Z hľadiska bezpečnosti si Auris vedie veľmi dobre. V nárazových testoch Euro NCAP získala kompaktná Toyota v roku 2006, teda krátko po svojom uvedení na trh, plný počet piatich hviezdičiek. Podpisuje sa na tom aj solídna bezpečnostná výbava zahŕňajúca v základe štyri airbagy.

Praktickosť

Auris ponúka priestorný interiér, z tohto hľadiska patrí k najlepším v triede. Aj vzadu majú cestujúci dosť miesta nad hlavou, navyše si môžu ešte situáciu vylepšiť náklonom operadla. Batožinový priestor je ale mierne podpriemerný, pojme 345 litrov nákladu. Sklopením sedadiel však vznikne dlhá plocha len s malým schodom.

Komfort

Jazdný komfort Aurisu je veľmi dobrý, konštruktérom sa podarilo aj veľmi dobre odhlučniť motory. S podvozkom je to však trochu horšie, odtiaľ hluk predsa len do kabíny preniká. Interiér ponúka dostatok miesta, a pohodlné sedadlá.

Prevádzkové náklady

Toyota Auris patrí k najspoľahlivejším automobilom vôbec. V štatistikách spoľahlivosti sa umiestňuje na čelných miestach, a tak pri výbere vhodného vozidla nebudú výdavky na opravy vysoké. Toyota navyše v poslednej dobe nastolila politiku priaznivých cien servise, niektoré diely však môžu byť mierne drahšie. Spotreba motorov tiež nepatrí úplne k špičke segmentu.

Toyota Auris

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií